Handicappede og ludere

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.

Skal 'det offentlige' hjælpe handicappede med at få sex?

Ja
9
38%
Nej
8
33%
Det ved jeg ikke
7
29%
 
Total votes: 24

User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Handicappede og ludere

Post by 99E »

Jeg er nødt til at starte med den der "må" vs. "skal".
Jeg synes "må gerne" men ikke "skal".

Må gerne, fordi:
- Det er ikke en ulovlig aktivitet. Prostitution er tilladt. JEG mener ikke, vi kan FORBYDE sundhedspersonalet at medvirke til lovlige aktiviteter. Det svarer til at sige, vi skal forbyde sundhedspersonalet at... Spise nutellamadder med borgerne - for det er usundt.

- "Alle andre" har "lov til" at ringe efter noget købesex. Fordi de kan. Pointen med personlige hjælpere, sundhedshjælpere og hvadvedjeg er jo netop at disse ansatte "erstatter" noget af den selvhjulpenhed, "normale" mennesker har. De gør det, man ikke selv kan, som handicappet.

- Så hvis borgerens eneste problem er, at han/hun ikke SELV kan tage tøjet af og løfte røret og ringe - men godt selv kan "få ideen og betale for gildet" - så mener jeg som udgangspunkt, det skal være tilladt (men ikke påbudt) at den ansatte assisterer.

- Hvis borgeren ikke selv kan "få ideen", give udtryk for ønsket og forholde sig til at det er et andet, rigtigt, levende menneske - som bliver betalt for at komme og udføre en normalt intim "service" - og altså tage et bevidst valg - så nej. Det skal være på borgerens eget initiativ og ønske.
Med andre ord: Nej tak til "folk", der "selv finder på" at denne eller hin handicappede person "har brug for" at opleve "rigtig, voksen sex" fordi han/hun "nu har alderen til det" - men uden borgeren selv ved eller kan tage stilling til hvad der foregår. Og ja, jeg siger dermed at "mentalt handicappede" i nogen grad har "mindre ret" til sex end andre.

- Man kan have en personlig holdning (!) om at det er uetisk eller umoralsk at benytte sig af prostitution. Fair nok. Så kan man jo lade være. (Ligesom man gerne må springe nutellamadderne over, hvis man ikke mener, det er i orden at gufle nøddepålæg med kakao og planteolie...) Derfor SKAL man ikke - synes jeg.

annetteB wrote:- men altså, jeg SYNES faktisk ikke det er en menneskeret at have sex. Eller at få kys. Eller at have en god ven og fortrolig. Det er ting som er dejlige at have - men det ER ikke en menneskeret. Heller ikke hvis man er handicappet.

Og vi kan jo nok i al vores visdom blive enige om, at købesex er en ringe erstatning for ægte kærlighed med lyserøde roser og skyer og fuglekvidder.
Og at det ikke er det samme som En God Ven.
Og der skal naturligvis ikke være SÆRLIGE regler eller rettigheder for handicappede...

annetteB wrote:ingen arme, ingen KØBEsmåkager.

...men nu er det jo sådan, at vi, der er født med arme, kan bage vores egne småkager SÅVEL SOM købe alle de kager, vi kan betale for og æde.
Jeg har svært ved at se, hvorfor det faktum at man er født UDEN arme (eller har tabt dem senere) og derfor er ude af stand til at bage sine egne kager - skal betyde, man ikke må købe dem.
Når nu mennesker MED arme kan bage OG KØBE alle de kager, de vil.

Hvis købesex er ift. hjemmebagt sex som købekager er ift. hjemmebagte kager - så er det alligevel en ret ringe deal at ende med kun købekager.
Men hvis man nu virkelig ikke KAN bage kager - så synes man måske, det er OK.
Masser af mennesker bager jo aldrig, men lever af citronmåner og Dancake-roulader på kagefronten.

