endeligt svar (jordkøb)

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

endeligt svar (jordkøb)

Post by KatieKat »

[quote:fd221eec70]Iøvrigt er det altså ikke sandt at bistandsklienter ikke bidrager til staten, men bare udnytter. De betaler jo skat som alle vi andre. [/quote:fd221eec70]

Altså hvis man får nogen penge af staten og så afleverer lidt af dem til staten igen, bidrager man så i virkeligheden på lige fod med folk der tjener deres penge og så giver noget af dem til staten? Det er jo kun på papiret de så bidrager, er det ikke? Man kunne vel i princippet gøre dem skattefri og så bare give dem det mindre til at begynde med?

Nå, nok om det. Jeg vil gerne have et hængebugsvin. Grise er søde, så jeg tror ikke jeg kunne spise en klappegris der havde gået her og øffet.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

endeligt svar (jordkøb)

Post by Annemaja »

Folk i dag, der er på bistand, er det vel kun fordi de ikke er i stand til at arbejde, og ikke kan få pension, fordi pensionsreglerne er så skærpede, at man næsten skal være død før det lykkes :-(

At de skal betale skat af de almisser, er næsten til grin :-( De som kan lave noget overhovedet bliver vist sparket i jobtilbud næsten inden de kan nå at møde op på bistanden.
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
Lone

endeligt svar (jordkøb)

Post by Lone »

[quote:19ff63b213]Altså hvis man får nogen penge af staten og så afleverer lidt af dem til staten igen, bidrager man så i virkeligheden på lige fod med folk der tjener deres penge og så giver noget af dem til staten? Det er jo kun på papiret de så bidrager, er det ikke? Man kunne vel i princippet gøre dem skattefri og så bare give dem det mindre til at begynde med? [/quote:19ff63b213]

Jamen så enkelt er det ikke, Dorthe - det er kommunerne der betaler og får refusioner og så videre - og når bistandsklienten betaler skat betaler de jo til hjemkommunen også - længere regnestykke - og så bruger de jo penge og holder andre i arbejde.
Som Tiger skriver så findes der et længere regnestykke, som høre til nationaløkonomien.

Og det med at betale skat - ja, det er jo noget med at være et fuldgyldigt medlem af samfundet - du véd.
Og iøvriogt - så betaler ingen af os jo det samme i skat - som du vel ved?
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

endeligt svar (jordkøb)

Post by HeidiO »

[quote:77e70f0558]Nå, nok om det. Jeg vil gerne have et hængebugsvin. Grise er søde, så jeg tror ikke jeg kunne spise en klappegris der havde gået her og øffet.

[/quote:77e70f0558]

Vi har efterhånden fedet en del hold grise til egen fryser (ej friland - det er der for strikse regler mht. til indhegning om). De første gange, var det ren tudekoncert fra min side "det er såååå syyyyynd at de skal døøøøø, bare fordi vi vil have kød" *snøft* *snøøøft*

Men jeg er blevet bedre til det, grisene skal stadig have det godt, og have grøntsagsrester, friske grene at bide i og et værdigt griseliv, mens de er her.
Men hylekoncerten er ikke så udbredt mere, det hænger nok også sammen med, at jeg prøver at undgå den helt vilde tilknytning, og de får ikke længere navne hver især.
Heidi
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

endeligt svar (jordkøb)

Post by KatieKat »

Ja alt det er jeg klar over Lone, jeg synes bare stadig at der er forskel på at tjene sine penge og betale skat af dem og at få sine penge og betale skat af dem. Om hvem det er der giver og hvem der tager er for mig at se bare omrokering af penge. Jeg kan udmærket se at det er vigtigt for at være en del af samfundet for den enkelte borger, men dybest set synes jeg stadig ikke at det er det samme.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
Tigerbaby
Posts: 1506
Joined: Thu 20. Jul 2006 17:56

endeligt svar (jordkøb)

Post by Tigerbaby »

Jamen Dorthe, netop omrokering af penge er det der giver BNP!

Hvad er ikke det samme? Mener du at folk der er i stand til at tjene penge, har forrang for dem der ikke kan?

Den danske velfærdsstat er bygget op om at man yder det man kan, og får det man har brug for! Dvs om du så er på bistand og det eneste du har mulighed for at yde er at betale nogle procenter i skat, så har du stadig ydet noget til det danske samfund, og skal dermed stadig have mulighed for at få del i de goder det medfører!

Så kan man jo nok så meget sidde og synes at det ikke er det samme, eller hvad man nu vil, men faktum er, at det tæller ens!
Lone

endeligt svar (jordkøb)

Post by Lone »

Nå, men jeg er ofefntligt ansat - behøver jeg så heller ikke gå på arbejde og betale skat da?
Pengene ryger jo bare tilbage i den store kasse.

Man kan jo ikke give folk netto-kontanthjælp- for vi betaler stadig ikke det samme i skat.

Og hvad så med de studerende? Så skal de heller ikke betale skat? Og pensionisterne? Og så fortsætte vi i en uendelighed......
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

endeligt svar (jordkøb)

Post by KatieKat »

Jeg har siddet et stykke tid nu og forsøgt at formulere hvad det er jeg mener på en måde der er til at forstå. Det er ikke så let og jeg føler lidt jeg spilder min tid på det fordi det i virkeligheden ikke er et emne der interesserer mig ret meget.

Jeg vil derfor nøjes med at sige at jeg ikke mener at kontanthjælpsmodtagere, pensionister, studerende eller nogen som helst andre skulle andre rettigheder fordi ikke betaler eller betaler mindre i skat. Jeg har bare svært ved at se andre pointer end at de så føler at de bidrager på lige fod med alle andre, hvilket da også er vigtigt nok. Uanset hvordan det vendes og drejes er der altså i mine øjne forskel på at tjene sine penge og at få en eller anden form for hjælp eller støtte. Hvis ikke der var en forskel var der jo ingen som helst grund til at nogen af os gik på arbejde hver dag.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Lone

endeligt svar (jordkøb)

Post by Lone »

Whatever.....
aribeth

endeligt svar (jordkøb)

Post by aribeth »

Dorthe jeg synes da du skal prøve at formulere det du mener, også selvom emnet ikke interesserer dig som du skriver, du ahr jo alligevel måtte have en eller anden mening om det, siden du er kommet med din første kommentar, så hvorfor ikke gøre det ordentligt færdigt :linski:

En debat er da aldrig spild af tid?


Katrine
Post Reply