November

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: November

Post by Lena »

udlandet wrote:Nå, andre der har set de fattige börn :brok:



Ja.............. Hold kæft, hvor overskuddet er manglende specielt i den Sønderjyske familie.........

Jeg er vokset op med en ludfattig mor...... Vi havde virkelig ikke salt til ægget, men min mor var super kreativ og kunne få alt ud af ingenting........ så jeg har aldrig følt at vi var fattige.
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: November

Post by udlandet »

Lena wrote:
udlandet wrote:Nå, andre der har set de fattige börn :brok:



Ja.............. Hold kæft, hvor overskuddet er manglende specielt i den Sønderjyske familie.........

Jeg er vokset op med en ludfattig mor...... Vi havde virkelig ikke salt til ægget, men min mor var super kreativ og kunne få alt ud af ingenting........ så jeg har aldrig følt at vi var fattige.


Jeg er også opvokset i et hjem uden penge, men vi fik altid mad. Men det var ikke super sjovt at gå i en klasse hvor de andre börns foräldre var piloter og direktörer. Ikke alle men mange var. Mine foräldre köbte en hest til mig da jeg var 11 (På veksel) Ingen sadel i 3 mdr. Av min röv. Men jeg var så lykkelig. Jeg kom senere i skolen den dag hesten kom, den blev köbt om aftenen. Jeg vidste intet. Og ville blive leveret näste morgen. Jeg kommer overlykkelig i skole, med en seddel om hvorfor jeg kom forsent. Min lärer siger, tillykke med hesten. Hesten skreg en af mine klassekammerater, har du din fattige bonderöv fået en hest. Og så skred hun, Hjem til skibsreder far der köbte en hest til hende samme dag. Hendes far ringede i övrigt til min lärer og sagde at sådan noget ville han gerne oplyses om, idiot. Först den dag gik det op for mig at andre vidste at vi ikke havde så mange penge. Min far var selvständig, men syntes det var synd at skrive regninger til folk, der nok heller ikke havde for meget. Min mor var sygeplejerske, men det var jo et kald ifölge lönsedlen. Det var hårdt, skulle jeg til et stävne betalte jeg selv med penge jeg havde tjent i naboens drivhuse. Til stävne ifört en röd strikket bluse, ingen jakke som de andre. Og ridebukserne var dame slacks (Staves) fra Mirakel priser som min mormor havde syet om. Luksus fattig når man havde en hest, måske. Som voksen har mange af mine klassekammerater fortalt at de var misundelig på mig, vi havde det jo så sjovt og frit på gården :skoer: Min börn sagde for ca 10 år siden at hun var glad for at vi aldrig havde vist hvor fattige vi havde väret, vi hylede af grin. Hun så meget overrasket ud, jamen vidste i det? De har ikke trukket sine bekymringer ned over hovedet på os, men ja vi vidste det :viben:
Nå, tilbage til fattige börn 2012. Jeg syntes at det var synd at man lige havde fundet disse foräldre. Man behöver ikke at bo i en svinesti fordi man er fattig. Man skal ikke have mega TV, bärbar computer og meget andet. Og så läre sine unger at regningerne bare skal smides ud. Man skal ikke have 8 unger, eller sidde og ryge sit astma barn op i hovedet. Men hvilken söde og kloge börn, lige der var de vist ikke arveligt belastede. Men sörgeligt med fattige börn.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: November

Post by misssophie »

skal til jydeland og kigge på hest i weekenden,- det bliver spændende
Misssophie
User avatar
Mia
Posts: 187
Joined: Tue 2. Dec 2008 19:31

Re: November

Post by Mia »

Sidder og overvejer, om jeg virkelig skal ud og købe et Rambo-dækken, efter hele bringelukningen på mit Amigo blev ødelagt i går, og jeg er ikke sikker på mine sy- og limeevner holder i al evighed - nu når det næste er kotyme, at der er min. en dækkenskade på folden om ugen. Skal vist bare have gaffa med og tape mulen på hesten... :skoer:
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: November

Post by udlandet »

smukke-ped wrote:Jeg så ikke det med de fattige....men jeg har læst lidt om hvad andre synes....

