Hjælp. pletter og måske allergi

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Hjælp. pletter og måske allergi

Post by Gry »

Cheops har vildt dårlig ånde og rødt tandkød. Willow spiser det hele men er en brokerøv

Deep er jeg ret bekymret for - hans tænder bløder meget, han kader vmeget, og han har fået en skaldet plet ved hgen som han kradser meget i. Jeg opdagede dewn FREDAg og har prøvet afbryds ham med andre aktivitet når jeg har set han klø. jeg har prøvet med creme mios røde næser og lidt aloe vera creme. der var sår på, det er så væl nu, men det er blidt bredere.

jeg må jå nok gå den lange tunge vej og prøve at findeu af at om deep er kyllinge-allergiker.

er der nogen derude der har erfaring med kyllingeallergi og godt foder? dset ska helst være crocetter de skal tygge grundigt på, så de ikke bare lapper dem i sig, af kedsomhed

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre herfra
Willoe er på Zylkene
hjemmet dufter er felispray. de får vådt og tørt hver dag. de har vandfotæne. Jeg jælper dem med at fælle md en loppekam. De får malt på tube, og osteguf. det bedste grus kan købes for penge....de får ekstra foskeolie i maden så deres hud ikke tørre ud. men jeg er lidt ved at nå enden af mit økonomiske reb her. en ulykke mere og så ved jeg ikke omvi kan mere.

hvad mere kan jeg gøre? jeg er helt ærligt ved at blive desperat her. Jeg aner ikke mine levende råd.
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Hjælp. pletter og måske allergi

Post by misssophie »

rødt tandkød, dårlig ånde, tandkød der bløder tyder på tandkødsbetændelse eller tandressesion. det er en tur til dyrlægen da du ikke selv kan gøre noget ved det.

når katte går fra maden betyder det at de har ondt
Misssophie
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: Hjælp. pletter og måske allergi

Post by Nina »

Jeg tænker på, at det kan være en tandbyld.

Der skal dyrlæge ind over.

Venlig hilsen
Nina
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Hjælp. pletter og måske allergi

Post by LoneR »

det lyder som om du primært skal få ordnet tænder på dm alle - og så måske få dyrlægen til at komme at udtale sig om deres diæt, jeg synes de får mange forskellige ting, som måske ikke er helt nødvendige, og som måske kan være årsag til dårlig pels..
Hvorfor Felispray - det bruger man vel ikke sådan bare hele tiden?
Jeg bruger en børste, eller hænder når katte fælder - ikke en kam.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Hjælp. pletter og måske allergi

Post by Gry »

Jeg bruger feliway parfume (ikke spray - my bad) i håb om at få willow lidt ned på jorden. han er gammel fertil avslhan og reagere på hende den sorte kat derude i nabolaget.

Willow fik ordnet tænder sidste år. han fik fjernet 5.

De er på dyrelægefoder T/D for tænderne, plus at de får vådfoder også, og malt

og du kan ikke bruge en børste på en abyssinier. Det er de for kortpelsede til. De fælder ikke rigtigt...de...hm...drysser?
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Hjælp. pletter og måske allergi

Post by Frieser9460 »

Jeg vil også sige: Af sted til Dr. Dyr!! Der skal kigges tænder på hele banden, og så skal det tjekkes, om de skaldede pletter på Deep er allergi eller - alternativt - ringorm, som altså også giver sådan nogle skaldede pletter. Det starter med én og breder sig...
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Hjælp. pletter og måske allergi

Post by Gry »

Ringorm er det ikke. Så ville de alle klø sig, og jeg ville have det også, og deep ville klø sig mange steder.

jeg prøver med sundshedscheck i første omgang. Det kostede 5000 kr. da willow skulle ligges i fuld narkose, have taget røgten og fjernet tænder, og jeg har bare ikke 15.000 kr. lige nu. sådan er det desværre bare.
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Hjælp. pletter og måske allergi

Post by Frieser9460 »

Jeg siger ikke, det er ringorm... men at ikke alle har det endnu, og at du heller ikke har det, er ikke en garanti. Da jeg var så uheldig at få ringorm ind på et kuld hitter for nogle år siden, startede det som en lille skaldet plet over én killings øje. Jeg tænkte derfor ikke nærmere over det. Flere skaldede pletter dukkede først op en uges tid eller to senere... og først derefter tog det fart. :-o

Men jeg håber da ikke, det er det, Deep har hevet sig... for det er noget forbandet stads at få indenfor dørene... :tommelned:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Hjælp. pletter og måske allergi

Post by Gry »

Ja det er. Men jeg tror ikke det er ringorm overhoved. Jeg opdagede den der skallede plet og har gået og kigget efter den i nogle dage. til at starte med mistænkte jeg nemlig det var et lidt forfejlet strubebid der havde kostet en tot hår.

og jeg har pillet meget ved det, og de andre katte slikker på det hele tiden. og pt har det haft en lille uge at udvikle sig i. så 7-9-13 jeg tror ikke det er ringorm
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Hjælp. pletter og måske allergi

Post by LoneR »

Ringorm medfører ikke altid voldsom kløe.

men helt ærligt, det lyder som om dine katte har ondt i tænderne - alle de der symptomer er da alvorlige - så de burde ha et dyrlægetjek, kan du ikke få en afdragsordning med dyrlægen?
Det er synd, hvis ikek de kan spise og har ondt i tænderne.

jeg har aldrig haft en langhåret kat, men alligevel altid brugt en børste -kamme kunne de ikke lide. Det kan mine hunde heller ikke.
Post Reply