Søndag

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Søndag

Post by HeidiO »

Her er regnfuldt og skyerne er tunge, men pyt med det.

Manden henter morgenbrød og så skal dagen bruges til at lave om på folden.
Heidi
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Søndag

Post by Ane »

Min kæreste er også smuttet. Til jagttegnskursus. Det er så kun i dag. I morgen tager vi på ferie så jeg har tænkt mig at pakke, rydde op så der ser nogenlunde ud til ham der skal låne lejligheden, træne heste og blande foder til de dage vi er væk.

Jeg håber vejret i Bruxelles og Paris er bedre end her.. vejrudsigten ser ikke videre imponerende ud lige nu.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
nanna1979
Posts: 485
Joined: Wed 6. Jun 2007 20:09

Re: Søndag

Post by nanna1979 »

Her regner det også :brok:

Vi bruger nok dagen i mutterummet datteren og jeg :hhansen:
http://www.svinene.dk
Danmarks hyggeligste marsvineforum
User avatar
nanna1979
Posts: 485
Joined: Wed 6. Jun 2007 20:09

Re: Søndag

Post by nanna1979 »

smukke-ped wrote:
nanna1979 wrote:Her regner det også :brok:

Vi bruger nok dagen i mutterummet datteren og jeg :hhansen:



Hvorfor flytter du ikke herop i det nordjyske? Så kunne jeg komme og gramse på de der små yndige svin?

Det bliver så pokkers besværligt, når tøsen går i skole hernede :lol:
Du er dog meget velkommen til at komme og gramse :elsk:
http://www.svinene.dk
Danmarks hyggeligste marsvineforum
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Søndag

Post by aribeth »

her blæser det .... og regner... det er helt rart til en afveksling...

Jeg spiste noget økosalsa igår... på tom mave... det skal man ikke gøre når man er mig... peberfrugter og paprika smadrer min mave, så jeg har "sovet" på toilettet i nat... øv min røv!

Nå! nok om det! :hhansen:

I dag skal vi til fødselsdag hos min fætter og jeg gider seriøst ikke! hvorfor skal vi altid inviteres med til 117 forskellige menneskers fødselsdage!? hvis vi skulle invitere alle de mennesker til vores egne fødselsdage plus vores nærmeste familie, så var vi sgu noget der ligner 50 hver gang...
Hvad sker der i øvrigt for folk over 40... hvorfor holder de stadig fødselsdag?!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Søndag

Post by BeritH »

aribeth wrote:
Hvad sker der i øvrigt for folk over 40... hvorfor holder de stadig fødselsdag?!


Så så, jeg er over 40 og holder stadig fødselsdag :fy: :fy:

Og det gør jeg, fordi jeg synes det er hyggeligt at have de ca. 10-12 mennesker, jeg gider at se, til middag. Jeg tror faktisk også at de synes det er hyggeligt, ellers tror jeg ikke at de ville være dukket op. :skoer: :skoer:

Men ellers er det jo ikke sværere end at man siger pænt nej tak, det ville jeg da foretrække, hvis folk ikke gad at besøge mig.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Søndag

Post by BeritH »

Nå, men jeg glemte jo lige min egen søndag.

Jeg er startet ferie, så de næste 14 dage skal jeg kun lave lige nøjagtigt hvad jeg har lyst til.

