Japan

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Japan

Post by HHansen »

Nå, men jeg vil gerne vise billeder og fortælle

Vi tog afsted fredag d 1/6 - fløj direkte fra Kbh til Tokyo, det tager 11 timer.

Der var så 25 graders varme - og kun den sidste dag havde vi regn. Jeg blev solskoldet og vi blev vældig trætte af at gå så meget.
Vi startede med 2 dage i Tokyo - her fra første dag, gæt hvem jeg følges med af dem på billedet
Image


Mandag tog vi så til Hiroshima hvor vi så fredsparken og museet der ligger hvor bomben faldt
Image
Image

Toiletter er en videnskab i Japan, her kontrolpanelet:
Image

Der er ufattelig rent, til at det er en by med 13 mio indbyggere - ingen steder er der affald, grafitti eller hærgede ting. Alle undergrundsstationerne er så rene at mit gulv herhjemme burde skamme sig i sammenligning.... Og ting VIRKER bare, tog kommer til tiden, automater og offentlige toiletter virker, og overalt mødte vi kun hjælpsomhed og venlige mennesker.

Efter en overnatning i Hiroshima tog vi til Kyoto hvor vi så var i 2 dage
Udsigt fra Kyoto Tower:
Image

Det bedste Sushi jeg nogensinde har fået, fandt vi i en lille lokal restaurant i en fjern baggade..
Image

Tilbage i Tokyo, så skulle vi også i Tokyo Tower:
Image


Udsigt:
Image
Image


Og så regnede det - og der var mange paraplyer
Image

Og en dame i klassisk kimono - dem var der mange af i bybilledet..Og med sære sko!
Image

Morgenmad var sært - her en æg og bacon "hotdog":
Image


Men vi fik rigtig meget lækkert mad ellers - sushi selvfølgelig, men også Wagyu oksekød, Sukiyaki og alle mulige retter med grønt, ris og kød... nå ja og Curry, som er karrysovs med noget kød og grønt og ris.. det er meget brugt som frokostret, men én dag fik jeg det til morgen - der var simpelthen en "morningcurry" på menukortet :-)

Men en meget vellykket ferie - det var min yngste søns store drøm at komme derover, jeg havde aldrig overvejet det før han bragte det op - men jeg holder meget af storbyferier så det kunne jo kombineres. Og jeg er ikke sikker på at vi ikke skal til Japan igen, der er mange ting vi mangler at se
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Japan

Post by HHansen »

Her et par fine damer på en cafe

Image

Iøvrigt en fantastisk Cafe, den hed 100% chocolate - og man kunne vælge mellem mere end 50 slags chokolade.. og når man så bestilte en kage så skulle man vælge hvilken slags chokolade der skulle i. Jeg fik sådan en kage der lignede et pølsehorn, men det var så fyldt op med chokolade - rom/rosin som er min favorit :elsk:
Dertil fik jeg en drik med chokolade og jordbær.. igen med rigtig smeltet chokolade i.. mums det var godt!!!
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Japan

Post by HeidiO »

Hvor ser det spændende ud - tak fordi vi må se med :-)

(De sære sko er da vildt fascinerende - det ligner nærmest 3 plantebakker, hun har under hver fod)
Heidi
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Japan

Post by HHansen »

smukke-ped wrote:MERE!!!!!


Hvad kostede sådan en tur?


Det ved jeg ikke rigtig endnu... flybilletter stod i 5200 pr mand. Hoteller blev vist ca 8000 - lommepenge og mad... tror vi har brugt omkring 18.000
Hmm - ca 40K for 3 mennesker i 9 dage... fuck det er egentlig mange penge :hhansen:

Men det var det værd!

(hvis nogen synes at ovenstående stod i Ped's indlæg lige før, så er det rigtigt, jeg ramte rediger istedet for citat.. det er ulempen ved at være admin her... :mur:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: Japan

Post by MinnaN »

Wow!!!

Jeg er slet ikke misundelig.. Kun lidt... helt vildt enormt meget
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Japan

Post by Stimata Doamna »

Dejlige billeder - jeg bliver også nødt til at tage derover (og møde Yoshioka-san).
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Japan

Post by Ane »

Fedt Helle, dejligt i havde sådan en god tur.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Japan

Post by HHansen »

Stimata Doamna wrote:Dejlige billeder - jeg bliver også nødt til at tage derover (og møde Yoshioka-san).


Ja det bliver du nødt til. Måske bliver jeg nødt til at tage med dig??? :jeanie:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Japan

Post by CXEC »

Jeg ville også gerne til Japan, men det bliver altså noget lidt andet først. Den der chokoladerestaurant lyder som om den var lige noget for mig!
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Japan

Post by Stimata Doamna »

HHansen wrote:
Stimata Doamna wrote:Dejlige billeder - jeg bliver også nødt til at tage derover (og møde Yoshioka-san).


Ja det bliver du nødt til. Måske bliver jeg nødt til at tage med dig??? :jeanie:


Ja! Det gør du da!
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Post Reply