øv hvor er det frækt!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: øv hvor er det frækt!

Post by Nina »

Hvis jeg må vende tråden om - til min lille tilløberkat ....
Så er dagens opdatering:

Hun er vist ved at gå i "løb" - så gode dyr er rådne!!!

Der har jo ikke henvendt sig nogen ejer - så situasjasken er - at hun nok er kommet for at blive!

OK ...

I morgen bliver hun kørt ned til dyrlægen for at overnatte - fastende - så hun kan blive sterilliseret dagen efter.
Hun bliver så samtidig øretatoveret og vaccineret.

NÅ!!!

MEN ,,, da jeg ringede til dyrlægen her i dag og ville bestille tid - så sagde dyrlægen, at hun faktisk havde en kunde, der lige har mistet sin importerede mis her i lørdags.

Kunden er en ældre dame, der sidder i kørestol og har 24 timer i døgnet til at forkæle en mis ....

Jeg blev sq helt veg i knæene ..

NU havde jeg lige set i ånden, at Sveske skulle blive her - så jeg fik en knytnæve i brystet.
Jeg er sq tabt! til denne kat!!! :elsk:

Jeg kan da godt se, at Sveske - som er så meget menneskeglad - hun ville da helt sikkert nok få et fint hjem hos en ældre kvinde ...

Kvinden har nok ikke råd til den nødvendige neutralisation (som vil koste omkring 2000 kr.) - men og HER er mit dilemma (arh - I har jo godt regnet det ud allerede) ....

Kan jeg gå af med missen nu?

Glem pengene ...

Er jeg for egoistisk, hvis jeg ikke "ordner katten" og giver hende til pensionisten?

Får jeg det bedre, hvis jeg siger: "HALV BETALING!" for sterillisationen, så vi deler i porten?

Har missen det bedre, hvis hun bliver her, hvor hun har valgt at være?
Dybest set er det jo ikke MIN kat ...
Hun dukkede op for 3 uger siden - og efter hvad mine naboer siger - så er hun højst sansynligt blevet "droppet" af sine tidligere ejere ...

En "nabo" længere henne ad vejen - får tit haner!! :-o

Så - kære Strigler ...

Mere "SOAP" gives ikke herfra i aften - men ordet er frit!
Undskyld - efter lidt kiggen frem og tilbage - så fandt jeg ikke nogen passende smiley.

Venlig hilsen
Nina (den frustrerede).
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: øv hvor er det frækt!

Post by HHansen »

Nina, jeg synes du selv skal beholde missepigen - når du allerede har det sådan at tanken om IKKE at beholde hende gør ondt.

Pensionisten kan jo snildt finde en anden kat. Der er masser af dem, og hun har ikke engang mødt "din" kat. Hun vil ikke savne den hvis det ikke bliver den.

Det vil du jo, kan man tydeligt "høre" på det du skriver :elsk:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: øv hvor er det frækt!

Post by FruTusse »

Jeg synes nu også at det lyder som om at du allerede har knyttet dig til katten, og der er da ikke noget i vejen for at sige at nu havde du faktisk besluttet dig for at beholde katten.

Som HHansen skriver så er der masser af andre katte den ældre dame kan få, også uden at spørgsmålet om at skulle betale for en sterilisering vil komme op. Det synes jeg så IKKE kan være din hovedpine at skulle betale for, hvis ikke du vil beholde katten.

Men dit hjerte har da allerede adopteret den lille mis og har du plads osv så er det da det du gør. :mikkel: :hhansen:
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: øv hvor er det frækt!

Post by Nina »

I er søde!!! :kindkys:

Ja - men jeg er jo stadig i 7 sind!!!

Jeg har plakater ude at hænge - både her på vejen - i forretninger og læser dagligt på efterlysningssider og her i dag i UgePosten....

Der MÅ sq da være nogen, der savner sådan et bette kræ - som er så sødt???

Nej - jeg fatter det ikke!!!

Jeg - der stadig savner Aske - som forsvandt efter et katteslagsmål i 2007 ...

SOM jeg dog har savnet ham og efterlyst ham med billede i diverse aviser - men intet har jeg hørt. :graed:
Han var endda kastreret og øretatoveret - bar et halsbånd med tlf.nr. på ...

Narj .... Jeg er en gammel idiot!

Katte betyder ikke noget...

Venlig hilsen
Nina
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: øv hvor er det frækt!

Post by FruTusse »

Nina du er IKKE en gammel idiot!! :kindkys:

Mine to katte betyder alverden for mig, og jeg er allerede begyndt at grue for den dag(som ikke længere er så langt væk) hvor min gamle missepige ikke kan mere. Hun er nu omkring 15-16 år gammel mens min Birma-kastrat er det halve så det kan jo ikke undgåes at hun formentlig skal væk før birmaen.
Jeg ÆÆÆLSKER mine missetatter og kan slet ikke forestille mig hverdagen uden dem. Mine to tidligere katte blev henholdsvis 18 og 20 år og det var sørme hårdt at måtte sige farvel selvom jeg havde haft dem i så mange år.

Så jeg kan sørme godt forstå at du savner din Aske, det er da naturligt nok. :linski:
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: øv hvor er det frækt!

Post by MetteboDeluxe »

Behold den :heidio: Damen kan få en kat fra et internat. Der sidder en masse katte alle steder, hvorfor skal en som allerede har fundet en hjem (hos dig) tage pladsen for en der sidder i et bur?

I øvrigt er du jo glad for den :elsk:
* Kendt for :mettebo: *

* G
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: øv hvor er det frækt!

Post by misssophie »

jeg er enig med de andre. behold mitten selv,- lad pensionisten finde en anden kat, der er rigeligt af dem.

pil sedler og efterlysninger ned,- du har givet det 3 uger,- der er ikke nogen der melder sig nu...

til lykke med katten! :linski:
Misssophie
Fru Hurup
Posts: 506
Joined: Mon 7. Dec 2009 15:03

Re: øv hvor er det frækt!

Post by Fru Hurup »

Behold mittetatten selv - det kan godt være at hun har mistet sin kat, men som de andre påpeger kan hun få en fra et internat, der lige står og mangler et hjem, hvor den kan blive forkælet. Jeres sveske har valgt at være hos jer, og det skal der ikke laves om på :brok:
Ulla
______________________________________________________
"Man kan se hvad mennesket har skabt gennem vinduet i en bil,
men det Gud har skabt, skal ses fra hesteryg."
Post Reply