Hest/Ikke hest!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Hest/Ikke hest!

Post by aribeth »

NÅ!

Men fakta er, at jeg har tumlet meget med spørgsmålet det seneste års tid...

Jeg har ikke haft lysten til at ride i over et år andet end et par gange om måneden... højst!

I sommers oplevede jeg at jeg fik voldsom allergi af hestene blot ved at gå ved dem på folden... jeg har altid haft lidt allergi for hest, men det har kun været et problem om vinteren i stalden... men i sommers var det pludselig også et problem... og det er eskaleret voldsomt siden jeg fik Milo?! Men måske kan en graviditet gøre sådan?

Det er jo ikke lige en forstærkende faktor når jeg i forvejen går og tumler med spørgsmålet om jeg skal have hest/ ikke have hest...

Det er efterhånden blevet en sur tjans med dem, og glæderne ved hestene er ret få... men der ER også meget om ørerne pt med børn og så videre... det er der... og hestene er dem der kommer sidst i rækken...

og nu står Basse med en kolik/forstoppelse... og det var lige det der fik spørgsmålet til at komme op igen... (jeg tænker på det dagligt, men nu blev det på en anden måde aktuelt at bringe på banen endnu engang)
Og jeg kan bare mærke at jeg har lyst til at nogen kom og hentede dem NU!

Men ... jeg får aldrig bedre pony end jeg har i Basse... seriøst... det gør jeg ikke... men ok... hvis jeg alligevel ikke har lysten til at ride... så kan det jo være ligemeget?! og han bliver jo heller ikke yngre og er her ikke for evigt... så hvis jeg fx får lyst til at ride om 5 år igen... så er det ikke engang sikkert han er her mere... han er trods alt (mindst) 16 år gammel...

Men kan man leve et liv uden hest? Jeg har haft hest i 13 år i træk nu... Slvfølgelig kan man det, men I ved hvad jeg mener... det er jo nærmest en identitet...

Jeg kan bare mærke at det er noget andet jeg hellere vil...

Men KAN man sælge/give sine heste væk? kan man?!?
Skal man?

FUCK... Basse, bliv nu rask...
han har fået olie og smertestillende... og han har drukket vand og spist gulerødder... men der er ikke kommet noget ud endnu... jeg har gået 20 pr time med ham siden han vågnede op af bedøvelsen...

Jeg tænker bare at jeg gerne vil have dem væk NU... i virkeligheden... og at det er det jeg har forsøgt at undgå at tænke på de sidste mange måneder...

Kan I forstå mig?

Jeg kan ikke engang "bare" bruge dem som krammedyr længere, for jeg kan fandeme ikke tåle dem... jeg har så meget allergi at mine øjne er ildrøde og mit svælg er hævet så jeg trækker vejret anstrengt...

åha...
Raxacoricofallapatorius
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Hest/Ikke hest!

Post by Pia »

Øv for pokker en redelighed, især med allergien, det er da nærmest ikke til at bære.

Jeg solgte jo min sidste hest da jeg blev gravid med Signe og har så ikke haft hest selv i 8 år nu, først nu er lysten til igen at have en hest på daglig basis vendt tilbage, men det er den så til gengæld også. :skoer:

Jeg synes ikke man skal have dyr, hvis de i virkeligheden bare er en belastning, der er da så meget andet man kunne bruge tiden/pengene på end en hest?

Og selvfølgelig får du en pony der er ligeså god som Basse igen, måske er den bare god på en anden måde ;0)
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Hest/Ikke hest!

Post by annetteB »

livet er for kort til at have skylddyr.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Hest/Ikke hest!

Post by Lena »

Jeg havde ikke tid til at have hest da jeg havde to små børn........ Jeg forstår godt hvad du mener...... Hest kan du altid få igen - måske ikke lige Basse - men én der er lige så sød og rar som Basse.

Dine børn er pludselig store og det frigiver måske noget tid....... Men jeg kan godt forstå at du prioriterer dine unger...

BTW, så kan det være at du skulle prøve SensiStop........ Ét er, at man ikke har lyst til at have hest, men noget andet er dælme at man ikke tåler det man har lyst til.......... Argh!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Hest/Ikke hest!

Post by aribeth »

allergien spiller en stor faktor i det her... engang kunne jeg ignorere min allergi, og det var værd at nyse lidt fordi jeg fik så meget tilbage fra hestene fordi jeg havde lysten! nu er allergien gået amok... og lysten forsvundet...

Jeg kommer nok aldrig af med allergien igen...
måske skal jeg prøve SensiStop
Raxacoricofallapatorius
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Hest/Ikke hest!

Post by misssophie »

sikke noget lort med Basse,- håber han får det bedre.

jeg tror du skal passe på ikke at blande tingene sammen. forestil dig nu at du IKKE har allergi,- ville du så have lyst til at beholde dem?
hvis svaret er ja, ville jeg prøve at gøre noget ved den allergi.

hvis svaret er nej, skal du bestemt overveje om det er slut med heste. men har du det sådan fordi du har 2 unger og rigeligt at se til,- og fordi det er øv-vejr?
det er jo noget snot hvis du sidder og fortryder så snart foråret viser sig.

hest kan du selvfølgelig altid få igen,- nok bare ikke de samme som du har nu...

håber du finder ud af det...
Misssophie
hansi
Posts: 88
Joined: Sat 4. Feb 2012 20:01

Re: Hest/Ikke hest!

Post by hansi »

Hvad med at udlåne dem?.
nu ved jeg jo ikke hvor mange du har, men udlån kunne måske være løsningen.

Hvis ikke du selv kan omgås dem, grundet allergi, ikke kan udlåne dem og ikke kan overskue at sælge, vil aflivning jo så være det bedste.

Hvis jeg ikke kunne tåle min hest, skulle den væk på den ene eller anden måde.
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Hest/Ikke hest!

Post by LoneR »

Jeg solgte jo mine heste, efter at have haft hest i herrens mange år - og også haft den der identifikation med at være rytter og hesteejer.
Jeg savner lige de heste, og jeg savner at ride - men jeg savner ikke, at være helt afhængig af at have dem. Hestene tog al min fritid, og det var fint, men nu kan jeg godt mærke, at jeg aldrig vil få lyst til at have hest selv igen - eller ihvertfald ikke hjemme.
HVIS jeg nogensinde skal have egen hest, så skal det være med fuldpas et virkelig luksuriøst og godt sted.
Jeg kan ikke tåle halm og hø-satøv, og måske heller ikke hestehår - jeg er ikke rigyig allergisk, bare følsom, men jeg nyder fandme ikke, a vågne om natten og føle mig halvkvalt, og hoste som en gal altid.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Hest/Ikke hest!

Post by Godzilla »

Jeg kender jo problemet, ikke allergi, men at dyrene bliver mere en dårlig samvittighed end en glæde. :tommelned:

Jeg synes at det lyder som om du skal af med hestene nu. At du har behov for at bruge energien på dig selv og dine unger.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Hest/Ikke hest!

Post by aribeth »

det har jeg Gunilla...

Jeg har jo sådan set besluttet mig alene ud fra at lysten ikke er der mere... den har den som sagt ikke været i et år... men hestene har jo ikke generet ved bare at gå på folden...

Men nu er der jo så allergien også... den er slem

Åhh Basse bliv rask
Raxacoricofallapatorius
Post Reply