ferie med børn?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

ferie med børn?

Post by aribeth »

vi overvejer lidt at tage en uge et eller andet sted hen til sommer...

Men hvor?

Danmark, Sverige, Norge, Tyskland?!

Og hvad er fedt når man har børn på 3 et ½ og et ½ år?!

Hvad ville I gøre? Har I nogle ideer? og hvad er sjovt... især for børnene?

Og er der nogen der vil passe hus, heste, får og katte? :linski:

Kom med fede/sjove/gode forslag! ALT er interessant at høre om... jeg har aldrig været på feriecentre og sådan noget... så jeg ved ikke om sådan noget er godt eller ej?
Raxacoricofallapatorius
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: ferie med børn?

Post by HHansen »

Da mine børn var så små holdt vi ferie i Danmark.. Lejede gerne et sommerhus eller en lejlighed ved et feriecenter - der er legepladser til enhver aldersgruppe, masser af børn, badeland og så kan man altid køre ud og se på ting...

Meget af tiden brugte vi også bare på at slappe af og lege sammen - spil og leg.. og strand og sand.. Ikke noget stramt program og ikke en masse man SKAL ud og se. Derfor er sommerhuse gode.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
sinesmølf
Posts: 1436
Joined: Fri 1. Sep 2006 23:48

Re: ferie med børn?

Post by sinesmølf »

enig med HHansen. Legepladser og vand så kan det ikke gå helt galt.

Når milo ikke er større ville jeg nok gå efter et sommerhus, så i har noget gulv han kan ligge at rode rundt på. Min erfaring med camping, regn og baby i kravlealderen er rigtig dårlige.
hilsen sine

:sine: Tilbage i b
lisbethdue
Posts: 374
Joined: Wed 5. Mar 2008 21:53

Re: ferie med børn?

Post by lisbethdue »

Vi tager til Sverige. Og har været afsted hver sommer, siden Sallie var 3 måneder. Regnvejr er røvsygt uanset alder, så vi camperer kun, når vejrudsigten lover godt vejr.

Vi tager de store campingpladser med gode badefaciliteter, og masser af andre børn. Gerne med vand i nærheden så vi kan bade og lege i sand. Så tager vi en masse legetøj med, cykler, et fjernsyn med lidt DVD'er og så er vi afsted.

Vi tager ud og ser en masse ting, kører ture og leger på legepladser. Sallie elsker de her ferier, og man er sammen på en helt anden måde, end hvis man er hjemme.

Vi sørger ligeledes for at have en masse tæpper med, så barnet kan rode rundt på gulvet i forteltet uden at blive kold.
/Lisbeth

-----------------------------------------
Klog, klogere, klogest!
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: ferie med børn?

Post by Annemaja »

Vi tog mest på campingferier m campingvogn, da vores unger var små. Og valgte pladser efter legeforhold, afstand til strand og med svømmehal mv...! Når det var dårligt vejr i DK kørte vi bare sydpå.

På campingpladser er der masser af familier med andre børn og dermed mulige legekammerater, så det har vi haft bedst succes med.

Men det er dyrt at køre sydpå med campingvogn. Benzinen er dyr, de gode pladser er dyre og man skal have god tid, så der er gode pauser undervejs.
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: ferie med børn?

Post by aribeth »

Ja, vi har tænkt lidt på sommerhus og den slags... Keld drømmer om ødegård i Sverige... Jeg har aldrig prøvet ferie i sommerhus og sådan noget, kun camping ved Middelhavet og så storbyferier... E ting er sikkert vi skal IKKE i telt!
Men hvor er så godt i hhv Danmark og Sverige? Og hvad kan man se ?

Kom endelig med steder og seværdigheder!
Raxacoricofallapatorius
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: ferie med børn?

Post by Annemaja »

Der er masser af super steder både i DK og Sverige. Sverige absolut billligst ;-) Man kan f.eks leje campingvogne eller hytter på campingspladser - i DK dog som regel kun for en uge af gangen i højsæsonen, men man kan i Sverige leje hytter bare for en nat på campingpladserne, så man kan bevæge sig rundt og se en masse. Så bor man godt og billigt uden at behøve være bundet til et fast sted. Finder man et sted man vil blive, bliver man bare :-)

Turen går til...bøgerne er gode - så kan man i ro og mag udse sig noget man synes om. Jeg kunne godt anbefale et hav af steder - men for Jer handler det jo om hvad I synes :-)
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: ferie med børn?

Post by annetteB »

efter min erfaring kan man lave hvadsomhelst på ferie med småbørn - bare man undgør steder med for mange rumper samlet på ét sted: Det er begrænset hvor skægt det er for en treethalvtårig at færdes mellem lutter røve, mens far og mor og andre i voksenhøjde kan se alverdens spændende ting.
:hhansen:

men generelt er alt nyt spændende for et mindre barn - og et helt lille barn er skideligeglad, bare der er forældre, mad, tør mås og et sted at sove.
Så jeg synes I skal gøre dét som du og Keld har lyst til!
;-)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: ferie med børn?

Post by aribeth »

Jamen Keld har lyst til en ødegård i Sverige... jeg får en lille smule klaustrofobi af tanken om lutter træer og ødeland :hhansen:

Så har vi tænkt på feriecenter... men jeg tror JEG bliver idiot af at sidde sådan et sted... på den anden side er det vigtigste at Max synes det er sjovt... men jeg synes det er sådan lidt sært at køre en times tid væk for at bo i et eller andet feriecenter...

Sommerhus... nice... Skagen koster kassen... jeg har aldrig rigtig været meget på ferie i DK, så jeg ved ikke hvor der er gode strande for børn og sådan noget... jeg ville rigtig gerne en tur i LEGOLAND men kan Max prøve noget der når han "kun" er 3 år... og kan man måske leje et sommerhus dernede omkring... og er der så ANDET i området man kan se? og gider jeg ærlig talt sidde og glo i et eller andet sommerhus... hva?

Sverige... hvad kan man se i Sverige... måske er det i virkeligheden bedre... skal det så være Gøteborg området eller Skåne/SMåland?!

Jamen kan I ikke høre jeg totalt ikke kan finde ud af sådan noget :hhansen:

Og hvad med Hamburg?! var det måske en idé som alternativ... fordi det er en by... og byferie kender jeg...

Og hvem vil passe dyrene hva!?
Raxacoricofallapatorius
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: ferie med børn?

Post by CXEC »

Småland skal vi til. Der er masser at se på, blandt andet ligger der det der Astrid Lindgren land og de der ting.... Jeg aner så ikke om vi skal andet end at være i vores sommerhus og ud på den store af vore øer? Hvor man kan plaske rundt i vandet og fiske og bage snobrød og des lige....
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Post Reply