Kæmper *for* at blive fed(?!)

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Kæmper *for* at blive fed(?!)

Post by Lone Beck »

LoneR wrote:For fanden da, Lone :ked:
Jeg blir ked af det, når du skriver sådan.


Beklager, Lone. Men virkeligheden er, at enhver kan få en diagnose på stress eller depression. Det betyder ikke, at stress og depression ikke findes - det gør begge dele uden tvivl. Men diagnoserne beror på tro.

Og hvis ikke vi snart gør noget ved det, er hele Danmarks befolkning sgu sygemeldt. Jeg sad lige med en liste over sygemeldinger i Hjørring Kommune for et par dage siden. Psykiske lidelser er langt den mest almindelige årsag til sygemelding nu - uden anden dokumentation for sygdommen end TRO.

Og det har vi så bare at TRO på - samtidig med at "de kloge" råber vagt i gevær, fordi de her diagnoser er blevet alt for eftertragtede!!
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Kæmper *for* at blive fed(?!)

Post by Gry »

Man betaler jo altså også skat af kontanthjælp eller revilidering eller pension. Jeg startede med at betale skat da jeg gik med aviser som barn, og jeg er ikke stoppet endnu?

og jeg mener *vi* skal hjælpe alle. Vi som i samfundet. Jeg kan ikke understøtte alle af personlig lomme. Det tvivler jeg på ret mange kan. Men hvis man løfter et fælles ansvar så bliver læsset lettere at trække.

Jeg vil sige i henhold til ulandshjælp, at jeg på den ene side godt kan se det fortvivlende i at vi sender støtte til 26 forskellige lande, når vi selv har problmer og selv er i gæld. På den anden side, hvis vi ikke hjælper og skære vores ulandsstøtte ned til 3 lande, så er der ikke nogen der hjælper de lande i stedet for os, og så dør de. Af sult eller sygdom eller andre "spændende" ting. Hvordan skulle man kunne vælge?

Man kan ikke klippe håret af en skaldet. Så man kan ikke tage det lidt ulandsstøtte vi giver, fra de folk der intet har. Det ville være direkte grusomt. Men hvor pengene skal komme fra ved jeg ikke. Jeg er ikke uddannet økonom eller politiker. Men lysten og hjertet er der til at ville hjælpe dem alle. Det var jo også derfor jeg prøvede at hjælpe de hjemløse. Jeg kunne ikke give penge, men jeg kunne give en sofa og muligheden for et varmt bad.

Så...ja...det er småtingsskalaen. Men det er nok kun hvad jeg kan gøre i mit privatmiljø der basker. Jeg giver når der kommer raslebøtter rundt osv.
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Kæmper *for* at blive fed(?!)

Post by Gry »

*pip*

Depression er en kemisk ubalance i hjernen.
Den skiller sig fra sæsonbetonet depression
og så er der kronisk depression.

muligvis nogle flere jeg ikke er støt på.
Jeg har kronisk og sæsonbetonet depression.

men man kan ikke få en pension på depression da. så får du bare hældt nogle piller i halsen og så bør du have det fint igen
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Kæmper *for* at blive fed(?!)

Post by LoneR »

Lone: du kan sgu da ikke bare affærdige alle de her symptomer på mistrivsel med, at det bare er baseret på TRO?!!!!
Det er det da ikke - der er sgu da årsager til, at folk hævder, at de har stress eller depression - de lider da ikke bare allesammen af arbejdsskyhed.
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Kæmper *for* at blive fed(?!)

Post by Annemaja »

LoneB: Man kan altså godt have diagnosticeret stress UDEN at være sygemeldt eller tænke på at blive det :-) Har selv været der - med endog tårnhøjt blodtryk, søvnløshed, manglende hukommelse mv...! Man KAN selv gøre noget ved det - f.eks ændre på en del af stressfaktorerne - en sygemelding hjælper sjældent da det alligevel er sådan at man aktivt skal omlægge årsagerne i det omfang man kan ;-)
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Kæmper *for* at blive fed(?!)

Post by LoneR »

Åh, sikke noget pis du skriver, Gry - verden er sgu da ikke bare om du ser den, eller har oplevet den.

Gudfader altså.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Kæmper *for* at blive fed(?!)

Post by Gry »

Det har heg så heller ikke skrevet at den var?
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Kæmper *for* at blive fed(?!)

Post by Lone Beck »

Gry: Du betaler også skat, ja. Men hvor kommer de penge fra, du indbetaler til skattefar? I realiteten betaler du ikke skat, hvis du er på overførselsindkomst.

Og, nej, depression skyldes ikke en kemisk ubalance i hjernen. Det er ikke dokumenteret. Det er bare noget man ønsker at tro, ligesom man ønsker at tro at adhd'ere har en medfødt "hæklefejl i kysen". Det er bare en teori - en tro. Det kan da være det er rigtigt. Ligesom det kan være rigtigt, at der findes guder og spøgelser.

Lone: Det kan sgu da ikke være rigtigt, at man enten skal blåstemple ALLE eller INGEN? Det svarer til at sige, at alle kvinder er nogle frigide kællinger og alle mænd er svin.

Eksperterne har råbt vagt i gevær syv millioner gange pga. overmedicinering og overdreven gavmildhed med diagnoser. Det KAN sgu ikke være rigtigt at vi skal blive ved med at overhøre eksperterne (og vores sunde fornuft), fordi dem, der faktisk ER syge lissom har behov for ukritisk accept???

Den her artikel er bare et par dage gammel. Og der findes efterhånden et hav af artikler om det samme:

http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotio ... 362537.ece
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Kæmper *for* at blive fed(?!)

Post by Lone Beck »

MBN wrote:LoneB: Man kan altså godt have diagnosticeret stress UDEN at være sygemeldt eller tænke på at blive det :-) Har selv været der - med endog tårnhøjt blodtryk, søvnløshed, manglende hukommelse mv...! Man KAN selv gøre noget ved det - f.eks ændre på en del af stressfaktorerne - en sygemelding hjælper sjældent da det alligevel er sådan at man aktivt skal omlægge årsagerne i det omfang man kan ;-)


Hvor ser du mig benægte at stress og depression eksisterer? Min bror, der døde i foråret (formodentlig selvmord), havde en mangeårig afgrundsdyb depression, og jeg kan love dig for, at jeg TROR på at han var syg. Men det ændrer ikke på, at jeg OGSÅ tror mange får en "ufortjent" diagnose.

Citat fra den artikel jeg linker til ovenfor:

»Hvor det for 20-30 år siden for mange mennesker gjaldt om at gå uden om en diagnose, så gælder det i dag i langt højere grad om at tilkæmpe sig en diagnose«, siger han og fortsætter:

»Det giver en række privilegier og legitimerer en bestemt sygdomsadfærd samt adgang til økonomisk kompensation«.


Jeg tror netop det er legitimeringen af en "bestemt sygdomsadfærd", der gør diagnoserne attraktive for nogle. NOGLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Suk, hvor er jeg træt af altid at blive skudt i skoene, at jeg ikke tror på sygdommene, fordi jeg anfører, at der er nogle, der "faker".

Der er også nogle der faker orgasmer og influenza, men det betyder for fanden da ikke, at orgasmer og influenza ikke eksisterer!
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Kæmper *for* at blive fed(?!)

Post by Annemaja »

Hun er åbenbart sulten på mange måder.... :ehh:
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
Post Reply