vores 3 nye katte

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

vores 3 nye katte

Post by misssophie »

så fik jeg endelig taget lidt nye billeder af vores 3 nye staldkatte, som stadig ikke er lukket ud i friheden.
(billederne er taget under lidt mørke forhold, beklager kvaliteten...)

Stella: plettet 5 mdr
Tanja: sort 10 mdr
Timon: gråstribet 12 mdr
søde, tillidsfulde, fulde af ballade og kære...

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Misssophie
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: vores 3 nye katte

Post by xtiny »

Hvor er de søde! :elsk:

Den, du kalder plettet er nu broget, tabby-broget, hvis det skal være helt korret. Den gråstrivrede er sorttabby, makrelstribet. Men flotte brede striber! Dem med hvidt er tit sådan lidt plet-stribede, men for at være rigtig "spotted tabby"- skal de kun have pletter.

Nu vil jeg ikke stille "kattedame" spørgsmålet. Er de ordnet?- ups, det kom alligel. FYYHA. -poogift
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Re: vores 3 nye katte

Post by Dorte Hansen »

xtiny wrote:Hvor er de søde! :elsk:

Den, du kalder plettet er nu broget, tabby-broget, hvis det skal være helt korret. Den gråstrivrede er sorttabby, makrelstribet. Men flotte brede striber! Dem med hvidt er tit sådan lidt plet-stribede, men for at være rigtig "spotted tabby"- skal de kun have pletter.

Nu vil jeg ikke stille "kattedame" spørgsmålet. Er de ordnet?- ups, det kom alligel. FYYHA. -poogift



Hvis du absolut skal kloge dig, så gør det i det mindste rigtigt.....

Der er ikke noget der hedder broget i katte-farver.

Kattene er sort makrel-tabby med hvid, og en sort blotched tabby eller måske endda tortie (ser en anelse rødlig ud på øverste billede, men jeg tror det er som lyset falder på den)
Nu med køter-bande!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: vores 3 nye katte

Post by misssophie »

hold da op en masse farvenavne, det er jo en hel videnskab.

vi ledte efter 2-3 katte som kunne godt sammen, og som virkede som nogle katte der kunne trives som udekatte.

vi fandt dem på vestsjællands dyreinternat,- det var de eneste katte de havde for tiden, så de havde rigtigt lært hinanden at kende.

man havde prøvet at "rydde" for katte, da man vidste at der ville komme 18 katte fra en dyreværnssag. alle 18 endte dog med aflivning...

nå, men disse 3 katte var rigtigt glade for hinanden og de var selvfølgelig kastreret og sterilliserede, ørestemplede, vaccinerede, havde fået ormekur, og den "plettede" behandlet for øremider.
-og var det ikke gjort, havde jeg selvfølgelig selv sørget for det...

nu venter vi lige til næste weekend, hvor de får lov til at komme ud i den "rigtige" stald til hestene, og derfra videre ud i verden. vi skal dog lige have trænet lidt mere kattelem med to af dem, så de kan finde ind i varme, tørvejr og til maden.

engang når vores enlige, sære, asociale og nervøse indekat stiller træskoene, får disse tre selvfølgelig lov at komme ind i huset også,- men så længe vi har den gamle vil vi ikke udsætte hende for mere. (det tog hende ca 6 mdr før hun vænnede sig til hunden som vi fik for 1 1/2 år siden...
Misssophie
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: vores 3 nye katte

Post by BeritH »

misssophie wrote:nu venter vi lige til næste weekend, hvor de får lov til at komme ud i den "rigtige" stald til hestene, og derfra videre ud i verden. vi skal dog lige have trænet lidt mere kattelem med to af dem, så de kan finde ind i varme, tørvejr og til maden.

engang når vores enlige, sære, asociale og nervøse indekat stiller træskoene, får disse tre selvfølgelig lov at komme ind i huset også,- men så længe vi har den gamle vil vi ikke udsætte hende for mere. (det tog hende ca 6 mdr før hun vænnede sig til hunden som vi fik for 1 1/2 år siden...


Og skulle det gå helt galt, så er naboens kattehjem jo altid åben *griner*

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: vores 3 nye katte

Post by MetteboDeluxe »

De ser fine ud :-)

Er du sikker på den er blotched, Dorte?
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Re: vores 3 nye katte

Post by Dorte Hansen »

Nææææ, ikke helt, men på det ene billede ligner den at den er blotched.

Men det kan være svært at se uden at man har katten foran sig.
Nu med køter-bande!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: vores 3 nye katte

Post by aribeth »

søde fine flotte katte!

for mig er de farverne gråstribet (rigtig kat) gråstribt med hvid, og sort! :hhansen: :linski: om de så var grønlyseblå med stjerner på så var de søde!

jeg elsker kattemisser.... hvorfor får jeg altid lyst til at få 2-5-7 katte mere når jeg ser billeder af sådan nogle fine katte!`?
Raxacoricofallapatorius
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: vores 3 nye katte

Post by FruTusse »

HOLD OP hvor er de bare fine og søøøøøøde :elsk: :elsk:

Tillykke med de nye missere!
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: vores 3 nye katte

Post by misssophie »

mange tak, vi er rigtigt glade for dem
Misssophie
Post Reply