koge klåge strigler

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
sinesmølf
Posts: 1436
Joined: Fri 1. Sep 2006 23:48

koge klåge strigler

Post by sinesmølf »

er der nogle klåge madlavnings strigler der kan svare mig på om det ville være en god ide at smide et par vildænder ned den suppe jeg har tænkt mig at koge på et lamme ben?

eller er det spild af god and?
hvad hulan skal man ellers gøre med sådan noget vildt, jeg har også en vildgås der ligger og skuler til mig nede i fryseren.

jeg har også 2 poser spinat der trænger til at blive brugt, hvad skal jeg bruge dem til? normalt plejer spinat her hjemme blive kombineret fløde eller ost. Men vi køre 100% mælke fri så det kan jeg ikke bruge. nogle gode ideer?

Jeg er ved at rydde ud i skabe og fryser. Så nu skal noget af det jeg ikke helt ved hvad jeg skal med, laves om til noget jeg kan hive op af fryseren på travle dag. Også skal jeg i snebolde krig, kælke og lave en snemand mere Og bare nyde at være sammen med min familie. Vi har så røv travlt i den her tid.

Jeg kan i øvrigt anbefalde de her hvis man har bønner der trænge til at blive brugt. De kan varieres temligt meget, og smør erstatter fint kokos olie

1 håndfuld hvide bønner
1 håndfuld kikærter
1 håndfuld nødder
2-3 æg
1/2 tsk bagepulver
1 stor spiseskefuld kokosolie

I minihakker/blender, derefter vaffeljern

god weekend til jer alle sammen :elsk:
hilsen sine

:sine: Tilbage i b
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: koge klåge strigler

Post by Lena »

Jeg ville skære brysterne fra ænder og vildgås, og koge suppe på skroget af vildænder og gås. Dumpe brysterne i suppen og koge dem i 10-15 min alt efter størrelse. Lad dem trække i noget suppe til dagen efter. Rids brysterne let og smid dem i en varm ovn til skindet er sprødt og brystet er gennemvarmt.

Så kan du bruge resten af suppen til din lammesuppe..........

Efter jeg har lært at lave andebryster på dén måde har jeg ikke helt så meget imod det læs ænder og gæs der hvert år lander i min fryser..... Ofte så bliver brysterne skåret af INDEN de ryger i fryseren. Hvis jeg gider koger jeg fond på skroget og fryser ned i passende portioner.... hvis ikke, så ryger de bare ud.
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: koge klåge strigler

Post by Lena »

Hov, jeg så lige at I kører uden mælk. Den spinat du plejer at lave med fløde, kan du ikke lave den med et soyaprodukt?
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: koge klåge strigler

Post by aribeth »

jeg ville hellere lave dem til pate eller rilette!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: koge klåge strigler

Post by aribeth »

eller proppe dem i noget cassoulet måske?!
Raxacoricofallapatorius
sinesmølf
Posts: 1436
Joined: Fri 1. Sep 2006 23:48

Re: koge klåge strigler

Post by sinesmølf »

jeg har en ide om at nogen af dem skal laves til pate, men det bliver vist ikke en dag hvor den står på masse produktion :-) de så super lækre ud de pateer anja viste billeder af.

jo jeg kan godt erstate med soya, men det kommer det jo ikke til at smage af ost af. jeg er bare bange for det bliver smagsløst. Jeg syntes ikke det er svært at være mælke fri, men osten den savner jeg altså.

er der fedt nok på vildænder til at lave rillet? jeg er hvert fald haft et par forsøg med det her vildt hvor det blev vildt tørt fordi det er så magert. men det smager godt når det lykkes.
hilsen sine

:sine: Tilbage i b
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: koge klåge strigler

Post by Anja »

Der er ikke fedt nok på vildænderne til at lave rilette :lea:

Men du kan med godt resultat blande fond i kødet, bare kog det godt ind, det smager skønt (fedtet skal selvfølgelig også i) :askepot:
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: koge klåge strigler

Post by Anja »

Jeg synes ikke vildænder er tørre, derimod er fasan meget meget magert, det skal have et skud fedt af en art.

Til nytår lavede vi fasan-anderilette, det var super lækkert.
Post Reply