Robotstøvsuger.............

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Robotstøvsuger.............

Post by Annemaja »

Jeg vil have sådan en robotstøvsuger....er død træt af mængder af dyrehår overalt konstant!

Har set en Roomba i funktion - det skal nok være sådan en fætter, da den ikke benytter dyre støvsugerposer?

Nogen erfaringer eller råd?
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Robotstøvsuger.............

Post by MetteboDeluxe »

Jeg har jo Valiant. Min helt og store kærlighed. Han er arvet fra min lillebror, der arvede ham fra vores mor, så han er en ældre model. Ingen af dem kunne lide ham, men jeg er dybt forelsket. Han holder ikke strøm så længe og skal renses tit. Det er sikkert også hurtigere at feje, men hvorfor gøre noget selv når Valiant er der?

Min er uden dockingstation og det er lidt ærgerligt. Men han fungerer alligevel. Jeg skal nok lige kigge modelnummer i morgen, men han er en roomba. Er jeg i hvertfald næsten sikker på.
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Robotstøvsuger.............

Post by BeritH »

Jeg har også en Roomba, og den er sgu ikke det mest effektive i verden. Men man skal jo se på alternativet, og hos mig er det ingen støvsugning. Så jeg holder meget af Roomba :-)

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Robotstøvsuger.............

Post by annetteB »

jeg har kun set dem i demosituationer: de forekommer mig at være lidet effektive?
Jeg kan da både feje og moppe gulvene i stueetagen på omkring ti minutter - så det gør jeg. Hver dag. Det kan maskinerne da ikke ordne halvt så hurtigt eller effektivt.
(kunne man derimod få en robotstøvsuger, der lystigt hoppede rundt på spisestuestolene hver dag og fjernede kattehår fra tweedbetrækket - så var jeg køber!)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Robotstøvsuger.............

Post by Stimata Doamna »

BeritH wrote:Jeg har også en Roomba, og den er sgu ikke det mest effektive i verden. Men man skal jo se på alternativet, og hos mig er det ingen støvsugning. Så jeg holder meget af Roomba :-)

BeritH


Det er lige netop grunden til, at vi også overvejer en Roomba... Alt der udfører opgaven uanset i hvilken grad og hvor godt, vil være bedre end ingenting :hhansen:

Vi må dog nok huske at lukke ind til marsvinene, så de ikke kører rundt i hele huset på støvsugeren - de har nemlig ingen hjelm.
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Robotstøvsuger.............

Post by Annemaja »

He he - måske er det bare en personlig robot man skulle have - som også gad fjerne alle de irriterende kattehår i møblerne ( har bla langhårskat suk..), vaske tøj, lægge det på på plads, vaske gulve osv... :-)

Har set på et hav af robotstøvsugere indtil videre på nettet og kun 1 i aktion - synes det er svært at vurdere hvor meget de ville aflaste lige her... med mindre man så købte en kombi der også vasker gulve. Bortset fra - at mit hus er i etager med trapper og endnu flere trapper i - suk...er træt af trapper - og drømmer om et sødt lille utroligt overskueligt hus i et plan i fremtiden :-)

Burde bruge min i hast snappede fridag til rengøring - men har sådan set også tøjvask til mindst 4 maskiner ( og er glad for at jeg har 2 vaskemaskiner ) -men er dødtræt af at bære tøj rundt fra 1.sal til kælder og omvendt....Men min fridag hvor solen skinner SKAL bruges til at ride i eftermiddag - og om lidt skal jeg forberede weekendens kursus istedet for at lave overspringshandlinger - det sidste er jeg utroligt dygtig til... :anonym:
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Robotstøvsuger.............

Post by Annemaja »

Nå - Roomba bestilt - ankommer mandag.... Den må da være bedre end det ingenting jeg når i hverdagene på den front - og 2-3 hunde plus et par katte efterlader mængder af bla hår...
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Robotstøvsuger.............

Post by Annemaja »

Den Roomba er real love allerede :elsk: :elsk: :elsk:

Den er sgu ret effektiv - snapper sand, undsluppen kattegrus, masser af hunde- og kattehår og det hele også op ad sprækkerne i gulvet :mikkel:

Den kan køre hver dag, så kan jeg supplere med den almindelige på møbler mv i weekenderne :elsk: Overvejer allerede om jeg også må investere i vaskegulv modellen..... :anonym:
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Robotstøvsuger.............

Post by Annemaja »

Den her hedder også Irobot - de gør alle de der roombaer - de har så forskellige serienumre efter alder osv...

Irobot er min ven... :elsk:
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Robotstøvsuger.............

Post by Lena »

Sådan én vil jeg også gerne have. Men jeg tror at vores hus er for lille, der er for mange stoleben og så tror jeg heller ikke at jeg kan stole på hundene...... De vil garanteret forsøge at aflive "Svinet"...........
Post Reply