Hest/Ikke hest!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Hest/Ikke hest!

Post by aribeth »

Var lige derude igen. Der var kommet en lort mere hvor der muligvis er antydning af olie... han er glad og sulten.
Raxacoricofallapatorius
User avatar
nanna1979
Posts: 485
Joined: Wed 6. Jun 2007 20:09

Re: Hest/Ikke hest!

Post by nanna1979 »

aribeth wrote:Var lige derude igen. Der var kommet en lort mere hvor der muligvis er antydning af olie... han er glad og sulten.

Det er godt at høre :jeanie:
http://www.svinene.dk
Danmarks hyggeligste marsvineforum
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Hest/Ikke hest!

Post by HeidiO »

aribeth wrote:Var lige derude igen. Der var kommet en lort mere hvor der muligvis er antydning af olie... han er glad og sulten.


Jeg håber og krydser for at proppen snart er ude. Men det lyder da som en anelse fremskridt.
Heidi
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Hest/Ikke hest!

Post by Annemaja »

Åh - det er en meget svær en, netop fordi de heste fylder så meget, at de bliver en del af ens identitet.

Pt overvejer jeg også om jeg egentligt SKAL have heste..... hvad der for et år siden ville have været en helt utænkelig overvejelse.

Men jeg er egentligt træt af altid at være bundet både fysisk, psykisk og økonomisk - og især de seneste års voldsomme dyrlægeregninger har næsten ødelagt min økonomi der langsomt er ved at restituere sig - og som jeg faktisk godt i fremtiden ville benytte til andet end at putte i min dyrlæges samlede regnskab.

Lige nu ville jeg faktisk helst være fri tror jeg - men ved jo ikke om det ville være rædselsfuldt ikke at have hest, fordi det ville forskubbe en masse....Men anyway skal jeg ned på kun at have 2 heste.... det ville frigøre rigtigt meget energi ...

Tvivlen og beslutningen - kan vi jo kun selv tage. Og det er måske godt engang imellem at mærke dybt efter i sig selv, om tiden er inde til forandring.
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Hest/Ikke hest!

Post by LoneR »

Håber det går godt med Basse, Katrine?

Det med allergien er vel blevet værre, fordi du lige ar født, ikke sover så meget og al det.
Og du får jo ikke mere energi af, at være plaget og være nødt til at tage medicin osv.
Jeg håber du finder en god løsning snart -
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Hest/Ikke hest!

Post by Godzilla »

Hurra for bæ ud af Basse, mer' XXXXXXXX :jeanie:

Jeg er også i syv sind mhst til æslerne - stadigvæk. :ehj:

På den ene side aner jeg ikke hvor jeg skulle gøre af dem hvis jeg skulle af med dem. Jeg tør ikke bare sælge dem fordi så mange æsler lever en kummerlig tilværelse uden at blive passet, og det skal mine bare ikke. Så aflivning ville nok være den mest oplagte løsning. Og det kan jeg ikke få mig selv til.

På den anden side ved jeg, hvis jeg virkelig mærker efter og er ærlig, at det ville være det bedste for mig at være uden dyr. Det er en enorm belastning både for min økonomi og min psyke at være presset på den måde.

Jeg forsøger p.t. at lade være med at spekulere over det, og vente et år med at beslutte. Det år skulle så gerne bruges til at tage lidt bedre vare på mig selv. I 2011 gik jeg mere i stykker end jeg burde fordi jeg ikke passede ordentligt på mig selv, så 2012 må jeg heller bruge på at tage bedre vare på mig og se om det bliver bedre. Måske er det at pisse i bukserne for at holde varmen, men jeg skal ikke tage store beslutninger når jeg er så dårligt kørende som jeg er nu (for højt stofskifte og ADHD er en ret kraftig cocktail har jeg erfaret). :traet:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
hansi
Posts: 88
Joined: Sat 4. Feb 2012 20:01

Re: Hest/Ikke hest!

Post by hansi »

Ja du skal tænke på dig selv først og fremmest, men er det at overveje i løbet af dette år, om planer om at være heste og åbenbart også æselløs, ikke også at tænke på sig selv?.

Jeg skal heller ikke ha flere, når den gamle ikke kan mere, kommer der ikke nogen ny ind, så kan jeg nøjes med de sidste tre og det er også rigeligt.

Men overvej om du har heste for din egen skyld eller grundet, at du ikke vil ha andre syntes du er ond, hvis du afliver dem alle.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Hest/Ikke hest!

Post by Godzilla »

Der ville sikkert være mange som ikke synes at det er ok at aflive sunde dyr. Men jeg ville aldrig lade andres mening om det bestemme hvad jeg gør med æslerne. Æsler bliver alt for tit behandlet som andenrangsdyr, man ikke behøver at ofre penge på.

Hvis jeg skal afhænde dem bliver det kun til nogen jeg kender godt.

Men nu skal jeg først have skrabet mig selv sammen, og så må jeg se hvad det ender med.'

Hansi: Jeg har ikke hest men 3 æsler.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Hest/Ikke hest!

Post by aribeth »

Jeg tror Basse er ovre det... så de er lukket ud for en time siden, med en hel balle wrap... så æder han forhåbentlig ikke mere halm...

Hestene skal sælges... eller gives væk, eller hvad der nu skal ske... det har føltes helt rigtigt at tale om det i dag...

Men hvordan? det er så det jeg skal finde ud af nu... Det ville selvfølgelig være rart at få LIDT for dem... men det er ikke det der er det primære... hjem først... og så det at de kommer væk...
Jeg tror ikke på det med at låne dem ud... for allergien forsvinder jo ikke... og jeg er godt nok allergisk kan jeg se efterhånden... Keld har taget halvdelen af arbejdet de sidste 6 måneder, så jeg har ikke lagt så meget mærke til det... men nu kan jeg virkelig se det...

Allergi stinker... men lige nu er det det der er en medvirkende faktor til at sætte stregen under at det er det rigtige at komme af med hestene...
Raxacoricofallapatorius
hansi
Posts: 88
Joined: Sat 4. Feb 2012 20:01

Re: Hest/Ikke hest!

Post by hansi »

Ikke godt med allergi.
Kan jo se hvor meget det betyder for min svigerinde, at der er gjort hovedrent og alt ridetøj/staldtøj er fjernet, når de kommer på besøg.
Hun var jo selv rytter, men måtte stoppe grundet allergi. Desværre var/er hendes datter meget heste glad, så der skulle en del planlægning til, før at hun kunne gå til ridning.

Jeg syntes hensynet til dit helbred vægter højest. Det kan jo ikke undgås, at der også hos jer, skal en del planlæg til, så din allergi ikke blusser op, nu hvor din mand tager sig af hestene, kan han jo tage en del sporstoffer med ind til dig.

Prøv at skrive ned, hvad hestene kræver af dig og din mand, både tidsmæssigt og økonomisk. Ofte er det nemmere at overskue, når der sættes ord på.
At være heste ejer skal være en glæde og ikke en sur pligt.
Post Reply