Handicappede og ludere

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.

Skal 'det offentlige' hjælpe handicappede med at få sex?

Ja
9
38%
Nej
8
33%
Det ved jeg ikke
7
29%
 
Total votes: 24

User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Handicappede og ludere

Post by Godzilla »

Jeg synes heller ikke at Lykkelig Luder er noget som passer ind i mit verdensbillede, men nogen påstår at de er det og de må jo vide det bedre end jeg. :ehh:

Problemet er, som andre skriver, at der er alt for mange som er ludere af nød eller tvang. Og derfor er jeg imod prostitution.

Sex er i min optik ikke en menneskeret, men jeg synes at det er at diskriminere handicappede af begge køn, hvis de ikke har samme adgang til købesex som alle andre har.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Handicappede og ludere

Post by Annemaja »

min modvilje imod emnet stammer nok helt tilbage fra min relativt korte affære med sundhedsvæsenet - hvor det på daværende tidspunkt var meget i vælten at sundhedspersonalet skulle "hjælpe" handicappede MÆND til et sexliv ved en prostituerets mellemkomst....men ikke kvinderne. Holdningen om mænds utæmmelige sexuelle lyster som SKAL stilles - ja, det er nærmest en menneskeret (de der ousne mænd er jo heller ikke til at omgåes for os sygeplejersker) hvorimod kvinderne kan få et lille klap på hånden og noget letkøbt empati-pis, dét får mig faneme op i det røde felt.

Jeg synes IKKE at sex er en menneskeret. Heller ikke hvis man er grim, dum, syg eller handicappet....eller alle fire ting.
Og jeg synes dybest slet ikke, at det skal være en mandlig-menneskeret på bekostning af en kvindelig prostitueret.
Vi kommer alt andet lige ikke ud over, at der er et overtal af ulykkelige skæbner blandt prostituerede i forhold til fx revisorer - og derfor ville jeg i hvertfald IKKE bryde mig om som sundhedspersonale at være med til at formidle kontakt til en prostitueret.
Heller ikke en mandlig sådan til en kvindelig klient - men som det er beskrevet ovenfor, så har jeg simpelthen heller aldrig oplevet at dét kom på tale. Det har altid været med det modsatte kønslige fortegn.


:askepot: :askepot: :askepot: :askepot: :askepot: :askepot: :askepot: :askepot: :askepot: :askepot: :askepot: :askepot:
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Handicappede og ludere

Post by Ane »

Næh men MBN og Annette så skal det jo forbydes helt... ikke?

Hvorfor skal det være mest forbudt for handicappede - kan i fortælle mig logikken i det?

-Excuses are the nails used to build a house of failure
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Handicappede og ludere

Post by Annemaja »

Ane: det skal ikke være mest forbudt for handicappede - men ikke om jeg vil medvirke til at støtte menneskehandel - selvom jeg arbejder med netop handicappede.

Handicappede må imo som alle andre finde partnere til sex - det ER og bliver AlDRIG en menneskeret at udnytte andre levende individer til egen fordel...

Og vejleder man rigtigt - kan man på mange måde hjælpe med at finde en kæreste og eller sexpartner - jeg ser det lykkes rigtigt tit :-)
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Handicappede og ludere

Post by Ane »

Men hvorfor skal du være dommer over et andet menneskes fuldt lovlige valg.. skal man som kommunalt(?) ansat være en moralsk smagsdommer?

Jeg tror heller ikke på den lykkelige luder, men jeg får totalt røde knopper når staten skal være moralsk på andre menneskers vegne..

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Mikkel
Posts: 414
Joined: Sun 27. Aug 2006 20:06

Re: Handicappede og ludere

Post by Mikkel »

Jeg synes, der fokuseres for lidt på forskellen på "skal", "må" og "bør".

Som spørgsmålet er formuleret, kan jeg kun svare nej, for jeg synes ikke, at det offentlige SKAL formidle den slags. Jeg synes omvendt heller ikke at det skal forbydes. Havde spørgsmålet været "MÅ det offentlige hjælpe med..." så havde jeg svaret ja.

Jeg er nok lidt på Ped's hold: Lad os nu for helvede blande os udenom og lade folk rundt omkring i landet selv finde ud af, hvad de vil eller ikke vil være med til.

Der er alligevel ikke en One Size fits All løsning på den slags gråzoneproblemer.
Image
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Handicappede og ludere

Post by Ane »

Jamen så er det mig der har formuleret mig forkert, for det handler jo netop om 'MÅ' - lige nu MÅ en handicaphjælper godt hjælpe en handicappet med 'den slags' altså hjælpe med at ringe, og ordne praktiske ting omkring besøget - men der er lagt op til at ændre vejledningen for dem der hjælper handicappede og vejlede dem til at de ikke længere MÅ hjælpe.

Det er der vi er... SKAL (som i tvang) kan der aldrig være tale om i min optik, BØR.. tja..

I øvrigt synes jeg Gunilla har en vigtig pointe i at selv om vi har svært ved at tro man kan være lykkelig som prostitueret - hvem af os småborgere vil så stille os op op påstå at 'vi ved bedre' hvis vi møder en prostitueret der hårdnakket påstår at han/hun er glad for sit job :ehh:

dansk handicap forbunds syn på sagen: http://danskhandicapforbund.dk/nyheder_ ... liggoeres/

-Excuses are the nails used to build a house of failure
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Handicappede og ludere

Post by Annemaja »

Ane: Vi må ikke...Og jeg vil ikke...

Jeg vil gerne hjælpe til at mennesker på tværs af handicaps mødes og at sex gøres muligt.... men jeg vil ikke medvirke til at opretholde købesex! Jeg finder det etisk helt under lavmålet. Og uværdigt både for køber og sælger - og som ansat har jeg heldigvis ret til at følge mit hjerte og etik også der.

Det handler ikke om smagsdommer - det rækker langt mere vidt!
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Handicappede og ludere

Post by annetteB »

Jeg vil gerne hjælpe til at mennesker på tværs af handicaps mødes og at sex gøres muligt.... men jeg vil ikke medvirke til at opretholde købesex! Jeg finder det etisk helt under lavmålet. Og uværdigt både for køber og sælger - og som ansat har jeg heldigvis ret til at følge mit hjerte og etik også der.


:respekt:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Handicappede og ludere

Post by annetteB »

ingen arme, ingen KØBEsmåkager. Nu er jeg - til alles lettelse - jo ikke længere i sundhedssektoren, så reelt er mit svar jo uden betydning for noget som helst - men altså, jeg SYNES faktisk ikke det er en menneskeret at have sex. Eller at få kys. Eller at have en god ven og fortrolig. Det er ting som er dejlige at have - men det ER ikke en menneskeret. Heller ikke hvis man er handicappet.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply