Milano...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Milano...

Post by MinnaN »

I var med da jeg skulle sige farvel til Prins.
Derfor er det naturligt for mig at dele Milano med jer.

Milano er ikke mere. Efter et langt sygdomsforløb over næsten 1 år, blev det tid til at sige farvel.
Det skete i mandags 26/10 2015 omkring kl 17.00.

Milano har altid haft noget med sine bagben. Ikke ville springe an i venstregalop, ligeud var bedre end bøjet spor og andre små ting.
Vi fik bøjeøvelser fra dyrlægerne, massage, diverse træningsprogrammer osv, men det hjalp ikke så meget som det skulle. Milano blev faktisk dårligere iløbet af det her år. Han har aldrig vægret sig ved ridningen. Ikke med mig. Han har altid villet lave noget (nogen gange mere, nogen gange mindre, man er jo Pony).

Dyrlægerne var flinke til at hjælpe os videre frem og jeg har altid taget hensyn til min hest's små finurligheder og skavanker. Det er ikke ridningen der er det hyggelige for mig. Det er tillidsøvelserne, gåturene, rideturene uden sadel, ridningen uden sadel og hovedtøj, ridning med lukkede øjne, strigleriet, nusseriet og tobenet gulerods/æble/appelsin/godbids automat. :elsk: :elsk: :elsk:

Men i mandags var det slut. Milano ville gerne, men kunne ikke. Dyrlægerne var flinke, gode og dygtige til at vejlede os. Prognosen har aldrig været god for mit dejlige Ponydyr siden i januar. Men hvor der er håb, ikk?

Så min Bette Pons, Giraf, Langhals, Mille (Tusind på italiensk), Batman, Fedtmule, Eyoore (Jason's kælenavn til Ponydyret), Mors Baby, Pååny, Mors Pony er her ikke mere.
En gammel skade sagde stop. Pony har på et tidspunkt i sit forholdsvis lange liv brækket sit bækken og det er helet skævt op. Det er sket før vi fik ham ud på Gården og sikkert sket mens han var bette.
Han fik 6 år på Gården. 4 år og 26 dage med mig.
I alt blev min Bette Hestedyr 11 år, 6 måneder og 9 dage.
Milano: Født 1704-2004. Sendt afsted til Prins 2610-2015. Han er blevet advaret om at Prins napper og kan være en kende sur. Men han skulle bare sige at han var min, så skulle det nok gå.

Mine unger tager det væsentlige pænere end jeg.
Jeg skulle hilse at sige at Rosacea i udbrud passer rigtigt dårligt med salte tårer. Det svier som bare Pesten.
Jason er en klippe uden lige.

Der er intet nævnt på FB. Jeg kan ikke holde folks sympati ud. I er lidt anderledes. For I var med til Prins.
Ingen regnbue digte, tak. Det er bare ikke mig.

Og jeg savner mit Ponydyr ret meget.
Han var kravlet ind der hvor Prins også er. To helt specielle dyr lige efter hinanden. Det er sgu særligt.

PS: Jeg vidste ikke at man kunne få migræne anfald af at græde.
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Milano...

Post by Godzilla »

Åh, det er jeg ked af at høre :graed:
Krammer til dig Minna.
Jeg håber at der er en anden stor pony som venter på dig.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Milano...

Post by 99E »

Det er jeg virkelig ked af at høre.
Det er bare på ingen måde fedt når man skal tage de der beslutninger.
Heller ikke selvom man ved, det er det rigtige...
:graed:

Få no'en flere kram ude IRL. Det er en ordre. :ked:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Milano...

Post by Frieser9460 »

Det gør mig virkelig ondt at læse om Milano... :ked: Ved slet ikke, hvad jeg skal sige... andet end at jeg føler med dig.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Re: Milano...

Post by Dorte Hansen »

Det er bare den lortede del ved at have dyr.

Det gør så skrækkeligt ondt når man skal tage afsked med dem..

Kram til dig.
Nu med køter-bande!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Milano...

Post by aribeth »

Åh Minna. Kæmpe kram til dig. :(
Raxacoricofallapatorius
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Milano...

Post by misssophie »

hvor trist Minna,- gør mig ondt :ked:
Misssophie
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Milano...

Post by annetteB »

Det gør mig ondt. Det er afskyeligt at miste et elsket dyr.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply