En and

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

En and

Post by Dorte Hansen »

Jeg har en bette and på ca. 3 kg....

Ikke så fed som de ellers godt kan være. (den har levet frilands på 6 ha. med en masse andre ænder og gæs, så den har masser af kød i stedet for fedt)

Nogen seje forslag til hvad jeg skal gøre ved dyret inden vi æder den???

Da jeg har nogle stykker, er vi ved at være træt af traditionel andesteg (det troede jeg slet ikke man kunne blive, men det kan man, og så passer det sig også bedst som vintermad)

Da jeg er allergiker, må der ikke indgå: peberfrugt, citrusfrugter, selleri, de fleste stærke krydderier eller surmælksprodukter i tilberedningen, og heller ikke pastinakker, men det er bare fordi det er umad der burde forbydes..

Kom frit med gode idéer, meget gerne noget med ris.....
Nu med køter-bande!
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Re: En and

Post by Dorte Hansen »

Nå ja, så gider jeg helst heller ikke partere den alt for meget/besværligt før jeg gør noget ved den....
Nu med køter-bande!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: En and

Post by aribeth »

langtidssteg den i en eller anden slags stegeso... 5-6 timer ved 120 grader og så låget af og lige grille til sidst... med diverse rodfrugter omkring....

Man kan ikke blive træt af andesteg! NEEEEEEEEJ!


Eller kog den med en masse godt....
Raxacoricofallapatorius
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: En and

Post by annetteB »

uhm - and!
min yndlings-anderet er double fried duck, hvor lår og vinger og skrog langtidssteges med soja og risvin og ingefær og den slags - og imens marineres andebrystet i noget tilsvarerende.
Når lår og vinger og den slags er supermøre, så pilles kødet af benene. Lav en tynd sovs af skyen og maizenajævning, smid kød, svampe og nogle friske sprøde grønsager i. kog ris til. Skær andebrystet ud i mindre stykker, vend dem i maizenamel, dybsteg dem med skind og det hele og server det hele samlet.
:aribeth:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: En and

Post by annetteB »

jamen det gør jeg da gerne, når du nu snart kommer og gør mit hus rent!
:linski:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: En and

Post by KatieKat »

Jeg kommer også og spiser den dag.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: En and

Post by annetteB »

...en dag umiddelbart efter den første? Så jeg har råd til at købe en and!
:lea:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Re: En and

Post by Dorte Hansen »

annetteB wrote:...en dag umiddelbart efter den første? Så jeg har råd til at købe en and!
:lea:



Ja,men jeg vil også være med, og jeg vil godt gi en and......
Nu med køter-bande!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: En and

Post by aribeth »

det lyder dejligt Annette... jeg vil også have and på den der måde... det lyder lækkerheds! dybstegning ...mååååhms....

Er det måske det jeg engang har fået på en kinøjserrestaurant for mange år siden?
Raxacoricofallapatorius
DumDum
Posts: 10
Joined: Mon 2. Apr 2012 16:06

Re: En and

Post by DumDum »

Der er masser af gode opskrifter på nettet, hvis der ikke er nogen herinde der kan hjælpe.
Post Reply