Jobsøgning og samtaler

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Jobsøgning og samtaler

Post by HHansen »

Ja jeg har stadig ikke job.... :tommelned:

Men i morgen! Der skal jeg til samtale - og jeg håber da det giver pote.
Er dog knap så positiv lige nu, som jeg var for nogle timer siden.. har nemlig lige opdaget at firmaet har taget stillingsopslaget ned. Det VAR på hjemmesiden tidligere på eftermiddagen - nu har de ingen ledige jobs.

Er det så fordi de har ansat en anden? Eller fordi de regner med at ansætte mig? Eller fordi de skal have 10 til samtale i denne uge og satser på at bare én må kunne bruges?
Suk... :traet:
På den anden side så gad de vel ikke bruge 2 timer på mig i morgen hvis de har besluttet sig for en anden - så havde de nok aflyst min samtale.

Noget andet er... hvis jeg ikke får det her job.. Så bokser jeg med et andet dilemma: 2 firmaer som jeg har søgt hos, og fået afslag fra - har begge slået samme job op igen. Det ene er det 4 måneder siden jeg søgte hos og fik afslag - så de har måske haft ansat en og sendt vedkommende ud igen efter prøvetid - eller en anden er rejst? Skal jeg søge igen, man vælger jo udfra de ansøgninger der kommer, og bare fordi jeg ikke var bedst kvalificerede sidst, så kan jeg jo være det i den næste bunke? Det viser vel også at jeg faktisk ER interesseret.
Det andet job er jeg mere i tvivl om, der blev stillingen slået op 1 uge efter jeg havde fået afslag.. Og der ER min profil nok heller ikke lige den de søger...

Fuck det er ikke nemt det her... jeg vil have et job!!! Det er KEDELIGT at gå her... og om ikke så længe er det ikke bare kedeligt men også en økonomisk katastrofe....
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Susmh
Posts: 487
Joined: Mon 20. Feb 2006 12:32

Re: Jobsøgning og samtaler

Post by Susmh »

Krydser fingre for dig i morgen.
Her håber jeg at manden snart får sig et studiejob, så der kommer lidt mindre lavvande i økonomien.
Susanne

Always look at the bright side of life.
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Jobsøgning og samtaler

Post by Intunia »

Jeg kan ikke se dilemmaet Helle. Nogle stillinger er slået op. Du vil gerne have arbejde.
Send en ansøgning (igen) og lad være med at tænke så meget over hvad og hvorfor!
Jeg krydser fingre for dig. :linski:
bla bla bla
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Jobsøgning og samtaler

Post by CXEC »

Søg den som var ledig for 4 måneder siden. Om de har mistet interessen, dem du skal til imorgen, tvivler jeg på for så havde de vel aflyst. Krydser!
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Jasper
Posts: 785
Joined: Sat 1. Mar 2008 16:20

Re: Jobsøgning og samtaler

Post by Jasper »

JEg ville kontakte de to firmaer der har genopslag..................og fortælle rette vedkommene(staves) at jeg havde søgt tidligere og om de ville kikke på den ansøgning (og så ville jeg tage den gamle ansøgning og cv med)

Og så spørge ind til om det var mine kvallifikationer der havde gjort, at jeg var blevet valgt fra dengang? eller om jeg bare havde været uheldig at havne i den bunke de aldrig så, fordi de var blevet bombarderet med ansøgninger.

En helt smart måde, at få dem til at læse din ansøgning :jeanie:
Livet er da for dejligt

Sagde Pia
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Jobsøgning og samtaler

Post by Stimata Doamna »

Krydser fingre for dig!!! Det er nederen at gå hjemme. Manden min er heldigvis stadig i arbejde, 'dum i arbejde', men skide være med det - han er beskæftiget, og de vil gerne beholde ham 6 måneder mere! Så det lykkes også for dig - lige om lidt!
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Jobsøgning og samtaler

Post by annetteB »

Jeg ville tage det ret roligt at stillingsopslaget er taget ned. De antager givetvis at een eller anden af de som skal til samtale i ugens løb er lige den de søger. Og jeg krydser fingre for at det rent faktisk er dig.

de andre jobs ville jeg uden at blinke søge påny. Evt med en henvendelse ala den jasper skitserer.

held og lykke.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Jobsøgning og samtaler

Post by misssophie »

nu er det jo ikke gratis for firmaer at lægge jobannoncer på nettet,- det koster faktisk en sjat.

typisk køber man en periode,- og der er jo ingen grund til at forny perioden når man allerede HAR modtaget 100 ansøgninger, og kaldt 4 personer til samtale...

jeg ville ikke lægge så meget i det.

-men jeg kunne godt finde på at ændre lidt på min ansøgning i anden ombæring,- og også evt. mit profilbillede hvis jeg havde sådan et i ansøgningen...

-alternativt ville jeg bruge Jaspers forslag
Misssophie
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Jobsøgning og samtaler

Post by HHansen »

misssophie wrote:nu er det jo ikke gratis for firmaer at lægge jobannoncer på nettet,- det koster faktisk en sjat.

typisk køber man en periode,- og der er jo ingen grund til at forny perioden når man allerede HAR modtaget 100 ansøgninger, og kaldt 4 personer til samtale...


Den pågældende annonce var på firmaets egen hjemmeside, så det koster jo ikke noget.

Hvis ikke jeg får jobbet i morgen vil jeg ihvertfald søge det job der var slået op for 4 måneder siden - og jeg vil også skrive at jeg har søgt det før.. og jeg gætter på de kan huske mig - for da jeg ikke havde fået svar fra dem efter en måned skrev jeg og brokkede mig :hhansen:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Jasper
Posts: 785
Joined: Sat 1. Mar 2008 16:20

Re: Jobsøgning og samtaler

Post by Jasper »

Jeg har en veninde der fik job på den måde Hansen......ved at gøre opmærksom på, at firmaet ikke svarede retur på en ansøgning..


HUn genfremsendte sin ansøgning med en mail hvori der stod: Jeg genfremsender hermed min uopfordrede ansøgning, da den første jeg sendte må være gået i jeres spamfilter, eftersom jeg ikke har hørt fra jer.
Hun er ansat der i dag.
Livet er da for dejligt

Sagde Pia
Post Reply