I dag skal jeg til en times bodycombat. Derefter skal jeg nok hygge lidt med datteren, og så skal jeg hygge i køkkenet med at lave noget fetaost og finde på noget at bruge en masse tomater til for der kommer vel et par hundrede i løbet af det næste korte stykke tid.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Søndag

Post by aribeth »

De bliver PISSE fornærmede de gange vi har sagt at vi ikke kunne... virkelig fornærmede!!
Jeg synes det er nogle søde mennesker... det er ikke det, men jeg synes bare det er en smule irriterende at vi bliver inviteret til dem og deres børns fødselsdage... vi har virkelig en stor familie... min mand har 3 søskende.. det er 3 fødselsdage plus forældrenes plus niecers fødselsdage...
Min familie er skilt... det betyder at der er et par ekstra "papsøskende" der skal fejres plus 2 par ekstra forældre... det bliver rundt regnet knap 20 fødselsdage om året plus vores egne... plus de obligatoriske familiefester, påske, jul (der er vi afsted 23. til og med 27. altså 5 dage... mortens and... så er der barnedåber, komfirmationer, og de der andre ting... og så venners fester og diverse, som man jo også gerne vil til ind imellem... og så det faktum at vi også altid bliver inviteret til min mosters og hendes mands fødselsdage... og min mormors! hun bliver 94 i år! og min morbrors fødselsdag!

Der er ikke ret mange frie weekender tilbage... og jeg VED selvfølgelig godt at vi bare kan melde afbud! Men samtidig er jeg også sådan lidt et familiemenneske der godt kan LIDE at være sammen med dem når vi så er det! ... og jeg forstår godt lide min fætter... vi bor tæt på hinanden, er jævnaldrene og de har ikke ret meget familie! hans kones familie findes ikke... der er kun hende, så det er kun fra hans side der kan fyldes op...

Jeg holder selv lidt fødselsdag... heldigvis har jeg været heldig med at vi har været sneet inde de sidste 3 gange jeg har førsøgt at arrangere noget lidt større... så nu er det bare blevet sådan at jeg inviterer mine allernærmeste til aftensmad på selve dagen... og måske har et par venner på besøg... og selvfølgelig synes jeg det er hyggeligt at holde fødselsdag, ellers gjorde jeg det ikke...

Jeg har bestemt, efter at vi holdt Max fødselsdag to dage i træk for at kunne være her allesammen, at til næste år begrænser jeg antallet af gæster betragteligt..så min fætter plus børn og moster og onkler ikke kommer med... så må dem der vil blive sure blive sure...

Men det er virkelig det evige bøvl i min familie... det er en forbandelse!
Lige nu er det helt store issue at vi holder jul hjemme i år! (der kommer jo lossom en baby) sidste år sagde jeg i mit storsind (og fordi jeg egentlig godt kan lide at være sammen med de der familier jo) at alle bare var velkomne... (vi snakker mindst 30 mennesker så!)
NÅ, men nu ser det jo ud til min mormor lever endnu et år og så er traditionen jo at man tager DERNED! Jeg har meldt fra og sagt nej, men stakkels min mor der gerne vil være sammen med sit barnebarn (og mig) har fanget sig selv, for hun har jo LOVET hendes søster at de altid så længe min mormor levede ville holde jul hos hende!! (nu er deres storesøster død så der er kun de to tilbage, og så er det ekstra vigtigt for min moster åbenbart) Åh gud hvor har jeg en syg familie!

Jeg gider det ikke mere... vi starter der hvor vi selv kan bestemme... ved at invitere dem vi mener vi har plads til og hvem vi mener har 1. prioritet :linski: og så mener jeg at man bliver nødt til at takke ja til de fester man bliver inviteret til hvis ikke man har andet for de dage! så så må jeg bare håbe på at de bliver så sure over ikke at blive inviteret med til vores at de dropper at invitere os med :lea:

Sikke en smøre!
Raxacoricofallapatorius
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Søndag

Post by misssophie »

jaaaaaaaaaaa!!!

fetaost!!!!!!

vi får besøg af nogle mennesker vi ikke kender, og aldrig har mødt.

har talt lidt med én på nettet, som lige har købt gård, og har 1000 spørgsmål,- så nu kommer de på besøg. det skal nok blive hyggeligt...
Misssophie
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Søndag

Post by aribeth »

Berit! prøv de der semidryed tomater! de er virkelig lækre!
Raxacoricofallapatorius
Post Reply