Hvad kan man tillade sig på nettet?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Post by Dorte Hansen »

Så er det vist på tide med et digt, der oprindeligt var på det hedengangne strigler......



I en Botox-koryfæ
bor et syltet juletræ
Tykt behængt med blik og bras
flyver det på business class
rundt i verden i sin jagt
på det liv, det har forlagt

Dengang det var ungt og grønt
og nogle mente, det var kønt
blev det spottet som model
og solgte drømmen til sig selv
Glemte så sin sjæl et sted
mellem Hornbæk og Falsled

Juletræet tror, dets værd
kan pakkes ind i tupperware
Lader hjernen visne hen
Det skal ikke bruge den
Alt der kræves er lidt stil
og et hult, forstillet smil

Som det ældes ser det dog
at andre stadig har lidt sjov
Selvom man får hængerøv
og bliver både blind og døv
bliver lykken ikke mindre
Det kan kærlighed forhindre

Juletræet sidder der
og savner sure rønnebær
Gemt væk bag en selvhadsk mur
og et spydigt tastatur
Ser kun verden gå forbi
Ligegyldig indeni.




Endnu engang får man beviset for at jo "højere" man kan hyle op om at være ligeglad med folks mening om en
Jo mere nedrig har man jo åbenbart lov at være....

Håber der kom en banning ud af det.
Andre er jo dog blevet bannet for langt mindre ting, på beslægtede fora....

Hilsen en der også har mistet børn, og faktisk overvejede vold da hun læste det bemeldte "juletræs" kommentar.........
Skjold (Tidl. SL)
Posts: 1086
Joined: Sun 20. Nov 2005 14:08

Post by Skjold (Tidl. SL) »

Jeg har ikke læst omtalte tråd på det andet fora - men den lyder til at have været lav.

Spørgsmålet er bare - er det egentlig ikke også en anelse lavt at hive det herind og debattere en skribent, det ikke kan forsvare sig, fordi personen højst sandsynligt ikke ved at denne bliver debatteret?

Man skal have lov at have sine egne meninger - men jeg synes også at man i visse tilfælde burde holde dem for sig selv!

Jeg får en dårlig smag i munden.
/SL
User avatar
stardancer
Posts: 525
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Post by stardancer »

Nå, der kom sandheden frem om hende der Frk Perfekt :roll:

[quote:273b474fe3]Men jeg lever ikke højt på at leve af mine mands løn, at leve på et slot der er ved at falde sammen.[/quote:273b474fe3]

Kæft, hvor jeg skreg af grin da jeg læste det [img:273b474fe3]http://morsverden.dk/debat/style_emoticons/default/rflmao.gif[/img:273b474fe3]

mette: jeg synes det er utroligt flot du vil stå frem med dine tab, for at hjælpe andre =D>

[quote:273b474fe3] I én eneste sætning fik blondinen/tvværten/det "perfekte menneske" lige bekræftet alle mine fordomme og forbehold imod hende igennem al den tid jeg er kommet på dén side :shock: [/quote:273b474fe3]

Ja... man skulle ikke tro det var muligt for nogen at være SÅ blondine-dum vel :wink:

En undskyldning kommer Frk Perfekt aldrig med. Selv da jeg efter langt tids skærmydsler, rakte en hånd ud og undskyldte MINE grimme ord, mente "damen" stadig ikke at hun havde noget at undskylde på trods af at hun selv har været nøjagtig lige så slem som jeg var :roll:

Og det endda på trods af at hunhavde været meget personlig i sine modbydeligheder :evil:

Kan kun sige at hun har fået som fortjent i den tråd, ærgerligt den blev lettet :mrgreen:
Mette
Posts: 6
Joined: Tue 11. Apr 2006 15:01

Post by Mette »

Jeg fik faktisk en undskyldning lige inden tråden blev slettet. jeg accepterede, og vi aftalte ikke mere tirren, da vi i den grad tirrer hinanden. Men den med mine børn, den ramte så hård som man kan rammes.

Mette
Lone

Post by Lone »

Kære Mette!
der er ikke nogen af os, der mener du er selvforherligende - det er ikke det vi prøver at sige.
Jeg har den allerstørste respekt for din vilje til at dele dine tab med andre, så andre kan finde en trøst i dette.
Mit indlæg handlede mere om de psykologiske aspekter i den måde du kan omtale dette på - og som jeg jo ikke kan vurdere ud fra andet end de få indlæg jeg har læst fra dig. Jeg har jo ingen mulighed for at vurdere det ud fra et kendskab til dig.
Det vi læser skaber tanker i os om livets mangfoldighed og det er allermest det vi diskuterer her på strigler: hvordan og hvorfor man er - som regel uden fordømmelse.
Fordomsfriheden rækker langt - men for de fleste af os rækker den ikke længere end til menneskeligheden og når vi ikke kan finde den er vi nok grusomme.
Og den fandt vi ikke i den blonde perfektion - men ganske meget hos dig, men som jeg fungerer kan jeg alligevel godt både filosofere og spykologisere over dettte.
Se det ikke negativt - se det bare som trangen til at forstå.



