Er det ikke noget med...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Er det ikke noget med...

Post by Frieser9460 »

Bare rolig... avlsplanerne er indtil videre droppet igen. :linski:

Jeg har måttet erkende, at trods mangeårig erfaring med marsvinehold, så ved jeg nul og nada om avl. :tommelned: Jeg har haft en rigtig god dialog med en super sød og kompetent marsvineopdrætter og har på baggrund af denne valgt at gå tilbage til min oprindelige plan i første omgang, for jeg går IKKE ind for bare at kaste sig ud i noget uden først at have sat sig grundigt ind i tingene. Slet ikke, når det har med levende væsner at gøre.

Så i næste uge tager jeg ud og hilser på 2 skønne marsvinepiger (med stamtavle og det hele, selvfølgelig), som jeg har forelsket mig hovedkulds i billederne af, og hvis virkeligheden lever op til billederne, skulle prinsesserne meget gerne flytte herhjem i slutningen af juni måned, når de er gamle nok til at drage ud i den store verden. :elsk:

Når jeg så har begravet mig i diverse seriøse "voksen-marsvinebøger" og sat mig 100% ind i det der med avl og unger, bliver den del taget op til overvejelse igen. Om jeg så på sigt vælger at anskaffe egne hanner, eller om jeg vælger at låne mig til en parring med en lækker fyr i første omgang - eller om jeg simpelthen helt dropper ideen om avl igen - det kommer an på, hvad jeg til den tid vurderer er bedst for dyrene. :-)
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Er det ikke noget med...

Post by Frieser9460 »

Så har jeg sat "reserveret"-stempel i måsen af to smukke unge marsvinedamer. :jeanie:

En creme glathåret satin pige og en sort/creme magpie hvirvelpige. :elsk:

De flytter hjem til deres nye "moar" i slutningen af denne måned, når de er gamle nok til at forlade deres marsvinemødre. :jeanie:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
nanna1979
Posts: 485
Joined: Wed 6. Jun 2007 20:09

Re: Er det ikke noget med...

Post by nanna1979 »

Hvor dejligt - glæder mig til at se billeder af de små :elsk:
http://www.svinene.dk
Danmarks hyggeligste marsvineforum
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Er det ikke noget med...

Post by Frieser9460 »

Hihi, Nanna, jeg er ret sikker på, du slet ikke får lov til at SLIPPE for billeder... :lea:

Og nu kom jeg vist også til at reservere den sort/hvide/gyldne Champion smuksak, som kommer til salg, når hendes unger er vænnet fra... UPS!! :roed:

Men for dælan da... man skal da have et marsvin, der matcher hunden og katten, ikke? :ehh:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
nanna1979
Posts: 485
Joined: Wed 6. Jun 2007 20:09

Re: Er det ikke noget med...

Post by nanna1979 »

Frieser9460 wrote:Hihi, Nanna, jeg er ret sikker på, du slet ikke får lov til at SLIPPE for billeder... :lea:

Og nu kom jeg vist også til at reservere den sort/hvide/gyldne Champion smuksak, som kommer til salg, når hendes unger er vænnet fra... UPS!! :roed:

Men for dælan da... man skal da have et marsvin, der matcher hunden og katten, ikke? :ehh:

Du ender sku som mange af os andre som muttemor til en masse mutter :viben:
Jeg startede med 2 og da jeg havde flest havde jeg 15 :-o :plop: :elsk:
http://www.svinene.dk
Danmarks hyggeligste marsvineforum
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Er det ikke noget med...

Post by Frieser9460 »

Hihi... så mange marsvin tror jeg nu ikke, jeg kommer op på. :lol: Jeg har givet mig selv et "loft", der hedder 6 stk., men jeg nøjes nu altså også fint med de 3, tror jeg. :linski:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
nanna1979
Posts: 485
Joined: Wed 6. Jun 2007 20:09

Re: Er det ikke noget med...

Post by nanna1979 »

Jeg har pt 8 men en flytter og 2 kommer retur og så ender jeg på 9 og det er vist alt fint :elsk:
http://www.svinene.dk
Danmarks hyggeligste marsvineforum
User avatar
Deerhunter
Posts: 409
Joined: Sat 5. Sep 2009 21:09

Re: Er det ikke noget med...

Post by Deerhunter »

Ups! - forkert tråd. Jeg beklager.
Jos ei viina, terva tai sauna auta, tauti on kuolemaksi.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Er det ikke noget med...

Post by misssophie »

meget relevant....
Misssophie
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Er det ikke noget med...

Post by Frieser9460 »

Så kom mine 3 marsvinetøser endelig hjem og blev - sammen med en lille feriegæst, som skal videre til sin ejer i morgen (snøft) - installeret i deres fine løbegård, som er designet af undertegnede og udfærdiget af Bo under min kyndige vejledning. :linski:

Man køber ét stk. brugt reol til den svimlende sum af 40 kr. og tilføjer en specialudskåret plexiglasplade til 70 kr.... og VOILA; marsvineløbegård!! :sanne:

Image

Næsten fuldt indrettet (der mangler hyggepose, høhæk og legetunnel) ser bæstet sådan her ud.... kan I finde 4 marsvin?? :hhansen:

Image

Tittebøh, mor... Nelly og Shiva kiggede forsigtigt ud af døren i deres hus:

Image

Da jeg forsøgte at lokke med et par salatblade, var Shiva der omgående... og jeg fik hende faktisk også lokket et par centimeter ud af huset, men HAPS; så snart hun havde fat på salatbladet, var hun inde i sikkerhed igen:

Image

Men man ved vel godt, at man er lidt lækker??? :elsk:

Image

Nå, at fotografere marsvin, der gemmer sig, er ikke videre morsomt... så onde, onde mor her snød lidt og "lånte" marsvinehuset i et par minutter... og voila; Octavia Von Curia:

Image

Nelly Von Curia:

Image

Bluebell's Shiva:

Image

Og min lille "feriegæst"; Quaali Von Curia, som jeg allerede er håbløst forelsket i og bare SLET IKKE har lyst til at give fra mig igen. :elsk:

Image

Da tøserne blev installeret i går var det meget sky og gemte sig laaaangt væk fra alting, men allerede her til morgen så jeg flere af dem drikke og spise, og den skål med grønt, jeg havde stillet frem, var også fuldstændig tømt, da jeg stod op. Efterhånden, som grisene er ved at vænne sig til min tilstedeværelse, tør de nu også godt møffe lidt rundt, når jeg sidder udenfor løbegården og betragter dem. I øjeblikket er de godt i gang med at "kanøfle" en majskolbe... det er åbenbart rigtig marsvineguf. Man kan i hvert fald blive laaaaaang for at få en bid... :hhansen:

Image

Når Shiva tør... så tør Nelly også:

Image

Image

Hovs... når man vil have den samme strimmel majskolbeblad, ender det i et nys:

Image

Octavia og Quaali fandt det sikrest at blive ovre i hjørnet bag høet:

Image

Eller måske kunne man "luske" sig til et lille nip?

Image

Da jeg kom tilbage en lille time senere, så majskolben dog sådan her ud:

Image

Og "man" var blevet lidt mere modig:

Image

Image
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Post Reply