ferie med børn?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: ferie med børn?

Post by Anja »

Jeg ville også finde et sommerhus i norden.

Når de bliver lidt ældre er campingferie et godt alternativ, det er nok bare lige varmt nok for Milo når han er så lille.
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: ferie med børn?

Post by Anja »

Altså G har jo været med i hytten i Norge hvert år siden han var ½ år gammel, det har fungeret super godt :-)
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: ferie med børn?

Post by Anja »

Jeg ved HAT om børneferier.
Jeg har aldrig været på ferie (som barn).

Men jeg har engang mødt sådan nogle børn, der var vandt til at ALTING handlede om at det skulle være BØRNEVENLIGT og BØRNEEGNET og BØRNEPERfuckingFEKT.
De er... Uudholdelige.

Vælg et eller andet, du og Keld gider.
Hvis Annette ikke lyver for meget om det, så er Milo underholdt ved at få mad og forældre.
Du siger selv, Max er glad bare der "sker noget" (jeg går ud fra, du mener "noget andet end hverdag").

Så tag dog på byferie?
Hamburg? Berlin? København, sådan set - Eksperimentariet er stadig fedt.

Men lad være med at træne ungerne til kun at kunne "holde børneferie".


Man kan vel også finde en gylden mellemvej :linski:

Jeg har rejst rigtig meget som barn, der er da altid blevet taget hensyn til alle i familien.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: ferie med børn?

Post by 99E »

Anja wrote:Man kan vel også finde en gylden mellemvej :linski:

Jeg har rejst rigtig meget som barn, der er da altid blevet taget hensyn til alle i familien.

Det kan man sikkert - en ferie hvor der er noget, der er "børnevenligt" og noget, der "mest er for de voksne men hvor børnene kan være med".

Jeg VED det ikke - jeg har hverken været med særligt mange børn på ferie - eller været på ferie som barn.

Men handler det ikke om at man "som familie" laver noget sammen?
Og at børnene bliver "trænet" til at synes om lidt det samme som forældrene - fordi de i hvert fald som små jo oplever at det er det her, man er SAMMEN om, og det er det her, der er positivt samvær og det er det her, mor og far bliver glade for?

Så hvis Katrine og Keld ikke gider teltferie - så lad være...
Hvis de i virkeligheden helst vil på storbyferie - så tag til Paris! Smut i EuroDisney og se et tårn af pinde og løb på Louvre.
Milo er sikkert ligeglad - Max kan være underholdt i Disneyparadiset et par af dagene og lære at elske Louvre og triumfbuen de andre dage?

Min venindes mand slæbte ældstebarnet med på kano-telttur da han var knap et år, så vidt jeg husker. Stor succes.
Nok fordi de er sådan nogle udendørsklatrefriluftstosser... :lea:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: ferie med børn?

Post by 99E »

Men hvis man vil til Sverige kan jeg huske, der er nogle af vores småbørnsejende bekendte, der har været vildt glade for det der Astrid Lindgren-sted...
http://www.alv.se/dk
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: ferie med børn?

Post by Anja »

Storbyferie er udmærket når ungerne har nået en vis alder, hvis de er trætte og skal sove kl. 19-20 stykker er det immervæk noget af en loren oplevelse at være indespæret på et hotelværelse :linski:

Jeg synes det fungerer fint med sommerhus i de tidlige år, telt når de er lidt ældre og storby når de kan være længere oppe uden at blive helt umulige og iøvrigt synes det er spændende at gå ud og spise.

Camping er billigt, man behøver ikke at være stationært på campingpladsen, men det er ret fedt at der er mange andre børn når man er der.

Jeg skal iøvrigt på min første campingtur til Italien næste år, det har jeg aldrig prøvet før :jeanie:
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: ferie med børn?

Post by aribeth »

det er jo det der med hvad der er mest praktisk... det er rart nok at være lidt praktisk når man har børn... hvad vi godt kan lide og har lyst til har vi jo ikke problemer med at finde ud af/udføre!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: ferie med børn?

Post by aribeth »

det er jo det der med hvad der er mest praktisk... det er rart nok at være lidt praktisk når man har børn... hvad vi godt kan lide og har lyst til har vi jo ikke problemer med at finde ud af/udføre!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: ferie med børn?

Post by Anja »

Min stedfar har et hus i letland, det kan i sikkert godt låne :hhansen:

Måske lige langt nok væk???
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: ferie med børn?

Post by aribeth »

ja der er godt nok lidt langt...

Men det ville ellers være fedt...
Raxacoricofallapatorius
Post Reply