Det er skønt at have hund

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Det er skønt at have hund

Post by HHansen »

Men hvorfor synes Suka at det nødvendigt at vække os kl halv seks hver morgen??? :traet:
Og derefter hver 10. minut indtil vi står op og går morgentur?? :oeje: :traet:

Man kan godt sige "gå hen og læg dig" - og så gør hun dét.. men 10 min. efter er hun der igen...

Det er PISSE irriterende... På hverdage står vi op kvart over 6 - halv 7... Og det er belastende at få spoleret den sidste times søvn på den måde.
Vi overvejer at lukke døren til soveværelset.. men synes jo også hun skal have lov at være en del af flokken.
Overvejer også at forvise hende når hun vækker os første gang - men tror ikke det er noget hun lærer af.

Synes det er svært.. vi kan sende hende på tæppet og rose når hun gør det... men risikerer vi ikke bare at fremelske at hun vækker os for at få læg dig kommandoen og rosen???
Men vi kan jo heller ikke vågne mens hun sover og rose hende for at ligge der???

Nogen der har gode idéer?

PS: Det er IKKE fordi hun ikke kan holde sig længere og SKAL tisse.. for selvom man går i haven med hende når hun kommer første gang - og hun tisser - så bliver hun ved hvert 5-10. minut indtil vi står op... :doed:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Det er skønt at have hund

Post by misssophie »

smart hund, hun får jo belønning ved at vække jer,- i står op og går med hende.

vores gamle hund gjorde det også, så første gang hun vækkede os, lukkede vi hende udenfor døren. hun stoppede hurtigt...der gik vel en uge

havde jeg en vagthund ville jeg dog ikke vælge denne løsning, da man jo fjerner dens vagt-job på denne måde.
Misssophie
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Det er skønt at have hund

Post by HHansen »

misssophie wrote:smart hund, hun får jo belønning ved at vække jer,- i står op og går med hende.


Ja det er dét der er problemet... men på hverdage kan vi jo heller ikke blive liggende til hun sover og SÅ stå op. Jeg forsøger dog altid at jage hende over på hundepuden - og når hun ligger så står jeg op.

Vil overveje at smide hende ud af soveværelset når hun begynder.. det er ihvertfald træls at blive vækket så tidligt og så mange gange inden man skal op :traet:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Det er skønt at have hund

Post by Stimata Doamna »

Det er ikke altid så let at finde balancen mellem belønning og 'straf'. Til gengæld er det bedst at være vågen, når man er stået op, og det kan på sigt blive svært :linski:

Håber, at I finde en metode, der giver pote, so to speak :hhansen:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Det er skønt at have hund

Post by FruTusse »

Chilli er konsekvent lukket ude fra mit soveværelse. Jeg GIDER simpelthen ikke have hende derinde, for hun vækker mig indtil flere gange i løbet af en nat fordi hun enten møffer rundt på sin pude eller gulvet, eller til og fra begge dele, og larmer ad helvede til når hun ligger og trækker vejret med tungen hængende ud af gabet.

Men en dørstopper holder døren så meget åben at hun kan se mig, og kattene kan gå ind og ud, og det fungerer fint.
Jeg synes i alt fald at det er noget lettere at ignorere hunden når den ikke kan komme ind i soveværelset, og hun kommer mindst én gang i løbet af natten/morgenen op på reposen(soveværelse på 1.sal) og står og kigger ind for at se om jeg er vågen, men når hun ikke har held med at få min opmærksomhed lægger hun sig bare ned og sover videre.

Chilli bryder sig ikke om en helt lukket dør, det er helt tydeligt at hun har det bedst med at hun bare lige kan se mig, også selvom hun ikke kan komme ind, men det er sikkert forskelligt fra hund til hund.

Held og lykke med at få brudt uvanen, jeg håber I kan finde en fornuftig løsning for både Jer og vovse. :linski:
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
Post Reply