MinnaN wrote:Så jo, jeg synes det hører sig til i børnehaven. 8 timer med fri leg? Njaeh, det lyder fedt, men så fedt er det heller ikke.
Jeg kan jo ikke være der til at lære mit barn om farverne, tallene, skrive, mini basal computerviden og alt muligt andet. Socialiseringen kommer af sig selv med alle de unger samlet et sted. Mine fremragende pædagoger og pædagogmedhjælpere er jo med til at opdrage mine unger et eller andet sted. De lærer ham en masse ting, som jeg ikke kan pga arbejde.
Så jeg mener at Ipads hører sig til og andre computere.
Dér er jeg så nok på Minna's hold...
Selvom jeg kan stave iPad rigtigt...
Og SKAL det være en iPad?
IMO har Apple lige nu det bedste tablet-tilbud - derfor iPad.
Hvis der kommer en bedre, mere intuitiv, mere velfungerende Android-tablet, så kan vi da snakke om, om det skal være en ANDEN "teknologidims"...
Men jeg har ikke set noget bedre.
Det der med at børn ikke skal lære om tal, farver og bogstaver før de starter i skole...
Det er for mig at se som at tage et føl og lade det gå på en mark og glo indtil det fylder tre - og SÅ begynde at træne det.
Det KAN man da godt - men man får en blidere og bedre træning af at hælde den på i små portioner fra starten...
Skal børn OGSÅ lege i mudder og med pinde og hvad ved jeg?
Jaforpokker.
Masser af dét.
Og have kreative fag i skolen og hvad ved jeg...
Jeg har 4. klasse (aldersmæssigt tilsvarende 3. klasse i DK) - og de har altså timer til klokken 15 heroppe et par gange om ugen.
Det er... Efter sigende ikke de fedeste timer.
(Jeg har til gengæld 9. klasse (ca. = 8. kl/DK) fra 13-15 hver torsdag... Det er tunge timer, hvis ikke der er variation tænkt ind... )