Jeg giver op.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Jeg giver op.

Post by Godzilla »

Tror sgu at jeg smider håndklædet i ringen og giver op. :ond:

Rasende Dyre Piller gør mig nærmest manisk på minimal dosis. Forrige Piller gjorde mig fuldkommen søvnig så jeg tilsidst ikke turde at køre bil. Ritalin er speed og virker som, TADAA, speed! Tricykliske gør mig hypoman osv. og rend mig og pik&patter og forfandenihelvede og "#¤%&@£$€ ..... jeg gider ikke mere. :tarra: :flammer: -poo :brok:

Nu kan jeg SLET ikke fokusere på noget som helst, jeg kan ikke sove selvom jeg er træt, mit energiniveau er som en Trabant med speederen i bund og jeg karter rundt i en tilstand af kronisk overstress. Jeg har overhovedet ikke indflydelse på det, andet end at tage endnu mere medicin for at sove. Jeg har fået det værre!!

Så nu giver jeg op. Jeg har forsøgt terapi af forskellig observans i de sidste 30 år - on and off. Fået et utal af piller hvoraf de fleste gjorde mig hyper. Lavet 12 trin i ACA, redet, cyklet, svømmet, haft gård på landet, gloet i dagslyslampe dagligt, sunriselampe, mediteret, TFT/EFT, akupunktur, siatsumassage/kiropraktik, pilates, selvhjælpsgruppe, osv. osv.

Og det har hjulpet på rigtig mange problemer, men ikke på Stress/depression, ADHD, Anden Sindslidelse, Emotionel personlighedsforstyrrelse, Manio-depressiv, PTSD, og hvad har vi lige af betegnelser jeg efterhånden har fået hæftet på mig.

Jeg gider ikke mere! Jeg gider ikke at bikse med det her roderi mere. Jeg er bare så pisse hamrende træt af at der ikke er noget der virker så jeg kan få mig et LIV for helvede!

Det er ligemeget hvordan jeg forsøger at indrette mig, så ender det i stress og depression. Jeg er førtidspensioneret, bor til leje, har 3 æsler og arbejder skide 8 timer om uge med det mest egnede job man kan tænke sig. Og alligevel ender jeg med at tåge rundt uden at kunne fokusere på helt almindelige opgaver selvom jeg laver struktur, lister, vælge ganske få ting osv.

Men nu gider jeg ikke at bikse med at lave om på mig selv mere. Jeg orker simpelthen ikke at slås med det. Det er som at være i en evig brydekamp med mig selv. SLUT!

Nu læner jeg mig mentalt tilbage og accepterer at jeg bare er skrupskør og ikke kan få en helt nedgraderet dagligdag til at fungere. Jeg kan tage et minimum af medicin så jeg kan undgå selvmord og de værste depressioner, og så må ambitionsniveauet stilles på 0.

Jeg orker simpelthen ikke mere. :traet:

PYH, det lettede. (har lavet 2 udladninger, den første blev væk :brok: )
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Jeg giver op.

Post by BeritH »

Puha - det er rigtig svært at skrive noget til, for uanset hvad, så er vi ikke inde i dig og ved hvordan det føles, selvom jeg ved lidt om hvordan stress føles. Jeg er dog blevet bedre til at håndtere det.

Men der er en ting, som jeg hæfter mig ved:

Det er ligemeget hvordan jeg forsøger at indrette mig, så ender det i stress og depression. Jeg er førtidspensioneret, bor til leje, har 3 æsler og arbejder skide 8 timer om uge med det mest egnede job man kan tænke sig. Og alligevel ender jeg med at tåge rundt uden at kunne fokusere på helt almindelige opgaver selvom jeg laver struktur, lister, vælge ganske få ting osv.



Det der med struktur og lister er faktisk meget stressende for mig. Jeg lever faktisk bedre i kaos end i orden, og jeg bliver stresset af at forsøge at holde struktur på alting. Ikke at jeg siger at det er det samme for dig, men sådan får jeg det, så det er bare en anden vej rundt at betragte tingene.

