Halloooo......... Det er altså maj!!!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Halloooo......... Det er altså maj!!!

Post by HHansen »

jaaaah - 2 arbejdsdage tilbage og så har jeg 2 ugers ferie! Og på mandag tager vi til Wien. Glæder mig MEGET :jeanie:

Har bøvl uden lige med min nye arbejdsplads, vi sidder dårligt, det trækker så meget fra ventilationen at jeg igår gik hjem efter at have meddelt chefen at jeg heller ikke ville komme i dag. Og at hvis ikke der skete en forbedring så ville jeg nægte at sidde hvor jeg sidder når jeg kommer tilbage efter ferien. Det virkede tilsyneladende, for da jeg var på vej hjem kom teknikeren til ventilationsanlægget :hhansen:
Vi har endnu ikke fået kontrakter som vi kan skrive under.. vi har lige fået første udkast vil jeg kalde det.. de er så fyldt med fejl og betingelser vi ikke havde før, så ingen vil underskrive dem... :peg:

Så - jeg trænger SÅ meget til første del af sommerferien... og kun 2 dage tilbage! :jeanie: :elsk:
Og på torsdag er ikke rigtig arbejdsdag, for da skal jeg til kundeseminar hele dagen. Fedest! :elsk: (og det er ude i byen, så ingen træk fra ventilationen)
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Halloooo......... Det er altså maj!!!

Post by Pia »

Det lyder ikke helt optimalt, det job der....

Jeg går og tæller ned til fredag tidlig morgen, der skal jeg ud med min riffel og se om jeg kan finde en god råbuk.

Søndag bliver også spændende, jeg er inviteret til at demonstrere agility for begyndere, til et åbenthus arrangement. Jeg har aldrig prøvet agility før, men ponyen er ganske godt trænet fra jorden, så tænker, at det bare er god unghestetræning.

Han er blevet superfin at ride på, næste step er at komme ud og se noget, så det passer jo ret fint.

I dag var min 9 klasse til afgangsprøve i biologi, puha jeg er spændt på resultatet! :fuld:
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Halloooo......... Det er altså maj!!!

Post by stinemull »

Hold da fast hvor er min pony da bare helt perfekt.

Vi har været på tur, forbi en stor kogård, et entrepenørfirma, mødt en løbende gøende hund og en råbende dame, mødt både malkekøer og højlandskøer, mødt lastbil med hænger, mejetærsker, kassevogne, personbiler og biler med trailere. Han tager bare alt i stiv hov uden at være det mindste bange. Det eneste vi lige måtte kikse lidt på var et farligt hegn.
Turen blev udført i både skridt trav og galop. Jeg har så meget købt den helt perfekte turpony.

Hovedarbejdet med ham pt. er gå lige ud for løse tøjler uden at slingre helt vildt, gå i rabatten i stedet for asfalten og nej, vi skal ikke ind og besøge samtlige huse vi kommer forbi selvom deres indkørsler ser meget spændende ud.

Det har været en fantastisk dag.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Halloooo......... Det er altså maj!!!

Post by 99E »

stinemull wrote:Hold da fast hvor er min pony da bare helt perfekt.

:jeanie: :jeanie: :jeanie:

Her er det totalt forår - inkl. temmeligt svingende vejr.
I går var det bagende hedt og fantastisk vejr...
Image
...og eftermiddagen blev primært brug på at nyde solen.

I dag er det gråt og koldt og tåget og dagens eneste solskinstime er lige slut, ser det ud til.

Jeg vidste jo godt, hvad vejrudsigten sagde - og disen trak jo ind allerede i går aftes, ude fra fjorden...
Image

HHansen, det der job... Det kører da bare ikke?!
Hvor er det nederen!
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Halloooo......... Det er altså maj!!!

Post by 99E »

Og så dagens pral:
Jeg er fjollet bange for at køre bil.
Jeg kører sådan set fint nok.
Bilen er flink nok.
Jeg kan godt parkere (men er naturligt nok hæmmet af ikke at have 3D-syn og dermed have mere end almindeligt svært ved at bedømme afstande og sådan noget - cirka på linie med hvoradn normaltseende ser med en klap for det ene øje...).
Og "inde i hovedet" ved jeg godt, der ikke er "noget at være bange for" - biler gør som regel det, man beder dem om og bliver ikke fx bange for en postkasse eller sådan noget.

Men ind imellem er Mikkel i Danmark - denne gang i to uger - og jeg vil jo gerne have mad ind imellem.
(Andet end "pasta med ting, vi har i fryseren"...)

Jeg har i dag kørt bil.
Like a fuckin' adult.
Ned i byen.
Til centret.
Og parkeret og ikke kørt nogen ned, og bakket pænt ud og kørt hjem.
YAY!

Jeg fremstillede endda et fotografisk bevis på min overlevelse!
Image
Heldigvis er det et foto helt uden puls- eller perspirationsmåling... :minna:

Der må uddeles ros, anerkendelse og store mængder kage, tak!
:jeanie:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Halloooo......... Det er altså maj!!!

Post by stinemull »

Jeg skalbage brownies af den total fantastiske slags. Jeg sender gerne 2 hvis jeg får en adresse og selvom der er laaannnggg vej er de ganske givet stadig vildt gode når de når frem.

Det er så fedt når man overvinder sig selv og får succes. Og så er det sgu ligemeget hvor småt det virkeriandres øjne.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Halloooo......... Det er altså maj!!!

Post by Godzilla »

-cookie -cookie -cookie -cookie -cookie -cookie -cookie -cookie

:katiekat: :katiekat: :katiekat: :katiekat: :katiekat: :katiekat: :katiekat: :katiekat: :katiekat: :katiekat: :katiekat: :katiekat: :katiekat: :katiekat: :katiekat: :katiekat: :katiekat: :katiekat:

:rat: :rat: :rat: :rat: :rat: :rat: :rat: :rat: :rat: :rat:

Dyyyyyygtiiiiiiiig Ninie!!!!
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Halloooo......... Det er altså maj!!!

Post by Frieser9460 »

Yeeeehah!!! Go Ninie!! :rat: :rat: :respekt: :respekt: :sanne: :sanne:

Og sikke nogle lækre billeder. Det kan godt være, at I ikke har 17-18 grader, ligesom vi har her ( :lea: ), men der er dælme flot, deroppe på Grønland.

Her har alle hestene lige været igennem det årlige dyrlægetjek, er blevet vaccineret, har fået taget gødningsprøver (og kun halvdelen havde brug for ormekur, yay!) og fået kigget tænder. Kajser og Bernhard skulle have ordnet bisserne, men resten så fine ud, og alle hestene fik ros for både opførsel og udseende, selv om jeg endda synes, at Jack og Falle er lige lovligt til den tynde side i øjeblikket... :hhansen:

Desværre reagerer Jack igen i år en smule på sin vaccine (han virker lidt stiv i kroppen og er ekstra meget "morsyg"), så han får sig et par fridage fra træning og gåture, og næste år tror jeg, at vi skal prøve en anden vaccine til ham for at se, om det er bedre.

Jeg har også været hos bissedoktoren... av mine tænder og av min tegnebog. :wow: Men det bliver rart at få lappet de par huller, han fandt.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Halloooo......... Det er altså maj!!!

Post by Pia »

Image

Jeg har haft et vældigt rend i naturfagslokalerne i dag, pga. dem her.
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Halloooo......... Det er altså maj!!!

Post by HeidiO »

Pia wrote:Image

Jeg har haft et vældigt rend i naturfagslokalerne i dag, pga. dem her.


Det kan jeg godt forstå, små nuttede dunbolde :elsk:
Heidi
Post Reply