Nikos & Daisy flytter.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Nikos & Daisy flytter.

Post by Godzilla »

I dag har jeg aftalt med Lisa Belhage at Nikos & Daisy flytter op til hende i Espergærde. Der får de det godt. :askepot:

Det er et super dejligt område og der er en perfekt æselfold. De skal gå sammen med en shettie.

Jeg er virkelig glad for at de ikke skulle aflives. :jeanie:

Jeg har fået tilbudt en lækker lejlighed som jeg gerne vil bo i, men der er ingen som Rositta kan gå sammen med der, så jeg skal lige tænke mig godt om. Der går heste, men hun kan ikke gå sammen med dem fordi den ene hest er meget territorial, og Rositta ville få tæsk.

Jeg gik en tur med Nikos & Daisy i dag, og Rositta flippede ret meget ud, selvom hestene er i folden ved siden af.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Nikos & Daisy flytter.

Post by Godzilla »

Ja, det er super godt :jeanie:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Nikos & Daisy flytter.

Post by 99E »

Der kan meget vel ske det, når heste går sammen i en lille flok (det samme kan vel gælde for æsler) at de knytter sig meget til hinanden og har "Deres egen flok" hvor andre heste ike rigtigt "tæller".

Eksempel: Sorcha og Pieton har jo i årevis gået sammen - uden andre heste. Også på rideskolen...
Det betød i praksis at Pieton var ved at dø en grusom død af ensomhedslidelsesstakkelshed hvis Sorcha så meget som gik udenfor folden uden ham.
Ikke bare når rideskolehestene var inde - også nar de gik på folden lige ved siden af.
Det var som om, de ikke "talte med" som rigtige heste, der kunne passe på ham.

Nu, hvor de går med andre heste noget af tiden (de er eneste heste i løsdrift på dén fold, de andre kommer ind om natten - og i sommer gik de mange sammen på døgnfold) er Pieton mindre "afhængig" af Sorcha.
Rygtet vil vide, at de somme tider går helt hver for sig - og jeg synes at kunne huske, Dorthe i sommer (en mørk aften) ikke kunne FINDE Pieton, fordi han havde sluttet sig til nogle andre heste bagerst på folden i stedet for at stå med Sorcha ved leddet og vente på Dorthe...

Med andre ord:
Rosita kan meget vel "vænne sig til" at stå ved siden af hestene - i stedet for på fold med dem - når der ikke længere er Nikos-og-Daisy-selskab.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Nikos & Daisy flytter.

Post by Lena »

Dejligt at du har fundet en løsning for de to............ men hvad nu med Rositta?
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Nikos & Daisy flytter.

Post by Godzilla »

Jeg kan evt. låne en partner til Rositta indtil jeg finder ud af hvad jeg gør.

Jeg kan ikke lukke hende ud til hestene her fordi Haflingeren HADER alle nye og jagter rundt med dem.

Æsler bliver ofte mobbet af heste fordi de ikke er lige så hirakisk skruet sammen. De går i naturen i meget mindre flokke og har ikke nær så meget brug for at kæmpe om pladserne. Får man et nyt æsel lukker man det bare ind i flokken og så finder de ud af det selv uden ballade. Ingen sår og skrammer og renden i hegnet (så længe det ikke er hingste).

Jeg har talt med Hair. De skal have 1500/md for at have hende opstaldet i en løsdrift. Der er baner og ridehus osv. men det har jeg ikke rigtig brug for, så jeg synes at det er dyrt. Det kan blive løsningen for en periode.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Nikos & Daisy flytter.

Post by LoneR »

Jeg håber det lykkes for dig, at få det hele til at gå op i en højere enhed.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Nikos & Daisy flytter.

Post by aribeth »

det er GODT at Nikos og Daisy har fået nyt godt hjem!

og jeg håber at der snart viser sig en rigtig god løsning på de sidste ting!
Raxacoricofallapatorius
Susmh
Posts: 487
Joined: Mon 20. Feb 2006 12:32

Re: Nikos & Daisy flytter.

Post by Susmh »

Godt at høre at du har fundet en god løsning for daisy og nicos.
Jeg håber du også finder en god løsning til rosita og dig selv.
Susanne

Always look at the bright side of life.
Post Reply