Søvn

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Søvn

Post by Ane »

Da jeg ammede i nat ved 5 tiden læste jeg denne: http://www.bbc.co.uk/news/magazine-16964783

Hvad siger i, sover i 8 timer om natten? Jeg gør sjældent, heller ikke før jeg fik barn. 6 til 7 timer er som regel nok. Ligeledes bliver jeg heller ikke kvæstet af at skulle amme om natten. Jeg har det fint selv om jeg er blevet vækket, så længe det ikke er mere end 1 til 2 gange. Har kun enkelte gange måtte sove om dagen for at få dækket søvnbehovet.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Søvn

Post by Ane »

glemte at sige at det til gengæld kan være svært for mig at falde i søvn fordi jeg ikke er fysisk træt nu hvor jeg er hjemmegående.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Replica
Posts: 275
Joined: Sun 18. May 2008 21:06

Re: Søvn

Post by Replica »

Jeg nyder at sove 8 timer - det gør mig mere velfungerende. Tilgengæld gør det mindre at blive vækket 1-2 gange om natten, men så hellere ikke mere. Det ødelægger resten af dagen.

Det bedste er helt klart at være fysisk træt når jeg skal sove. Men psykisk træthed gør mig mindst lige så træt hvis ikke mere.

Har ikke lige tid til at læse artiklen, så kan ikke komme med noget klogt om den lige nu. :)
ImageImage
User avatar
Mikkel
Posts: 414
Joined: Sun 27. Aug 2006 20:06

Re: Søvn

Post by Mikkel »

Hvor mange husker at skelne mellem hvor mange timer, man SOVER og hvor mange timer, man ligger i sengen?

Hvis man går i seng klokken 22 og skal op klokken 6, har man godt nok 8 timer i sengen, men det giver jo ikke 8 timers søvn...
Image
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Søvn

Post by misssophie »

jeg har et godt sovehjerte, så jeg kan sagtens gå i seng kl. 22.00, falde i søvn 22.02 og vågne 6.00 uden afbrydelser...
Misssophie
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Søvn

Post by BeritH »

Jeg sover vel generelt 6 timer i døgnet. I øjeblikket lidt mere, da jeg er dødeligt og kronisk træt.

Til gengæld ææælsker jeg at tage en "morfar" i weekenden :-)

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Søvn

Post by annetteB »

i årevis fik jeg alt alt alt for lidt søvn. Mellem 20 minutter og 4 timer. Jeg ved sgu ikke hvad der holdt mig kørende - udover blot og bar nødvendighed - men nu kører jeg ikke længere på dét brændstof.....så NU bliver jeg TRÆT.
Jeg skal helst sove otte timer....men er på den anden side Bmenneske i udpræget grad, så i hverdagene er det sjældent at jeg får mere end 6 timers søvn - Så må jeg indhente det fornødne på fridage, for nu fungerer jeg ikke mere, hvis jeg er udkørt.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Søvn

Post by Godzilla »

Jeg skal helst sove 9-10 timer, men det lykkes sjældent. Måske er det fordi jeg sover ret dårligt, så jeg skal have flere timer for at det er nok.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Søvn

Post by Frieser9460 »

Hvis jeg selv kunne bestemme, sov jeg minimum 8 timer hver nat... og også gerne 9 timer. Men jeg kan klare mig på 6-7 timer i en periode uden problemer.

Lige nu er jeg dog ved at være lidt "brugt", da jeg nu på 14. uge står op hver nat for at lufte Basil, fordi han stadig ikke kan sove igennem om natten, uden der ligger en veritabel sø af tis på gulvet, når jeg står op om morgenen. Og jeg er doven... jeg GIDER ikke tørre 10 liter hundetis op hver morgen. :ehj:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Søvn

Post by MetteboDeluxe »

Har han vand hele døgnet?
* Kendt for :mettebo: *

* G
Post Reply