Filtunderlag

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Filtunderlag

Post by Ane »

Jeg har lige bestilt et filtunderlag.. jeg elsker de der retro rideudstyrsting. Bliver nok også nødt til at anskaffe mig et af de der klassiske tofarvede pandebånd i størrelse cob :heidio:

Men det er godt nok småpebret det underlag, til gengæld tror jeg det bliver godt for pony at gå med, det er ikke kun ren æstetik.

totalt debatløst indlæg - jeg ville bare dele min fornøjelse ved retroting

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
HelleK
Posts: 266
Joined: Sun 9. Aug 2009 14:35

Re: Filtunderlag

Post by HelleK »

Du ka da gå totalt retro, købe to ruller isolerbånd i hver sin farve og flettet pandebåndet selv

Alternativt kan man købe alverdens ting til at lave sine egne pandebånd på nettet, men så er det jo ikke rigtigt retro

Da jeg var barn for 600 år siden og vi boede i en jordhule og spiste vandpytter til aftensmad, kunne man slet ikke købe alt det gejl man kan få idag. det meste avancerede vi havde, var det tofarvede pandebånd med takker som vi selv havde lavet af kulørt tape :jeanie:
Det er det du øver dig mest på, du bliver bedst til
********
You can't buy happiness, but you can buy horses...and that's pretty damn close
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Filtunderlag

Post by Ane »

he he - jeg har aldrig lavet dem selv - men Dahlmann har dem stadig, jeg skal bare have ham til at lave et i min størrelse

men du har ret- udstyrsindustrien har haft kronede dage, husker stadig de første dækkner fra annoncer i hippologisk nogle mega tunge New Zeeland dækkner, det var vel nærmest oilskin? :ehh:

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
HelleK
Posts: 266
Joined: Sun 9. Aug 2009 14:35

Re: Filtunderlag

Post by HelleK »

Ane wrote:he he - jeg har aldrig lavet dem selv - men Dahlmann har dem stadig, jeg skal bare have ham til at lave et i min størrelse



Dalman har alt man ønsker sig plus en masse man ikke anede man havde brug for
Det er det du øver dig mest på, du bliver bedst til
********
You can't buy happiness, but you can buy horses...and that's pretty damn close
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Filtunderlag

Post by Lone Beck »

Jeg kan ikke huske hvordan man gør, men jeg ved at HHansen kan lave de gammeldaws pandebånd :mikkel:

Filtunderlag gad jeg sateme ikke. Yff, de bliver ulækre (hvis de ikke børstes i tide og utide - og det gør de ikke her!).
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Filtunderlag

Post by HHansen »

Lone Beck wrote:Jeg kan ikke huske hvordan man gør, men jeg ved at HHansen kan lave de gammeldaws pandebånd :mikkel:

Filtunderlag gad jeg sateme ikke. Yff, de bliver ulækre (hvis de ikke børstes i tide og utide - og det gør de ikke her!).


Jeps det kan jeg nemlig. Og AnnetteB kan også :linski:

Og hun kan garanteret også forklare hvordan? Ellers må vi arrangere et kursus. Det er helt vildt nemt.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Filtunderlag

Post by Ane »

man smider et tyndt stykke bomuldsovertræk udenom Lone

Dahlmann er fantastisk :heidio:

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Filtunderlag

Post by Lone Beck »

Ane wrote:man smider et tyndt stykke bomuldsovertræk udenom Lone
:heidio:


Ellers tak :fy:

Selv om det nu havde været dejligt i går på travbanen :heidio:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Filtunderlag

Post by BeritH »

Retro - nej tak.

Der er en årsag til at tingene uddøde første gang, og derfor skal de skisme ikke genoplives. Og det gælder både Fiat 500, VW Beetle, MiniCooper, flettede pandebånd, svenskerhår og den slags. Det døde fordi det var ineffektivt, grimt, direkte farligt eller på anden måde uanvendeligt.

Lad det nu hvile i fred :loneb: :loneb:
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Filtunderlag

Post by Ane »

he he Berit.. jeg vil nok også betakke mig for de gammeldags dækner, men pandebåndene -> :elsk:

-Excuses are the nails used to build a house of failure
Post Reply