Projekt Hus: resumé.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
aribeth

Projekt Hus: resumé.

Post by aribeth »

I min verden er der stor forskel på hvordan man bor. Jeg synes jo der er dejligt og hyggelgit hos Annette, og hos dig Gunni, og jeg har aldrig skænket det en takne hvordan der ser ud... :-) men jeg må da ærligt indrømme, at jeg synes det er klamt at komme et sted hvor der for eksempel stinker af kattelort og hvor der står fyldte bakker overalt... eller et sted hvor møblerne er dækket af tykt støv og hvor der i det hele taget er møg beskidt og svinsk. Men det er heldigvis noget man oplever MEGET sjældent. Og grunden til at jeg ikke bryder mig om det er at jeg tænker at det kan simpelthen ikke være sundt.

Rod har jeg selv masser af, og støv i krogene og beskidte tallerkner i køkkenvasken... og der står også en her ved sofaen fra i går... :ehj:
Og der er også altid et par stakke med papirer og hårnullermænd blandet med høsmulder i krogene :linski:
Men at folk bor i noget gammelt "lort" det generer mig ikke det mindste... Jeg ser det ikke...


Katrine
User avatar
Jasper
Posts: 785
Joined: Sat 1. Mar 2008 16:20

Projekt Hus: resumé.

Post by Jasper »

Personligt er jeg fuldstændig ligeglad med, hvordan andre ønsker at bo.

Og herhjemme er vi også gør det selv mennesker, vi er faktisk igang med vores andet, projekt gammelt lort :doed: Vi lover også hvergang hinanden, at nu er det også slut med den slags projekter.

Og alligevel har vi lige taget os selv i, at begynde at kikke efter et nyt projekt gamelt lort :mettebo:
Så jeg har bestemt også prøvet, at leve ½ år i mit køkken, eller stå ude og lave mad om efteråret :opkast:

Jeg har dog aldrig haft så brugt et køkken :viben: Men jeg læser også denne tråd, som et kærligt skulderklap og faktisk også, at de andre skribenter, godt kan nikke genkendede til Annette's situation og glæder sig på hendes vegne :lol:
Lone

Projekt Hus: resumé.

Post by Lone »

jeg synes mere det er sørgeligt, når folk bor som Katrine beskriver det.

Måske ikke så meget støv - brændeovne støver kan jeg fortælle og hunde fædler, men når folk bor med tørrede kattelorte på gulvene, pis i møblerne og ikke ser ud somom de gør noget ved det og hele hytten stinker - så synes jeg det er trist.
Allermest fordi det er ulækkert og sundhedsskadeligt og fordi de faktisk også ofte selv lugter uden at være klar over det - og så tager folk jo automatisk lidt afstand.
Og trist at man ikke ser de her ting længere - så er overskuddet nok forsvundet.

Og så blir jeg desværre sådan lidt sippet - jeg har virkelig svært ved at drikke og spise noget i sådan et hjem - det ER en sundhedssrisisko med lort indendøre og det bryder jeg mig ikke om.

Jeg er ikke særlig fanatisk med rengøring overhovedet - hos mig er der da ofte støv og hundehår og upudsede vinduer ( men jeg HADER tallekner på bordene!!! )- men når der er decideret beskidt hos folk, så synes jeg det er synd for dem faktisk.

Men det er sgu svært aT sige til dem, selvom man gerne ville hjælpe?
User avatar
Jasper
Posts: 785
Joined: Sat 1. Mar 2008 16:20

Projekt Hus: resumé.

Post by Jasper »

Nu skriver I som om, at det er mere normen end undtagelsen, at folk bor sådan
[quote:565552ac63]men når folk bor med tørrede kattelorte på gulvene, pis i møblerne og ikke ser ud somom de gør noget ved det og hele hytten stinker [/quote:565552ac63]

Vi bor også ganske alm. og helt familien dk, men jeg kender ingen der bor som beskrevet overfor :minna:
Mon ikke kun det er syge mennesker der bor på den måde?
Livet er da for dejligt

Sagde Pia
Lone

Projekt Hus: resumé.

Post by Lone »

Det er da ikke normen - men ind imellem støder man da på det?

Jeg hentede min ene hund i et hus, hvor der var det mest ubeskrivelige svineri - fødderne klistrede bogstavelig talt til gulvet og der stod bjerge af gammmel opvask allevegne, pizzaæsker og hvad ved jeg - og så sagde hun at hun lige havde gjort rent...Hun er iørvigt skolelærer.

det us jeg boede i sammen med min eksmand var blevet forladt af tidligere ejere - og der var kattelort OVERALT - og der stank - og fuld af ganle frysere med gammel, optøet mad i. det var så ækelt at vi rev hele køkkenet ned - som egentlig var meget pænt, men nærmest inficeret.
Og hun er socialrådgiver... ja, jeg sir det bare.

Og jeg kender da andre, som bor lidt sådan - det er sgu ikke så ualmindeligt igen - det så jeg da osse, da jeg i sint tid kørte ud med hjemmeplejen.
User avatar
Jasper
Posts: 785
Joined: Sat 1. Mar 2008 16:20

Projekt Hus: resumé.

Post by Jasper »

Gud jo.......................lige da jeg læse dit indlæg, kom jeg i tanke om at sådan så der næste ud, der hvor vi hentede vores kat :minna:

Hvordan ku jeg lige glemme det :traet:
Livet er da for dejligt

Sagde Pia
Lone

Projekt Hus: resumé.

Post by Lone »

Og nej - det er ikke psykisk syge jeg tænekr på - det er en helt anden sag.

Men jeg tænker ikke at folk som sådan er nogle svin - jeg tænker, hvordan de kommer så vidt og hvordan det må være, hvis ikke engang man har overskud til at å ud med skraldet og vaske lidt gulve - og hvorfor man har en masse hunde og katte, når man tydeligvis ikke magter det - hvordan dét er blevet sådan.
For mig er det et tegn på at livet bare har overskyllet de her mennesker - og det er trist og sørgeligt, for ofte skal de jo bare bruge en hjælpende hånd - elelr et lyttende øre.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Projekt Hus: resumé.

Post by annetteB »

Det blå badeværelse - nu som partielt lortebrunt:

[img:f7abca04bb]http://i40.photobucket.com/albums/e203/atengstedt/DSCN0637.jpg[/img:f7abca04bb]

Claus er ved at gratte det sidste færdig omkring gulvafløbet.
(sådan et fiint speciellavet et der kun er 5 cm bredt og løber langs bagvæggen i hele brusenichen)

Imorgen kommer de første fliser nok på!!
:jeanie:

De ser forresten sådan her ud:
[img:f7abca04bb]http://www.flisgalleriet.no/htm/kjokk/10kd.jpg[/img:f7abca04bb]
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Jasper
Posts: 785
Joined: Sat 1. Mar 2008 16:20

Projekt Hus: resumé.

Post by Jasper »

Bygger I selv? Eller hvordan.
Livet er da for dejligt

Sagde Pia
Lea
Posts: 782
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Projekt Hus: resumé.

Post by Lea »

Det blir godt nok et fedt hus! *misundelig smiley*
Post Reply