endeligt svar (jordkøb)

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

endeligt svar (jordkøb)

Post by KatieKat »

[quote:317f30a5d8]En debat er da aldrig spild af tid? [/quote:317f30a5d8]
Jo det synes jeg den er hvis den føles kedelig.

Ja, jeg har en mening om det her, men egentlig ikke en der betyder ret meget for mig, så det behøver den heller ikke for jer.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
aribeth

endeligt svar (jordkøb)

Post by aribeth »

Det synes jeg da egentlig er lidt disrespekt overfor meddebattørerne i tråden... man vil gerne komme med en kommentar, men når man så bliver udspurgt yderligere om det siger man at debatten keder en og er spild af tid?!

Katrine
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

endeligt svar (jordkøb)

Post by Annemaja »

Tja - der er vel ikke noget i vejen med skat som sådan - hvis man har noget at betale skat af og der så er noget tilbage. :ehh:

Men jeg synes sgu da, det er latterligt at give med den ene hånd og så tage med den anden - hvad enten vi taler studerende, pensionister eller hvad? Som offentligt ansat - jeg er ret ligeglad med om jeg f.eks fik en nettoløn ( det gør jeg jo i og med skatten ER hapset, inden jeg overhovedet ser min løn ) - det virker som et system udelukkende sat op for at give nogle flere et offentligt job med en løn, de igen administreret af andre kan betale skat af osv osv?

Ellers kunne man dog i det mindste give folk noget de kan leve af.
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

endeligt svar (jordkøb)

Post by Ane »

[quote:6af59dc7c9]De griske sataner skal leve af en forhøjet pris på deres produkter, så alle de pengefede københavnere kan give noget til landbruget - så landmanden kan give noget græs til deres heste - DET er den Morten Korch verden jeg søger.
[/quote:6af59dc7c9]

:viben:

Hvor tror du vi 'pengefede Københavnere' får vores penge fra? Vi plager vores stakkels arbejdsgivere for lønforhøjelser (vi er nemlig griske). Og i stedet for at betale forhøjet pris for produkterne, kan de der københavnere så ikke bare betale den fulde pris for jorden?

Der er de ingen ved deres fulde fem der gider sælge noget under markedsprisen - i så fald er de lige lukt på vej mod fallit.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

endeligt svar (jordkøb)

Post by Ane »

i øvrigt kan man da godt (på sigt) forestille sig at der kommer restriktioner på hvor meget jord der må ligge unyttigt hen til heste og andre 'ikke produktionsdyr'... det modsatte af brak - hvis fødevarekrisen fortsætter :-?

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Tigerbaby
Posts: 1506
Joined: Thu 20. Jul 2006 17:56

endeligt svar (jordkøb)

Post by Tigerbaby »

Hvad er det egentlig for nogle pengefede københavnere der her snakkes om?

Er det de indfødte? Eller måske alle tilflytterne til Kbh, som vel egentlig mest består af studerende? Eller menes der bare generelt folk nord for Næstved?

Suk, jeg vil gerne være en pengefed københavner.
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

endeligt svar (jordkøb)

Post by Annemaja »

[quote:cef205ecef]Suk, jeg vil gerne være en pengefed københavner. [/quote:cef205ecef]

Det gad jeg sgu os' godt prøve........ :fest:
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
Post Reply