(Nogle af de der gråzonetilfælde kunne muligvis løses ved at man lærte folk at bage - selv?)
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Handicappede og ludere

Post by 99E »

Jeg har i øvrigt stemt "JA" - fordi Ane siger, hun mener MÅ og ikke SKAL.
Ane, kan du ændre formuleringen i afstemningen, eller er det "for sent"?
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Handicappede og ludere

Post by MetteboDeluxe »

Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor nogen mennesker mener de har ret til at bestemme hvad andre mennesker skal gøre med deres krop. Hvis jeg har lyst til sex og kan finde en der vil betale mig kan jeg slet ikke se hvad I skal blande jer i det for?

Og jeg syntes det skal være op til den enkelte assistent hvad han/hun vil være med til.
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Handicappede og ludere

Post by 99E »

MetteboDeluxe wrote:Hvis jeg har lyst til sex og kan finde en der vil betale mig kan jeg slet ikke se hvad I skal blande jer i det for?

For at passe på dig, naturligvis! :annette:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Handicappede og ludere

Post by aribeth »

nå, jeeg har tænkt... jeg synes, at så længe det er lovligt, så skal plejerne hjælpe med det, med mindre de har et eller andet personligt problem, men så må de jo gå til deres arbejdsgiver og snakke med arbejdsgiveren om det...

Jeg synes ikke prostitution skal forbydes... så rammer man i mine øjne den svag part... den prostituerede, som nogle gange ser det som den eneste måde at få penge på...
Men jeg synes man skal gøre det ulovligt at være kunden!

I øvrigt var der for ikke så lang tid siden noget fokus på det her med prostitution (bare for en gangs skyld) og der var rent faktisk en kvindelig handicappet som købte sig en mandeprostitueret... så det findes... det er ikke kun ækle onde mænd der bruger det der sex!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Handicappede og ludere

Post by Godzilla »

Rigtig mange ludere er også narkomaner, og de ville være henvist til samme metode at skaffe penge på som de mandlige narkomaner, ved forskellig kriminalitet, overvejende tyveri og at pushe narko. Pengene SKAL jo skaffes.
Det triste er at det laveste man kan være, bortset fra pædofil, er narkoluder. Så bliver man nærmedt anset for det mest lousy der findes. Det er svært at blive clean OG bikse med det lave selvværd som narkoprostitution medfører.

Man kan dårligt tale om frivillighed når penge til narko er formålet med at være luder. Helt unge piger bliver prostituerede af den grund, og det er faneme sørgeligt. Men hvilke alternetiver de arme mennesker har kan jeg ikke gennemskue?
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Handicappede og ludere

Post by aribeth »

det er også derfor jeg ikke mener man skal straffe den prostituerede, men derimod den der køber sex af den prostituerede...
Raxacoricofallapatorius
JannieT
Posts: 773
Joined: Fri 17. Oct 2008 22:09

Re: Handicappede og ludere

Post by JannieT »

aribeth wrote:Jeg synes ikke prostitution skal forbydes... så rammer man i mine øjne den svag part... den prostituerede, som nogle gange ser det som den eneste måde at få penge på...
Men jeg synes man skal gøre det ulovligt at være kunden!


Det kan jeg ikke følge dig i. Hvis ikke det var lovligt at købe sex, så ville du da også ramme dem der ville sælge det.
Alt er relativt
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Handicappede og ludere

Post by aribeth »

men det er ikke de prostituerede der udfører en ulovlig handling og dermed "risikerer" at blive "knaldet" af politiet...
Raxacoricofallapatorius
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Handicappede og ludere

Post by Intunia »

Tror jeg er enig med Mikkel.

Jeg er ikke imod at handicappede får sex på den ene eller den anden måde, men kan altså ikke se at staten skal spille formidlerens rolle, som den jo gør hvis en hjælper sørger for det.
Så må den handicappede trække på andre som venner, familie, whatever.
Og hvad med hjælperen? Er der ingen hensyn der skal tages der også? Det kunne jo være ubehageligt for vedkommende at stå i en sådan situation.
bla bla bla
Post Reply