hvad er der galt med denne sætning..

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: hvad er der galt med denne sætning..

Post by annetteB »

netop min tanke, Aribeth.
:mur:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Re: hvad er der galt med denne sætning..

Post by JulieT »

Ja, der er da. Hvis ikke "mange hesteejere" overvejede det, ville det nok heller ikke være tilfældet, at ridesporten hænger i en tynd tråd som olympisk disciplin, bl.a. de mange dopingsager.


Og DRF ville nok ikke officielt medtage en dyrlæge ved OL i 2008; som de tidligere har fyret for doping.


Julie
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: hvad er der galt med denne sætning..

Post by annetteB »

Og DRF ville nok ikke officielt medtage en dyrlæge ved OL i 2008; som de tidligere har fyret for doping.


Virkeligheen overgår sgu gang på gang fantasien!
:viben: :mur:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Re: hvad er der galt med denne sætning..

Post by JulieT »

Yes.


Kom lige i tanke om denne her, da jeg læste tråden: http://horseslovecarrotsandbute.blogspot.com/2009_11_01_archive.html


Det er verdens sjoveste blog om ridesport, The Carrot, lige efter FEI prøvede at gennemføre grænseværdier for f.eks. Buta ved internationale stævner.


Julie
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Re: hvad er der galt med denne sætning..

Post by JulieT »

Hov, det er løbesedlen under indlægget "General Assembly wrap up" man skal klikke på
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Re: hvad er der galt med denne sætning..

Post by JulieT »

Hov, nej!!! Aaargh - "Public Service Announcement" :D Lortepis at man ikke kan linke direkte. Nå, men jeg kan huske at jeg tissede lidt i bukserne af grin, da jeg læste den første gang
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: hvad er der galt med denne sætning..

Post by BeritH »

Altså de damer - nu ikke så sarte.

Vakse har da også fået præstationsfremmende midler i form af smertestillende, når han har være skadet. Han har bare ikke skullet præstere samtidig. Det må da være DET mange hesteejere overvejer. :ehh: :ehh: For der kan da ikke være nogen, der seriøst overvejer at bruge det på forbudt vis - eller noget :fy: :fy: :fy:

At bruge psykotiske midler til fuldblodsheste - jamen hvorfor ikke. Det er jo almindelig kendt at de ER psykotiske, eller som minimum er havnet i kløerne på ejere, der mangler forståelse for deres behov, og så er det jo at de reagerer udadvendt - det må for enhver pris bremses. De bliver jo voldsomme og farlige :vader: :vader: . Det har INTET at gøre med at man lader dem få en relativt sund opvækst på store fold med andre heste, og alt det hives de så væk fra på et splitsekund, når de sættes i træning.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: hvad er der galt med denne sætning..

Post by Felis »

annetteB wrote:nej, faktisk var det dét om de MANGE hesteejere, der "sikkert" kunne nikke genkendende til ønsket om at give hesten noget præstationsfremmende!??
Hvad er der galt med folk idag?

, fx!



Der er simpelthen det galt, at muligheden for doping og præstationsfremmende midler findes,
og da de blev opfundet og taget i brug, blev der startet en lavine hvor kravene til at yde og præstere hele tiden blev skærpet.

Nogen folk dyrker selv sport/hobby el.lign hvor det gælder om at yde præstationer.
Nogen af dem speeder så kroppen op med diverse "præstationsfremmende" midler.
I eliteøjemed anses det i dag for en nødvendighed for at kunne begå sig.

Andre viser præstationer ved at benytte dyr som et redskab til at yde præstationerne.
Visse af dem er så åbenbart ikke tilfredse med dyrests præstationer, men forfalder til at give dyret
"præstationsfremmende" midler.
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: hvad er der galt med denne sætning..

Post by 99E »

Felis wrote:Hvis det er grammatikken og ikke indholdet af sætningen der sættes spørgsmålstegn ved, så ville en korrekt formulering være: "...kan sikkert nikke genkendende til et ønske om, at give hesten..."

Nej.
Der skal IKKE være noget komma dér.

Hvordan definerer man præstationsfremmende?
Hvis det er BeritH's:
BeritH wrote:Vakse har da også fået præstationsfremmende midler i form af smertestillende, når han har være skadet.

Så har Sorcha også fået præstationsfremmende midler. Mad og vand, fx!
Elektrolytter!

Påstand:
Så længe hestesport er en sport med penge og prestige som mulig gevinst, er der brug for, "man" holder sporten i ørerne - der er brug for, "man" hele tiden holder sportens folk op på dyreværnsforhold, træningsetik og hestevelfærd.
Der er nødt til at være en modvægt til dem, der søger kortsigtede gevinster på bekostning af hestens velfærd.
Tak til, bl.a., OndskabsEpona. :lea:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Re: hvad er der galt med denne sætning..

Post by JulieT »

OndskabsEpona - vi er bygget af nederen. Med mug på. Og lort.


Dengang jeg var 14 år, og red springstævner, fik min gamle hest altid lidt buta inden den skulle springe, hvis stævnet gik over 3 dage. Ellers var det synd for den, for så havde den jo ondt i benene.

Jeg tror faktisk, at man ge vil give hesten medicin, fordi de selv mener, at det er det bedste for den. Muligheden for at melde fra figurerer slet ikke på lystavlen.


Julie
Post Reply