Punktum:
[quote:2877821504]Spørgsmålet er bare - er det egentlig ikke også en anelse lavt at hive det herind og debattere en skribent, det ikke kan forsvare sig, fordi personen højst sandsynligt ikke ved at denne bliver debatteret?

Man skal have lov at have sine egne meninger - men jeg synes også at man i visse tilfælde burde holde dem for sig selv!

Jeg får en dårlig smag i munden.[/quote:2877821504]

Det kan du jo synes. Men ingen herinde har udtrykt noget, som de ikke gerne ville sige højt til dem de omtaler - så godt kender jeg da os alle.
At du synes vi skal holde kæft med vores uforbeholdne meninger, er du jo helt velkommen til - men jeg - og jeg tror også de fleste andre herinde - vil gerne bidrage med, at vi ikke holder mund, fordi normerne siger vi skal.
Det har altfor mange gjort for meget i menneskets historie.

Reklamerne fortæller at et-eller-andet mundskyllevand tar dårlig smag i munden - det kunne du jo prøve om var rigtigt.....
User avatar
stardancer
Posts: 525
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Post by stardancer »

[quote:64af27e94b="Mette"]Jeg fik faktisk en undskyldning lige inden tråden blev slettet. jeg accepterede, og vi aftalte ikke mere tirren, da vi i den grad tirrer hinanden. Men den med mine børn, den ramte så hård som man kan rammes.

Mette[/quote:64af27e94b]

Ok, det er da store sager at der blev undskyldt. hatten af for det.

men det manglede da også bare, det var simpelthen SÅ uartigt at skrive sådan til/om dig :evil:
Skjold (Tidl. SL)
Posts: 1086
Joined: Sun 20. Nov 2005 14:08

Post by Skjold (Tidl. SL) »

LoneSchnannon:

Mit indlæg handler ikke om hvorvidt folk ville sige de ting de udtrykker på skrift hvis de stod overfor den person, de har en mening om/overfor. Jeg mener også selv at man skal kunne stå ved de ting man skriver.

Det handler om at jeg mener det er respektløst at skrive/tale om nogen ”bag deres ryg”. – Og det ligegyldigt hvor dumme man synes disse nogen er.

[quote:273b474fe3]” Det kan du jo synes”[/quote:273b474fe3]
Og det gør jeg så :wink:
/SL
Pauillacine
Posts: 266
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Post by Pauillacine »

Jeg nåede at læse en lille bid af omtalte tråd - og ja, det var da ikke kønt.

Generelt synes jeg at stormagasinet, og en del andre i den tråd, skriver på en anderledes måde end jeg ville.

Og ja, det er da ikke pænt, at skrive den slags - slet ikke.
Hun blev åbenbart ramt hvor det gjorde ondt, og det gjorde Mette så også.
Mette har været overordentlig åben omkring div. levende og døde børn, samt hvordan hun synes man bør omgåes disse. Og det giver åbninger for de, hun ikke kan med. Det er vel hvad man må tage med i risikoprofilen, når man i den grad lægger sit liv på nettet - dermed ikke sagt at jeg personligt kunne finde på en så perfid kommentar.

Jeg var aldrig gået ned på nogen af niveauerne - hvorfor skulle jeg dog det, vi taler en lalletråd på et hestenet. Herregud.

Og at kroe sig over at "hun fik hvad hun fortjente" - det siger også en del om de, der øffer det. Igen - herregud. Smut dog ud i livet, i stedet for at frydes over at et virtuelt varehus i denne omgang blev dukket.

Men der kan udledes en del psykologiske profiler både af de implicerede i omtalte tråd - og for den sags skyld en el andre tråde, hvor bølgerne går højt - helt sikkert.
Var jeg psykologistuderende, så ville jeg kunne lære meget på netop det site :D

/
Pauillacine
Posts: 266
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Post by Pauillacine »

Hov, forresten:

[quote:cf264bf3e5="Punktummet"]
Spørgsmålet er bare - er det egentlig ikke også en anelse lavt at hive det herind og debattere en skribent, det ikke kan forsvare sig, fordi personen højst sandsynligt ikke ved at denne bliver debatteret?
[/quote:cf264bf3e5]

Nej, det har jeg det egentligt ikke skidt med - det er en kommentar til en tråd, de implicerede selv har involveret sig i.
Diskussionen har således ikke materialiseret sig helt ud af det blå - den er opstået på et reelt (omend nu meget usynligt) grundlag.

Og jeg må ærligt indrømme, at hvis én på nettet finder, at jeg er ...etellerandet, så vil jeg være nysgerrig hvorfor - både hvis det er i den gode retning og den mere skidte.
For det kan jeg måske bruge selv - eller lade være med.

Så hvis du får ondt i bagdelen, dårlig smag i munden eller andet ubehageligt over denne tråd, så forstår jeg det ikke. Helt ærligt.

C'est la vie :mrgreen:
Mettebo
Posts: 111
Joined: Wed 14. Dec 2005 08:00

Post by Mettebo »

Kan nogle lokkes til at sende mig tråden? Jeg kaster mig straks i støvet og erklærer at jeg har en svag side for de "popcornskrævende" tråde ;)

Så please - en aller anden...

mettebo80@gmail.com
Post Reply