Livets vadesteder

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Livets vadesteder

Post by Intunia »

Kære Strigler
Det er længe siden sidst! Jeg håber I alle har det godt.
Bær over med med, at jeg nu vil bruge jer som en mur til at kaste et par overvejelser op af.

Jeg er blevet færdig med uddannelse, fået mit første job og sagt det op igen, for at starte på et andet d.1.august. Og fuck det er fedt med noget skejs i kassen.
Jeg er også blevet helt klar over, hvor jeg gerne vil hen professionelt og har fået kontakt med en af de helt tunge spillere indenfor det område. Fisken har bidt på krogen,men det kommer til at tage lidt tid at hive den i land. Tid jeg skal bruge til at forberede mig på et ret krævende job plus transport på 1½ time hver vej.

Min base er stabil, Sønnike er ved at blive stor, manden har et fast job 3km væk som han er glad for og der er plads til at jeg kan køre karriere.
Dilemmaet er naturligvis hestene....3stk. som jeg har hjemme.
Mit fokus har flyttet sig og jeg har svært ved at se hvordan jeg skal få tiden til at slå til og "winter is coming"...
Gamle hvide skal fodres 3-4gange dagligt for at holde huld gennem en vinter så jeg tror, at dette bliver hans sidste sommer. Smukke sorte er den jeg er mest knyttet til, og hende vil jeg have råd til at opstalde et andet sted.
Så har jeg Flanaghan, som jeg købte af Glory sidste sommer, Fjordhest/tinker blanding. En rigtig dejlig fyr og en rigtig kælepot.
Jeg vil gerne låne ham ud, hvis der er en strigle der er interesseret eller kender en som vil passe godt på ham.
Han er 6 år, ryttervant men mangler rutine og så er han gulbroget.

Dette er det mest spiselige scenarie for mig lige pt. da jeg ikke kan se mig selv helt uden heste,men heller ikke får den fornødne tid til, at passe dem som jeg synes de fortjener.

Kender I det, eller har en kommentar?
bla bla bla
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Livets vadesteder

Post by Frieser9460 »

Åh, det er jo en svær situation, du er havnet i, Intunia, og selv om min egen situation ikke er helt magen til din, står jeg selv i en situation, hvor jeg ikke kan beholde alle mine heste og må skille mig af med nogen af dem, kan jeg godt sætte mig lidt ind i dit dilemma.

Egentlig synes jeg også, at det er nogle ganske fornuftige overvejelser, du har gjort dig omkring hestene... men der er en enkelt ting, som undrer mig lidt:

Hvordan kan det være, at du vælger udlån mht. Flanaghan, frem for salg, hvis du allerede nu ved, at du kun kan/vil beholde Smukke Sorte? Jeg spørger af ren nysgerrighed... :-)

En anden mulighed, tænker jeg (hvis det er, fordi du simpelthen ikke ønsker at sælge), kunne vel evt. være at få en halvpart på Smukke Sorte og en helpart på Flanaghan der, hvor hestene står nu?

Det var blot lige mine umiddelbare tanker... :-)
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Post Reply