Weekendmad mm.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Weekendmad mm.

Post by Stimata Doamna »

Her er der en forloren hare i ovnen. Den serveres lidt senere med kartofler, brun sovs og agurkesalat. Efterfølgende er der ris à l'amande.

I morgen skal mandens fodboldhold spille landsfinale i indefodbold, og han spiser vist sammen med dem bagefter. Det bliver spændende, hvordan de klarer sig. Der er et hold mere fra 2. division, de øvrige 4 er fra 1. division, bl.a. den klub, der ligger her i vores gade, som min mand var andenholdstræner for. Jeg skal dog ikke se fodbold i morgen (det var en overraskelse, hva'??!), men har lovet at lægge hest til for en veninde, der er i gang med at uddanne sig inden for hestemassage mm. Manden klarer altså selv aftensmaden. Datteren og jeg tager en portion græskarsuppe til at tø op på efter en 3-4 timer i stalden
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Weekendmad mm.

Post by aribeth »

vi har været til fødselsdag hele dagen... så aftensmaden her er et par bønne/kyllinge quesadillas...

Imorgen... hmmm hmmm jeg tror jeg koger noget suppe.. græskarsuppe lyder rigtig godt!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Weekendmad mm.

Post by Lena »

Vi skulle have haft rådyrfilet........... men jeg kom lidt sent hjem fra stalden, så det blev til rugbrødsmadder.........
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Weekendmad mm.

Post by misssophie »

æggekage, hvidløgsbrød og butterdej med indbagt oksekød, tomat, ost, rød peper, tomat osv. nam nam!

sidder og ser Voice i kukkassen
Misssophie
sinesmølf
Posts: 1436
Joined: Fri 1. Sep 2006 23:48

Re: Weekendmad mm.

Post by sinesmølf »

her hjemme er det blevet til en del weekendmad. Kødboller til boller i karry af 1,5 kg kød, 2 potioner kylling i stegeso med hvad køleskabet gemte af grønt, masser af brød til fryseren, fignstænger til madpakkerne lave af altmuligt tørrt frugt der var til overs fra julen og nutella uden mælk.

suppen gad jeg ikke lave når jeg ikke kunne bestemme mig, så ænderne ligger stadig og glor nede i fryseren. Nå ja og en potion kimchi, det smager dejligt.

ellers er der blevet pjattet i sne og spillet UNO en milliard gang, Søren er helt vild med at spille det. Jeg har nydt at bare skulle ikke ret meget :heidio:

nu vil jeg se om der er kommet en udtalelse fra mit praktik sted og nyde min rødvin.
hilsen sine

:sine: Tilbage i b
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Weekendmad mm.

Post by 99E »

I går fik en halv pakke lammebovsteaks, nogle kikærter, noget hvidvin - og rigelige mængder kardemomme, lidt kanel og noget citronpeber lov til at hygge sig i ovnen "til det hele var godt".
Det blev spist med gulerodsråkost, cashews og dåseabrikoser - og couscous med ærter.

I dag stod den på lammemedister (gæt hvad ugens tilbud har været i Pisiffik... Yep, rabat på alt grønlandsk lam...) med tilbehørsrester fra i går.

I morgen:
Lasagne af en tomatsovsrest.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Weekendmad mm.

Post by misssophie »

stor Sødam-kylling i stegeso, med gulerødder, pastinakker, løg og hvidløg
dertil ris (og måske et lille-bitte hvidløgsbrød igen...)
Misssophie
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Weekendmad mm.

Post by HHansen »

I fredags fik vi cuvette, og igår fik vi kylling i Karry (og jeg havde ikke noget chutney, ej heller ananas eller rosiner! :mur: )
I dag skal en af os have rester af kartofler med 2 små billige tykstegsbøffer, den anden skal have rester af kylling i karry, nu med chutney, rosiner og ananas. Men uden banan, for ellers skulle jeg købe 7 og så mange spiser vi ikke. De havde vitterlig ikke bananer i løssalg i dag??? :ehh:

99E: Hedder jeres supermarked pisiffik??? Det er da for sjovt :viben: :viben:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Weekendmad mm.

Post by CXEC »

Igår fik vi lakseruller og tunsalat. Senere fik vi chokoladekage med is og blåbærcoulis! Idag, madder af en art vil jeg gætte på. Jeg er nemlig alene hjemme....... :linski:
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Post Reply