Handicappede og ludere

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.

Skal 'det offentlige' hjælpe handicappede med at få sex?

Ja
9
38%
Nej
8
33%
Det ved jeg ikke
7
29%
 
Total votes: 24

User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Handicappede og ludere

Post by Ane »

Skal 'det offentlige' kunne hjælpe en handicappet med at få sex? Altså hjælpe med at ringe til en luder og ordne andet praktisk?

Sådan er det nu, men det vil regeringen lave om på.

Jeg synes det er formynderisk. Nej - prostitution er ikke fedt, men jeg synes det er formynderisk at en kommunal medhjælper ikke må hjælpe en handicappet med at få sex gennem en luder hvis han/hun måtter ønske det. Prostitution er ikke forbudt.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Handicappede og ludere

Post by Stimata Doamna »

Det kommer sandelig an på definitionen af handicap. Nogle definerer ADHD som handicap, så ...
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Handicappede og ludere

Post by aribeth »

jeg synes egentlig også det er formynderisk, men på den anden side er jeg bare meget imod prostitution... og samtidig enormt i tvivl om det...

og hvorfor er det at sex er en menneskeret? hvorfor er det at man har krav på at få sex? for det er lidt sådan jeg synes det virker som, når en handicappet får hjælp til at få en prostitueret...

Kunne man forestille sig at en offentlig ansat gav en handicappet udløsning?! jeg kunne ikke... og jeg tænker at ved at hjælpe til at bestille en prostitueret, så forlænger man bare handlingen med et ekstra led?!
Hvorfor er det at den handicappede ikke kan få hjælp til at få fat i en prostitueret fra en ven eller et familiemedlem?
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Handicappede og ludere

Post by Frieser9460 »

Jeg har valgt at sætte mit kryds i "det ved jeg ikke", for jeg har faktisk ikke en helt afklaret holdning til dette emne.

Jeg synes ikke, sex nødvendigvis er en rettighed, men omvendt synes jeg, det er synd at være afskåret fra at få dette behov dækket, "bare" fordi man er født med et handicap, som gør at man ikke ved egen hjælp kan finde en kæreste/samlever/bolleven(inde)/prostitueret eller lignende, som kan hjælpe. Så jeg synes egentlig, det er ok, at handicappede har mulighed for at få en prostitueret til at hjælpe med netop dette.

Om det så nødvendigvis er det offentlige, der skal sørge for at arrangere dette, ved jeg ikke. Det kan vel lige så godt være venner og/eller familie, som sørger for at træffe de nødvendige aftaler med den prostituerede. Problemet opstår så blot i de situationer, hvor den handicappede måske ikke har pårørende, som kan hjælpe - hvis det offentlige så ikke må, hvem skal så?
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Handicappede og ludere

Post by BeritH »

aribeth wrote:og hvorfor er det at sex er en menneskeret? hvorfor er det at man har krav på at få sex? for det er lidt sådan jeg synes det virker som, når en handicappet får hjælp til at få en prostitueret...



Det har jeg spurgt mig selv om masser af gange, og nej jeg synes ikke at sex med et andet individ er en mennskeret, og dermed mener jeg heller ikke at en handicappet qua sit handicap har krav på en prositueret til at stille vedkommendes behov.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: Handicappede og ludere

Post by Anja »

Så længe prostitusion ikke er ulovligt synes jeg helt klart at handicappede mennesker skal kunne benytte sig af det via en ansat.

Det er vel mest relevant for de to grupper der er 1. hjerneskadede eller har kromosomfejl i en grad der gør at de ikke selv vil kunne formidle købet af en prostitueret - down, meget spastisk lammede mennesker eller mennesker med anden skade der gør dem ude af stand til at udføre det telefonopkald der er nødvendigt og 2. stærkt bevægelseshæmmede mennesker der skal have hjælp til at blive klargjort og evt. skal have en person siddende udenfor døren i tilfælde af respiratorsvigt eller andet.

Under alle omstændigheder er det vigtigste vel at den der skal hjælpe og/eller formidle synes det er en god ide og er rustet til at hjælpe i noget der godt kan blive en lidt pinlig situation.
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Handicappede og ludere

Post by CXEC »

Har stemt det ved jeg ikke.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Handicappede og ludere

Post by udlandet »

Det kommer helt an på omfanget af handicap. Skal det väre hjälperen der syntes at nu er det tid? Spörgsmålet er om der skapes et behov der ikke findes? Jeg ved at en del pårörende har problemer med at hjälperne släper de handicappede ud på noget hele tiden. Handicappede der ikke selv kan sige fra.
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Handicappede og ludere

Post by Ane »

Ham der blev interviewet til TVA havde ikke arme der duede til onani - han kunne ikke tage sig af 'egne behov'. Han kunne til gengæld selv sige til og fra... jeg tror ikke nogen handicaphjælpere ville slæbe en handicappet med til luder uden de havde bedt om det. I så fald tror jeg nok hjælperen ville ende på forsiden. Ham den multihandicappede de interviewede ville have hjælp til at få sit headset på så han kunne ringe og til at blive lagt i seng 'klar' (nøgen I pressume). Han ville være ked af det hvis han ikke kunne få hjælp til dette. Som han sagde så var det lidt op ad bakke at få en kæreste..

Hvis en handicaphjælper ikke må hjælpe ham med det fordi prostitution er noget "gris" (omend lovligt) så kan jeg ikke se det er andet end formynderi.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Handicappede og ludere

Post by Ane »

Nej sex er ikke en menneskeret.. men hvis man nu vil ha det og vil ha en luder hvorfor må man så ikke det? Hvis prostitution er problemet så forbyd det så det er forbudt for alle og ikke kunne for dem der ikke selv kan opsøge luderne.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
Post Reply