Plastikkirurgi

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Plastikkirurgi

Post by BeritH »

Ane wrote:Man kan godt være glad for sin krop selvom man ikke er model - og selv om man ikke er perfekt.

Jeg har aldrig forstået at så mange kvinder er så utilfredse. Jeg synes det er virkelig trist, og jeg har tit tænkt at jeg håber jeg kan give mit barn/børn en grundlæggende tro på at de er ok som de er.


Selvfølgelig kan man være glad selvom man ikke er perfekt, og man bliver sjældent perfekt fordi man får lavet plastikkirurgi. Men derfor kan man da godt have et eller andet som man er skide træt af, og når teknologien nu findes, hvorfor så ikke bruge den?

Jeg ser heller ikke store forskel på at få rettet babser eller fedtdepoter og så eksempelvis få foretaget en gastric af en eller anden art for at blive slankere. Man kan da godt argumentere for at det er usundt at være overvægtig, men det er sjældent sundheden, der i virkeligheden får folk til at vælge operationen (selvom det ofte påstås), men snarere udsigten til at se bedre ud.

Som sagt kunne jeg sagtens finde på at få fjernet fedt, min datter har fået det gjort og er rigtig glad for resultatet. Tidligere viste hun sig ikke i badetøj fordi hun var ked af sin mave, men det gør hun glad og gerne nu. For hende har det virkelig givet en øget livskvalitet, og hun er og var bestemt ikke en pige uden selvtillid.

Jeg synes faktisk også det er lidt leltkøbt at insinuere, at folk der tyer til plastikoperationer generelt har et lavt selvværd. Der kan være masser af årsager til at tage det valg, og fordi man ikke selv vælger det, så behøver det nu ikke at være et dårligt valg.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Plastikkirurgi

Post by Ane »

Min kommentar var et svar til historien om at Lotte Heise jo sagtens kunne være glad for sin krop - for hun var jo model :kvinde:

og til historier som jævnligt popper op i medierne som denne her http://avisen.dk/hver-tredje-kvinde-vae ... 09573.aspx

Hvad du derudover tror jeg skriver mellem linjerne Berit det står for egen regning. Jeg har endda tidligere i tråden skrevet at jeg sagtens kan finde gode grunde til plastickirurgi :ehh:

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Plastikkirurgi

Post by BeritH »

Hov Ane, det kunne selvfølgelig misforstås, da det var dit indlæg jeg citerede øverst oppe. Men det sidste afsnit i mit indlæg var faktisk ikke møntet på dig specifikt men var en mere generel betragtning :-)

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Plastikkirurgi

Post by Ane »

oki doki :-)

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: Plastikkirurgi

Post by Nina »

Berit skrev:
Selvfølgelig kan man være glad selvom man ikke er perfekt, og man bliver sjældent perfekt fordi man får lavet plastikkirurgi. Men derfor kan man da godt have et eller andet som man er skide træt af, og når teknologien nu findes, hvorfor så ikke bruge den?

Jeg ser heller ikke store forskel på at få rettet babser eller fedtdepoter og så eksempelvis få foretaget en gastric af en eller anden art for at blive slankere. Man kan da godt argumentere for at det er usundt at være overvægtig, men det er sjældent sundheden, der i virkeligheden får folk til at vælge operationen (selvom det ofte påstås), men snarere udsigten til at se bedre ud.

Som sagt kunne jeg sagtens finde på at få fjernet fedt, min datter har fået det gjort og er rigtig glad for resultatet. Tidligere viste hun sig ikke i badetøj fordi hun var ked af sin mave, men det gør hun glad og gerne nu. For hende har det virkelig givet en øget livskvalitet, og hun er og var bestemt ikke en pige uden selvtillid.

Jeg synes faktisk også det er lidt leltkøbt at insinuere, at folk der tyer til plastikoperationer generelt har et lavt selvværd. Der kan være masser af årsager til at tage det valg, og fordi man ikke selv vælger det, så behøver det nu ikke at være et dårligt valg.

BeritH


Jeg er meget enig i, hvad Berit skriver. :mikkel:
Man selvfølgelig skal "have lov" til at få ændret sit udseende (eller andet), hvis og når muligheden er der.

