Nå!!!!!!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Nå!!!!!!

Post by misssophie »

selvom vi også har fællesøkonomi, er der plads til at vi hver især bruger penge.

hvis det er noget velovervejet og planlagt, ser jeg ingen grund til ikke at tale med kæresten først.

men man kan godt komme i en situation hvor noget skal løses eller besluttes NU! og så synes jeg da at det er dejligt at jeg kan tillade mig selv at vurdere og vælge, uden at blive halshugget når jeg kommer hjem.

det kan være alt fra et godt køb når der kun er 1 stk. tilbage, eller et stakkels dyr der er kommet i klemme.

vi har faktisk fået biler til uhørt lave priser på den måde...samt møbler osv...
Misssophie
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Nå!!!!!!

Post by Annemaja »

Ane: Der kan sagtens være plads til begge selvom man begge har råderum :-)

Min mand mangler absolut nada :-) Hvilket han nok selv er den første til at skrive under på ;-) Lige pt vil han f.eks. gerne en tur til USA og fiske med nogle venner....og det skal han da selvfølgelig :-)
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Nå!!!!!!

Post by Ane »

hvis det er noget velovervejet og planlagt, ser jeg ingen grund til ikke at tale med kæresten først.


Men hvorfor så ikke tale med kæresten i planlægningsfasen :heidio:

Jeg bliver da heller ikke slagtet, jeg tror bare han synes det var underligt vi ikke havde en dialog om det..

Der kan sagtens være plads til begge selvom man begge har råderum


Ja da. Det er der da også her, men derfor synes jeg stadigvæk det giver god mening at snakke sammen.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Nå!!!!!!

Post by Annemaja »

Det giver altid god mening at tale sammen :-) Vi havde også talt - men beslutningen blev min alene - og det er ok :-) Det er mig der har hestevetoen her i huset :-) Og jeg havde lige brug for at være helt klar - inden jeg opdaterede min ægtefælle :-)
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Nå!!!!!!

Post by misssophie »

hvis det er noget velovervejet og planlagt, ser jeg ingen grund til ikke at tale med kæresten først.


lad mig omformulere: hvis det er en planlagt og gennemtænkt ting, ER kæresten selvfølgelig involveret.

hvis det er en spontan ting, og jeg fx ikke kan få fat i ham på mobilos,- så tager jeg selv beslutningen
Misssophie
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Nå!!!!!!

Post by aribeth »

det er jo ikke fordi der ikke er plads til at vi hver især bruger penge eller vi ikke har hver vores råderum, men det handler om at vi ikke har alverden af penge og derfor gerne skulle være nogenlunde enige om hvad pengene skal bruges på... det er vi så heldigvis mere eller mindre altid...
Desuden synes jeg personligt ikke om det der med at anskaffe sig noget med den risiko at den anden bliver "skuffet/sur"... det er jo ikke ligefrem nemt for min mand at bede mig om at skaffe mig af med en hest igen hvis jeg havde købt en bag hans ryg. Så vil jeg hellere argumentere for hvorfor jeg fx skulle have netop den hest og hvorfor vi skulle bruge penge på en til, samtidig med at vi ville drøfte om vi havde råd til endnu en hest og så videre... vi taler meget om tingene... og handler i fællsskab om 99,9% af tingene i vores liv...
Raxacoricofallapatorius
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Nå!!!!!!

Post by misssophie »

Desuden synes jeg personligt ikke om det der med at anskaffe sig noget med den risiko at den anden bliver "skuffet/sur"...


pointen er jo netop at man kun gør det, når man ved at den anden ikke kunne finde på at blive hverken sur eller skuffet.
nu er det jo ikke noget der sker en gang om ugen,- vi taler da også sammen om 99,9 % af vores beslutninger.
-det er den sidste 0,01 % jeg selv tager beslutning om... :hhansen:

og selvfølgelig skal man da også kun gøre det i en størrelsesorden hvor ens økonomi kan holde til det.
Misssophie
User avatar
Kokjo
Posts: 185
Joined: Mon 10. Oct 2011 19:23

Re: Nå!!!!!!

Post by Kokjo »

Hvis det var det rigtige valg for dig, og du er sikker på du (og i) har råd, jamen så....... Giv gas !! :D

Hvis den lille uldtot kan give dig lidt mere glæde og smil, hvorfor så ikke.
Du kender din mand godt nok til at vide hvor langt du kan gå, og i hvilken retning, det gør vi andre ikke.
Vh Christine

Lækkert håndsyet hesteudstyr www.trollhillfarm.eu
Dare to dream... www.shirefarm.dk
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Nå!!!!!!

Post by Annemaja »

Tak Kokjo.... lige præcis :-)

Og han har det fint med det - jeg har måske haft det mindre fint med at forelske mig hovedkulds - da jeg havde besluttet kun at have de 3 heste jeg havde og har - efter Vinur døde...! Havde brug for lige at få mig selv på plads - helt - før jeg delte det hjemme... netop fordi det betød noget andet end sædvanligt og fordi min mand var i en stressperiode af andre årsager....

Men vi kender hinanden - ud og ind efter mange år - og selvfølgelig vidste jeg det ville være helt ok...selvom jeg alligevel selv syntes det var lidt åndssvagt..... svært at forklare...Men det er godt nok lang tid siden, jeg har været så glad!

Har følt mig ret død alt for længe - har været dybt depri ovenpå nogle hårde år... og har endda haft svært ved at glæde mig over mit ellers dejlige liv. Det lyder måske underligt - men mødte bare en lille hest der fik mig i live igen - så meget at jeg har fået startet op på nogle efterspurgte kurser og er ved at lægge planer for flere workshops i år - et længe ønsket overskud...:-)

Så Fengur er på alle måder en god investering - som er langt mere vidtrækkende end man kan få andre til at forstå....han kom lige ind fra højre og gjorde mig lidt hel igen....forstå det hvem der kan - jeg er sådan set ligeglad :-) Min mand er glad :-)
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: Nå!!!!!!

Post by MinnaN »

Det lyder godt. Så kan resten af os jo være pænt ligeglade, ikk?

Det lyder bare så godt at du er blevet glad igen.
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
Post Reply