Herudover så skriver du godt nok om en nedgraderet hverdag. Men mht at have 3 æsler, så er det jo heller ikke helt uden tilhørende arbejde, og jeg tror at du har mere arbejde med dem, når du har dem hjemme, end vi har hos os. Faktisk genererer æslerne mere dagligt arbejde end vores heste og ponyer tilsammen, så du skal ikke undervurdere den indsats du gør her.

Jeg håber du finder dig selv og en måde at fungere på. sig til, hvis du har behov for at sludre eller vende tingene.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Jeg giver op.

Post by aribeth »

Åh Gunilla!

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige... det er fandeme ikke fair at du skal have så meget bøvl med det hoved og det medicin!

Hvad sker der hvis du bare tager minimal dosis?
Altså, hvordan fungerer din dagligdag så?

Jeg kan fandeme godt forstå du ikke orker mere! men er det ikke også i orden at prøve at se hvordan det går uden medicin der desværre tilsynladende har nogle dumme bivirkninger på dig?

Øv... altså... KRAM sødeste Gunilla!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Jeg giver op.

Post by Stimata Doamna »

Et stort kram herfra - det gør trist at læse!!! Jeg tror, at Berit har ret langt hen af vejen mht for meget struktur, men ved ikke, hvordan det fungerer for dig. Jeg har en kollega, der er hyper-struktur-mus, og hun laver lister til alting. Og stresser rundt for at opdatere lister, krydse af på lister, og skal vel også snart have en liste over de lister, hun fører. Hendes børn er også blevet 'ført' på lister, men de har nu sagt stop - de vil ikke have lister for alting.
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Jeg giver op.

Post by Lena »

Åh for fanden da Gunilla...........

*kæmpestriglekrammer*
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Jeg giver op.

Post by misssophie »

det lyder som helvede på jord, Gunilla.

og det mærkelige er jo, at når man taler med dig, kan man slet ikke mærke det på dig. du virker som jordens roligste menneske. du er god til at skjule det.

ved du om det er planlagte gøremål og pligter generelt der stresser dig og giver dig deression? eller er det ren kemi, der ikke lader sig påvirke?

det lyder som om du har prøvet faktisk alt,- jeg kan ikke rigtigt foreslå andet...

har du talt med andre med lign. diagnoser? måske de kan komme med nogle forslag og anbefalinger?
Misssophie
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Jeg giver op.

Post by Godzilla »

jeg tror faktisk at jeg stresser endnu mere af at forsøge at fungere. Så nu gider jeg ikke at forsøge mere. Jeg laver bare så lidt som overhovedet muligt.

8erit, kan du prøve at beskrive hvad det er der gør æslerne mere arbejdskrævende en hestene? Så kan jeg måske lave nogle mere selvkørende indretninger. (eller sulte dem så de taber sig og skider mindre :ondgrin: )

lige nu har jeg sådan en 'Fuck det' følelse overfor verden generelt. Jeg gider simpelthen ikke at fungere. Jeg får sgu tatoveret 'Ude af drift' i panden. :loneb:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Jeg giver op.

Post by Godzilla »

jeg tror faktisk at jeg stresser endnu mere af at forsøge at fungere. Så nu gider jeg ikke at forsøge mere. Jeg laver bare så lidt som overhovedet muligt.

8erit, kan du prøve at beskrive hvad det er der gør æslerne mere arbejdskrævende en hestene? Så kan jeg måske lave nogle mere selvkørende indretninger. (eller sulte dem så de taber sig og skider mindre :ondgrin: )

lige nu har jeg sådan en 'Fuck det' følelse overfor verden generelt. Jeg gider simpelthen ikke at fungere. Jeg får sgu tatoveret 'Ude af drift' i panden. :loneb:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Jeg giver op.

Post by HeidiO »

Jeg har ikke nogen gode ideer, som du ikke allerede har prøvet.

Men et stort kram skal du have, fordi du er dig og du er et dejligt betænksomt menneske :kindkys:
Heidi
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Jeg giver op.

Post by Lena »

Gunilla, hvad sker der hvis du holder op med at prøve at fungere og bare "er dig selv"......... Vil det være uudholdeligt, forfærdeligt...... vil vi andre bemærke en forandring eller er det kun noget du selv bemærker?

Jeg tænker at man kan prøve at rette så meget ind at man slet ikke er sig selv mere......... og det er da skræmmende vil jeg mene.
Post Reply