Vi "arbejder" vel allesammen på at få en så god tilværelse som muligt - og hvis ønsket er nye bryster, næse, fedtreduktion eller en ny bolig, bil eller husdyr - så har vi jo muligheden for det i "Dagens Danmark", hvis vi kan finansiere det. :askepot:

Jeg mener bestemt ikke, at ønsket om forandringer betyder, at man har et lavt selvværd - men nogle gange KAN et fokus på det uønskværdige fylde enormt meget i ens liv - og hvorfor så ikke gøre noget ved det, hvis man får muligheden?

Jeg er pissetræt af at være tynd f.eks.
Det er "smart" i modelverdenen - men da jeg ikke er model - så er det bare irriterende.
Jeg ved jo godt at vejen frem er mad, motion, mere mad og mere motion - men det er sq så besværligt. :brok:

Men HVIS jeg kunne puttes ind i en maskine og få tilført ca. 8-10 kg ved bare at ligge dér - så postede jeg gerne penge i projektet. :heidio:

Forøvrigt undrer det mig, at der findes SÅ mange mennesker, der tilsyneladende slet ingen selvkritik har? :ehh:
En tur i supermarkedet giver mig tit lidt at tænke på. :minna:
Men hvis de er lykkelige (eller bare glade for deres udseende - så kan jeg vel i bund og grund være ligeglad). :mikkel:

Venlig hilsen
Nina

Og Kokjo: Jeg synes, at du skal springe ud i det.
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Plastikkirurgi

Post by Ane »

Hvor læser du det henne Ped?

Kan du ikke komme med nogle helt konkrete eksempler.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Plastikkirurgi

Post by Ane »

.. jeg elsker kvinder med selvtillid der oser af sex - det er noget af det smukkeste, sejeste og lækreste..

Mennesker i det hele taget der hviler i sig selv og har god selvtillid - det er da så lex!

Men kokjos kommentar om ikke at kunne 'leve' med sin krop som hun har nu.. synes jeg er ret vild, og jeg får sku lidt ondt i maven når en smuk kvinde skriver sådan noget.

Der er ingen der siger at man skal holde op med at gå i bad eller helt droppe at se godt ud - men at lægge sig under kniven er et stort spring fra almindelig hygiejne, pænt tøj og make-up :hhansen: Det kan du godt selv se ik Ped :lea:

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: Plastikkirurgi

Post by Nina »

Ja - Kokjo ER smuk!!! :askepot:

Men det man kan se udenpå - er ikke altid dét man kan se indeni.
OG omvendt!

Det hele skal vel "passe" på en måde? :ehh:

-poogift

Meningen er god nok - men beskrivelsen kan vel misforståes? :skoer:

Venlig hilsen
Nina
Susmh
Posts: 487
Joined: Mon 20. Feb 2006 12:32

Re: Plastikkirurgi

Post by Susmh »

Jeg kender en enkelt der fik lavet sine bryster større for ca. 10 år siden.
Hun konstaterede efter operationen og perioden med bryster der væskede og gjorde meget ondt, at det kun var en operation hun ville anbefale sin værste fjende.
Så jeg må indrømme at jeg skulle have en virkelig god grund til at kaste mig ud i en bryst operation.

Jeg fik laser opereret mine øjne sidste år, der var en lang beslutningsfase, men jeg er utroligt glad for resultatet, så det er ikke fordi jeg kategorisk afviser den type operationer.
Susanne

Always look at the bright side of life.
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Plastikkirurgi

Post by Annemaja »

Aj Ped - jeg synes ikke at her oser.

Jeg kan sagtens forstå man gerne vil pynte på det hele - gør det selv med mascara og dufte og sådan noget. Hvis jeg ikke var så doven ville jeg også smide en masse kilo :-)

Men jeg har personligt svært ved at forstå man vil lade sig operere for skønheden - for jeg har været opereret så mange gange pga sygdom at jeg personligt helst ville undgå narkose nogensinde mere - sidst havde jeg meget svært ved at vågne op ....

Men overvejer da selv at få bleget mine tænder - får gerne lyse striber i garnet osv.... og var jeg ikke bange for narkosen ville jeg såmænd gerne have fjernet min totalt klamme mave med ødelagte muskler....

Jeg synes at hvis noget er vigtigt skal man da gå efter det - men man skal også gøre sig klart hvad årsagen præcist er - om det er psykisk eller reelt - så man ikke ender i skuffelse og flere nederlag.
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
Post Reply