Nå!!!!!!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Nå!!!!!!

Post by aribeth »

tillykke med hesten!

Jeg ville heller aldrig gøre sådan... men vi har også fællesøkonomi, så det ville i den grad være noget pis hvis jeg tillod mig at bruge en god håndfuld penge på noget uden at aftale det med Keld, synes jeg... Derimod er det sjældent vi ikke kan blive enige om at det er en god ide at anskaffe os ting...
Raxacoricofallapatorius
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Nå!!!!!!

Post by Annemaja »

Lena: Næ ikke lige :hhansen:

Misssophie: he he ....de mænd er vist heldige at de har hurtige os :hhansen:

Ane: Hvorfor?

Aribeth: Jo vi har fælles økonomi - men da vi begge er voksne, selvstændige og tjener penge - kan vi godt hver især disponere og svinge visakortet uden at skulle spørge den anden om lov :linski: Vi plejer sædvanligvis at vende nyanskaffelser i en størrelsesorden på flere tusind kroner - bortset fra f.eks en hest til mig som jeg ikke havde brug for - for havde jeg spurgt havde han sagt nej...og jeg var blevet totalt muggen.... så vi slap begge for at stå i en skidt situation - han slap for at blive negativ og sige nej ( han hader at sige nej til mig ) - og jeg slap for at blive skidesur... :lol: Og Fengur fik mig som ejer - 3x win situation.... :jeanie:
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: Nå!!!!!!

Post by MinnaN »

Tror Sophies langhårede og G har noget til fælles med min herhjemme.
Skal der ske noget, skal jeg sparke det igang. Ellers sker det ikke.

SÅ der sker temmelig mange ting i det her hjem, fordi jeg ikke gider vente syv lange og syv brede på at der er nogen der skal tænke.
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Nå!!!!!!

Post by Ane »

Fordi min kæreste blev rimeligt muggen over at jeg ikke drøftede det med ham.. det kunne han ikke se hvorfor jeg ikke ville. På bagkanten kan jeg godt forstå ham. Jeg vil også gerne vide hvordan han bruger større beløb/samler på faste udgifter. Kom han og havde købt en stationcar eller part i et bukkejagtkonsortie ville jeg også blive irriteret over at det ikke var til debat.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Nå!!!!!!

Post by Annemaja »

Kan jeg godt forstå Ane... men det er nok et temperamentspørgsmål. Jeg har intet imod hvis min mand køber en båd eller bestiller en fiskerejse hvis han ser et godt tilbud - han har det på samme måde omvendt. Men han gør det nu ikke og har aldrig gjort det uden vi vendte det sammen....men han kender min brist for dyr og er vist lige pt ret lettet over, at der ikke er plads til flere i min lille stald ;-)
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Nå!!!!!!

Post by Annemaja »

Min mand synes iøvrigt at hans eks var lige lovlig blød overfor dyr - da havde sammen 3 hunde ;-) Nu er han den heldige mednyder af mange flere dyr ....:-) Plus børn og gennem årene flere plejebørn og vores børnebørn :hhansen:
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Nå!!!!!!

Post by annetteB »

faktisk synes jeg at man af respekt for sin samlever bør spørge før man formøbler et større beløb på noget som primært er til ens egen fornøjelse.....men jeg kan også se efterfølgende - har lavet en liden Voxpop i omgangskredsen - at os der spør, vi får oftest nej. Og samtidig giver vi rask væk den anden part lov til hvad som helst, hvis bare det kan glæde vedkommende.

Gad vide, hvorfor det skulle tage mig tyve år at opnå en erkendelse af, at jeg blandt andet og især af ovenstående grund er totalt uegnet til at bo sammen med et andet menneske?
:hhansen:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Nå!!!!!!

Post by Annemaja »

Men det er jo dine bitre erfaringer Annette... :ked:

Jeg brugte også 5 år på min første mand i håb om at han ville bedres..Han undte sig selv alt og os andre intet - og sådan har han det stadigvæk i sit ikke mere nye men 25 år gamle forhold...deres fælles interesse er hans bedste... :opkast:

Min næste mand - var skidesød - men alt for tørstig - der røg alt økonomi i en stor tørstig hals - det bliver man bare utroligt træt af.

Min nuværende gennem 19 år - der har været ligeværdighed fra dag 1. Vi under hinanden alt det bedste og har gjort det altid. Og helt klart er der nu hvor ungerne er voksne en langt nemmere økonomisk tilgang til ting vi ønsker os - mens børnene var hjemme og små arbejde jeg langt mindre og vi tjente dermed mindre og indrettede os efter det :-)

Ingen af os ville bruge penge på noget vi vurderede vores økonomi ikke kunne bære - og ingen af os har nogensinde gjort det - så det er ikke et problem :-)
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Nå!!!!!!

Post by Ane »

Det er ikke fordi kæresten ikke kan unde mig noget, lige nu skal vi diskutere mulig stald. Jeg er sikker på jeg får en fin fin stald -især hvis jeg evt. kan sælge den på en løsning der kommer alle til gode, nok noget med en combi hvor der er carport til den der stationcar :hhansen: :hhansen:

Spøg til side - jeg har det jo selv bedst med at vi ved hvad hinanden går og laver og hvad vi hver især drømmer om. Der skal være plads til os begge.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Nå!!!!!!

Post by Annemaja »

Hov - brugte sgu 6!!!! år på den første egobasse.... :minna: :minna: :minna:
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
Post Reply