Jeg leder efter nyt kattegrus

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Jeg leder efter nyt kattegrus

Post by Gry »

Hej alle

Jeg leder efter det bedste grus muligt. Jeg har været enormt glad for Porta Pines trægrus, men pludselig lavede de fuck up i produktionen. Fra støvfrit og duftende trægrus blev det ren støv-sandkasse. Min sælger klagede til producenten og fik noget nyt grus fra en ny produktion og jeg fik lidt af prøvegruset og var jublende lykkelig. Min sælger fik så det nye grus hjem og jeg har taget hul på det. Det første af sækken var fin, men jeg tror de har taget det nye grus og blandet sammen med det gamle, for nu støver det ad helvedes til igen. Kattene hoster og nyser og jeg hoster og nyser. Det går direkte ind og provokerer min støvallergi, og jeg må rense kattebakke med en håndstøvsuger helt inde i kassen for at komme igennem rengøringen.

Det eneste gode jeg pt. kan sige om gruset er at det kan skylles ud i toilettet.

Jeg leder efter betonitfrit grus. Støvfrit grus. Grus man kan skylle ud i toilettet. Det er mine krav. Jeg er ligeglad med om det er neongrønt og spiller julesange når der bliver tisset på det. Jeg vil bare have noget der virker!


Image

Image

Image


Billederne er taget med min mobil så de er lidt dårlige.

Billedet med støvsugeren viser en sort håndstøvsuger der er helt gul/hvid af støv.
Billedet af bakken viser at jeg har skubbet gruset tilbage i bakken så man kan se hvordan en ellers sort bakke har et tykt støvlag på siderne og i bunden. og det sidste billede af min hånd viser hvordan jeg efter morgenens bakketømning har løbet hånden over min håndstøvsuger og hvordan tykke kager af støv sidder på mine fingre og min håndflade.

Jeg kan simpelthen ikke leve med det her længere. Det er dybt til grin. Men hvad skal jeg vælge? Har i nogle gode råd?
Jeg lurer lidt på at prøve det her grus - er der nogen af jer der kender det?

http://www.zooplus.co.uk/shop/cats/cat_ ... ing/136599
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Jeg leder efter nyt kattegrus

Post by Godzilla »

Jeg har købt noget trænoget i Super Best, det støver ikke. Jeg ved ikke hvad det hedder, posen er smidt ud. Den var lysegrøn med en sort kat på.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Jeg leder efter nyt kattegrus

Post by BeritH »

Hvis det SKAL kunne trækkes ud i toilettet, så skal du ikke læse videre :-)

Men VitaKraft Compact er efter min mening noget af det bedste grus på markedet.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Jeg leder efter nyt kattegrus

Post by misssophie »

enig med BeritH
Misssophie
User avatar
SuttiMusen
Posts: 113
Joined: Fri 10. Jul 2009 14:18

Re: Jeg leder efter nyt kattegrus

Post by SuttiMusen »

Jeg har lige foræret 2 1/2 kasse Vitacraft grus væk, fordi jeg synes det var elendigt. Det smuldrer helt vildt nemt og skal skiftes minimum hver 3. uge
Nu bruger vi en billig udgave af Extreme Classic
Er helt vild med Netto!
User avatar
SuttiMusen
Posts: 113
Joined: Fri 10. Jul 2009 14:18

Re: Jeg leder efter nyt kattegrus

Post by SuttiMusen »

Og så lige en :fy: fra min far: Det er kun toiletpapir, tis og lort der hører til i toilettet!
Er helt vild med Netto!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Jeg leder efter nyt kattegrus

Post by misssophie »

"Jeg har lige foræret 2 1/2 kasse Vitacraft grus væk, fordi jeg synes det var elendigt. Det smuldrer helt vildt nemt og skal skiftes minimum hver 3. uge"

hvad mener du med smuldrer??? det er jo ultrafint sand-agtigt materiale...

vi har 3 bakker til 2 katte, og vi fjerner klatter jævnligt, og skifter hele indholdet ca hver 4. uge vil jeg tro. det fungerer fint
Misssophie
User avatar
SuttiMusen
Posts: 113
Joined: Fri 10. Jul 2009 14:18

Re: Jeg leder efter nyt kattegrus

Post by SuttiMusen »

Når vi fjerner tisklumperne så går de i stykker, dvs. der er altid små stykker beskidt grus i kassen som vi ikke kan få op
Det vi bruger nu bliver aldrig skiftet, det er slet ikke nødvendigt.
Er helt vild med Netto!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Jeg leder efter nyt kattegrus

Post by misssophie »

vi bruger en lille plasticskovl med huller i,- og jeg synes ikke vi har det problem

hver sin smag,- bare man er tilfreds
Misssophie
User avatar
SuttiMusen
Posts: 113
Joined: Fri 10. Jul 2009 14:18

Re: Jeg leder efter nyt kattegrus

Post by SuttiMusen »

Samme her, men det går bare i stykker hele tiden.

Men jeg kender også mange der er glade for det, så det er jo fint nok
Er helt vild med Netto!
Post Reply