Plissé K - ny hest i stalden

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Line_Calano
Posts: 669
Joined: Mon 3. Mar 2008 02:14

Plissé K - ny hest i stalden

Post by Line_Calano »

for lige godt 14 dage siden flyttede en ny hest ind i stalden. Denne gang en 11 års hoppe som jeg skal se om jeg kan hjælpe ejer med at få solgt. Hun er en rigtigt sød og nem hoppe, sådan en mange kan få glæde af. Hvis man vil ride dressur lægger man dressursadlen på og så går den schenkelvigninger og kontragalop og lidt begyndende travers. Vil man ride springning så lægger man springsadlen på og rider afsted, jeg har ikke oplevet den takke nej endnu og jeg har da ellers budt den trekombination i Mb størrelse, så det går også bare derudaf. Skovtur kan den også og den har også været startet i military.

i sidste uge havde vi jo adgang til en lidt større hal end vanligt og det udnyttede vi naturligvis det bedste vi kunne. Der kom lidt video ud af det som kan ses her
Grå power - For mere magt til de skimlede heste

http://linebergmann.dk/

'- Not particularly drunk, just the kind of drunk where you haven't been able to stand for the last three days.'
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Plissé K - ny hest i stalden

Post by CXEC »

Det ser SUPER fint ud Line!!! :jeanie: :respekt: Køn ser den OGSÅ ud til at være. :hhansen:
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Plissé K - ny hest i stalden

Post by HHansen »

Den ser fin ud :askepot:

Sådan én skulle vel nok være til at sælge. Hvilken prisklasse ligger den i?

Og som altid er det jo en fornøjelse at se dig ride :askepot: :-)
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Plissé K - ny hest i stalden

Post by Annemaja »

Hold da op... skøn lille heste :-)
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Plissé K - ny hest i stalden

Post by Annemaja »

Og hov... hvor rider du dog pænt :kindkys:
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
Line_Calano
Posts: 669
Joined: Mon 3. Mar 2008 02:14

Re: Plissé K - ny hest i stalden

Post by Line_Calano »

tak for roserne, hun er en fornøjelse at arbejde med. Prisen ligger omkring 85000 jeg har ikke overblik over hvor meget man kan handle med ham da jeg ikke rigtigt kender ham. Men umiddelbart tror jeg nu nok man skal kunne sælge den. Jeg tror nok hurtigt jeg skal komme ud og ride Mb på den til stævne også.
Grå power - For mere magt til de skimlede heste

http://linebergmann.dk/

'- Not particularly drunk, just the kind of drunk where you haven't been able to stand for the last three days.'
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Plissé K - ny hest i stalden

Post by Stimata Doamna »

Hun ser dejligt veloplagt ud - god video!

(Hallen ser forresten heller ikke så tosset ud)
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
HelleK
Posts: 266
Joined: Sun 9. Aug 2009 14:35

Re: Plissé K - ny hest i stalden

Post by HelleK »

Filmfotografen takker for roserne :-)

det er en dejlig hest og den skal nok være sin pris væd...uanet at vi da godt gider beholde den lidt endnu :linski:
Det er det du øver dig mest på, du bliver bedst til
********
You can't buy happiness, but you can buy horses...and that's pretty damn close
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Plissé K - ny hest i stalden

Post by misssophie »

nydeligt krikkedyr, glad og afslappet.
og en fornøjelse at se en springhest der ikke løber rundt med hovedet i skyerne
Misssophie
User avatar
Line_Calano
Posts: 669
Joined: Mon 3. Mar 2008 02:14

Re: Plissé K - ny hest i stalden

Post by Line_Calano »

Selvfølgelig june,

det er en 11 års hoppe. Hun er vel 162 cm i stang ca. Men ikke smal, ja du kan jo se hvad jeg fylder på den jeg er 168 cm i mit pas.

Hun har ikke gået så meget fordi ejerne ikke selv rider. Hun har som 4-års vundet egnethedstesten i region 1, men rytter blev noget overvældet over at skulle ride i herning så der gik det ikke videre godt. Hun har siden været uddannet og så vidt jeg er orienteret også startet i dressur på La niveau. Går fin kontra, schenkelvigninger, tilbagetrædninger og er også rimelig i traverserne, som dog ikke er klar til stævne fremvisning endnu. Der var en ponyrytter og prøve hende i lørdags og hun kunne sagtens 'bukke' nakken på den og ride lidt sidlæns og sådan.

I år har den gået military primært. Den har gået med placering i CNC90 til landsstævne, har gået en enkelt CNC100. Springer trapper, banket, coffin, grøfter og diverse vandspring. Den har haft gået med en juniorrytter det meste af sæsonnen som ikke har haft redet det store inden hun fik den at ride på. Med hende er den også placeret i Lb spring til c-stævne.

Den har altså ikke den store erfaring endnu i store klasser i spring. Men den takker ikke nej selvom man gætter forkert. Jeg har meldt den i La på holte om tre uger. Indtil nu har jeg haft hende med til et enkelt stævne på vestegnens, bare lige for at se hvad den gjorde. Der fik jeg redet lidt hårdt ind i dobbeltspringet og det kostede en bom. Ellers var hun sej og kiggede ikke.

i mine øjne er hun en god overgangshest fordi man kan gøre alt det man også kunne på sine ponyer. vil man springe i skoven kan man det, man kan ride alene ud eller sammen med andre. man kan ride dressur og vinde en præmie der og man kan gætte forkert i springningen uden den bærer nag. Om man kan ride S på den ved jeg ikke. Men jeg skal nok hurtigt få sparket den op i Mb.
Grå power - For mere magt til de skimlede heste

http://linebergmann.dk/

'- Not particularly drunk, just the kind of drunk where you haven't been able to stand for the last three days.'
Post Reply