Jeg tænker, at man skal huske, at de måske fik deres opvaskemaskine, bil, mobil, pc osv, inden de blev fattige....

Findes på DR. Nä, der har vist aldrig väret andet end bistandshjälp i de 2 af familierne. Det er så usmageligt at man får sit barn til at tömme postkasse og så sidder og sorterer alle incasso direkte i skraldespanden, mens barnet ser på.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: November

Post by aribeth »

Ja, det er usmageligt... men jeg tror heller ikke forælderen var stolt over det... Hun har jo et problem... det har dem vi så i programmet i går... og det går sørgeligt nok også ud over deres børn... Det går meget ud over dem.... men jeg skal sgu ikke sidde og dømme de mennesker.
Raxacoricofallapatorius
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: November

Post by annetteB »

tjah, men hvad fanden skal man GØRE, når ikke man har pengene til regningerne?
Og ikke har udsigt til at FÅ de der penge?
Det er jo ingen hjælp, at man "skulle have været klogere" for dét var man jo tydeligvis ikke - og nu hvor man ER klogere, så sidder man altså stadigvæk med lorten i form af regninger som ikke kan betales.
Og ved gud, om ikke jeg forstår trangen til bare en GANG i mellem at lade fem og syv være lige og gå en tur i biffen med ungerne - eller ud og spise - uanset man udmærket godt ved, at det bærer straffen i sig selv til d første, hvor der IGEN er flere regninger end penge.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: November

Post by BeritH »

annetteB wrote:tjah, men hvad fanden skal man GØRE, når ikke man har pengene til regningerne?
Og ikke har udsigt til at FÅ de der penge?
Det er jo ingen hjælp, at man "skulle have været klogere" for dét var man jo tydeligvis ikke - og nu hvor man ER klogere, så sidder man altså stadigvæk med lorten i form af regninger som ikke kan betales.
Og ved gud, om ikke jeg forstår trangen til bare en GANG i mellem at lade fem og syv være lige og gå en tur i biffen med ungerne - eller ud og spise - uanset man udmærket godt ved, at det bærer straffen i sig selv til d første, hvor der IGEN er flere regninger end penge.


:respekt: :respekt: :respekt:
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: November

Post by aribeth »

Nej, jeg kan sgu godt forstå at de gerne vil give deres børn nogle ting og oplevelser som andre børn får... og som man kan få med sine unger... og ja, det kan da godt være man har PC og fladskærm og så videre... og at rudekuverterne ryger i skraldespanden... Jeg synes fandeme det var synd for de her folk først og fremmest... men især for børnene...
Raxacoricofallapatorius
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: November

Post by udlandet »

annetteB wrote:tjah, men hvad fanden skal man GØRE, når ikke man har pengene til regningerne?
Og ikke har udsigt til at FÅ de der penge?
Det er jo ingen hjælp, at man "skulle have været klogere" for dét var man jo tydeligvis ikke - og nu hvor man ER klogere, så sidder man altså stadigvæk med lorten i form af regninger som ikke kan betales.
Og ved gud, om ikke jeg forstår trangen til bare en GANG i mellem at lade fem og syv være lige og gå en tur i biffen med ungerne - eller ud og spise - uanset man udmærket godt ved, at det bærer straffen i sig selv til d første, hvor der IGEN er flere regninger end penge.

Jeg forstår da godt at man bare vil smide lortet ud, men det med at köre ansvaret over på ungerne, det er bare ikke ok. Det er hamrende synd for de unger. Synd at de er fattige, og synd at de lever under de omständigheder. Uheldigt at det ikke var andre familier der blev vist.
Post Reply