I dag ville jeg ønske, jeg var tysker...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

I dag ville jeg ønske, jeg var tysker...

Post by 99E »

...for så kunne man da være lidt stolt.
Tak til Tyskland for at tage konsekvensen af den helt usædvanligt crazy flygtningesituation.

Som om det er for sjov, man pakker børn og et sæt ekstra tøj og begiver sig fra Mellemøsten til Europa - uanset om det er på gåben hele vejen, eller om det er i en plimsoller over middelhavet.
Som om det er fordi det virker som en nem og let løsning.

Og det er ikke fordi jeg ikke kan se, det kan være svært at finde ud af hvad vi "skal gøre af dem" - flygtningene.
Hvor skal de bo?
Hvad skal de leve af?
Hvad skal de foretage sig?
Hvordan skal de få den hjælp, de har brug for?

Tongue in cheek er vi her i husstanden blevet enige om, den danske stat da bare skal installere dem alle i den nu nedlagte Flådebase Grønnedal:
Image

Der er masser af plads, det vil skabe lokale arbejdspladser, smuk natur, fred og ro, moskusokser i hobetal, rensdyr, fisk, sne.
Og det er så langt væk at Støjberg og resten af DF ikke behøver være bange for dem.
Og jeg er sikker på, de lokale i den nærliggende bygd, gerne vil komme og lære dem at koge sæler og tale grønlandsk og sådan noget.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: I dag ville jeg ønske, jeg var tysker...

Post by HHansen »

Dét er en god idé 99e!

Jeg synes det er forfærdeligt som vi behandler de der kommer. Og også som vi behandler de der ikke kommer hertil.. altså al den snak om at vi ikke kan hjælpe og der ikke må komme nogen hertil osv...

Igår - lige efter jeg havde læst om hvordan man i München tog imod flere tog fulde af flygtninge, med skilte hvor der stod velkommen - da kunne man så læse overskrifter i aviserne om at flygtninge nu væltede ind i Danmark gennem Rødby. Der var så 200. Hvoraf kun de 3 ønskede at blive i Danmark.
Vælter ind! Uha....
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: I dag ville jeg ønske, jeg var tysker...

Post by BeritH »

Jeg synes det er så ufatteligt pinligt at være dansker for tiden.

Tidligere har danskerne haft et ry som værende et venligt og imødekommende folkefærd. Men nu er der godt nok en del, man må forklare når man kommer "ud i verden".

Tænk hvis Ungarn brugte ligeså mange penge på at hjælpe flygtningene, som de bruger på hegn.

Tænk hvor mange flygtninge der kunne få akuthjælp for prisen af Inger Støjbergs usmagelige annoncer.

Tænk at vi er så forkælede i Danmark at vi brokker os over en charterrejse, der er gået lidt i fisk og ens unger er nødt til at overnatte på gulvet i en lufthavn, mens vi kigger den anden vej og nægter at hjælpe, når folk flygter fra krig og rædsler med deres liv som indsats.

Jeg mangler virkelig ord.

Tak 99e for et brugbart forslag. Jeg håber at nogen vil overveje det.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: I dag ville jeg ønske, jeg var tysker...

Post by BeritH »

Jeg er godt klar over at de børn er syge, men helt ærligt, hvis børnene er så syge at de ikke kan overnatte i en lufthavn, så må man leje et hotelværelse. Ellers må man altså rejse på anden vis. Det KAN gå galt, når man rejser med fly, det burde enhver turist vide.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: I dag ville jeg ønske, jeg var tysker...

Post by HHansen »

Facebook svømmer over med for og imod flygtninge opslag... bliver deprimeret over hvor mange jeg kender der ikke vil hjælpe de der har behov for det.

Tænkte at vi måske kunne dele Danmark op:
Alle de der vil lukke grænserne, alle de der ikke vil bruge penge på flygtninge og andre med behov, alle de der dæleme SELV vil have velfærd for alle skatte pengene... de kan jo få Sjælland. Så kan vi kappe broerne og de kan have deres egen lille verden. Kun for dem. De kan jo få Inger Støjsender som statsminister. :katiekat:

Så må resten af os jo have Jylland og Fyn. Og der kan vi så hjælpe de der har behov, lade de der flygter komme hertil, til et forhåbentlig bedre liv.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: I dag ville jeg ønske, jeg var tysker...

Post by 99E »

HHansen wrote:Tænkte at vi måske kunne dele Danmark op:
Alle de der vil lukke grænserne, alle de der ikke vil bruge penge på flygtninge og andre med behov, alle de der dæleme SELV vil have velfærd for alle skatte pengene... de kan jo få Sjælland. Så kan vi kappe broerne og de kan have deres egen lille verden. Kun for dem. De kan jo få Inger Støjsender som statsminister. :katiekat:

FIN ide!
Endnu bedre end at bruge Grønnedal! -poogift
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: I dag ville jeg ønske, jeg var tysker...

Post by Intunia »

Der er godt nok sket et kæmpe politisk skift -poogift (til det værre) siden flygtningene fra Eks-Jugslavien kom hertil i starten af halvfemserne. 22.000 kom til DK og det kunne vi altså fint håndtere dengang.
De var også muslimer mange af dem, så jeg fatter ikke hvorfor 1000 syrere i dag er et problem.

PS. Jeg synes et ville være synd for dem, at sende dem til Grønland! :lea:
bla bla bla
lenepp
Posts: 302
Joined: Sat 23. Oct 2010 13:31

Re: I dag ville jeg ønske, jeg var tysker...

Post by lenepp »

Vel egentlig ikke, Intunia.
Dengang var det politiske tovtrækkeri det samme som i dag: http://folkedrab.dk/sw59134.asp
I øvrigt gik det vist fint med at få dem integreret på trods, så det er bare at komme i gang med syrerne.

Absolut ikke sende dem til Grønland - og at gøre Jylland til flygtningehøjborgen stemmer ikke meget overens med det politiske billede, men måske ville vi alle have godt af at blive tvangsfjernet?

"De burde også vide at det er farligt at være 600 personer i en 10 personers gummibåd." - og vi burde vide, at når vi
strammer grænsekontrollen tvinger vi flygtningene ind i lastbiler uden luft og ud i gummibåde.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: I dag ville jeg ønske, jeg var tysker...

Post by Frieser9460 »

Jeg hører også til iblandt de, som er temmelig rystet over den kulde og kynisme, der helt overordnet hersker i debatten om flygtninge her i Danmark; både på nettet og i diverse medier. Fru Støjberg er helt ude i hampen. :-o

Jeg forstår simpelthen ikke, hvor pokker medmenneskeligheden er forsvundet hen i vores lille land. :nej:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Post Reply