Giv blod

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
viben1

Giv blod

Post by viben1 »

http://www.givblod.nu/

Jeg er tilmeldt, dog var jeg forkølet sidste gang, jeg blev skrevet efter :brok:

Giver du blod ??? :bahh:
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Giv blod

Post by KatieKat »

Nej det gør jeg ikke. Jeg er allergiker og får medicin og så vil de ikke have mig. Jeg har ellers forsøgt at tilmelde mig...
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
aribeth

Giv blod

Post by aribeth »

altså jeg får også medicin for min allergi, men ikke hver eneste dag, jeg lader bare være med at tage den i et par dage inden jeg skal tappes, så vil de gerne :-)

Måske er det fordi jeg er O rh Negativ?? Den blodtype vil de nemlig meget gerne have eftersom den vidst nok er kompatibel med alle andre blodtyper og der ikke er så mange der har den.

Katrine
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Giv blod

Post by CXEC »

Allergiker/Astmatiker så nej.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Giv blod

Post by HHansen »

Ja jeg er donor. De stakkels sygeplejersker (eller hvad de nu er dem der stikker??) har dog store problemer med at finde mine årer hver gang - og nogen gange lykkes det simpelthen ikke at få blodet til at flyde. Men det er jo ikke min skyld :hhansen:

Jeg er også organdonor, og de kan bruge det hele.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
aribeth

Giv blod

Post by aribeth »

Altsår...Dorthe Og Celeste... må jeg ikke godt høre hvorfor det er i ikke kan give blod fordi i er allergikere/asmatikere??

Hvad tager I af medicin? hvor tit tager I det? og så videre...

Jeg tager både astma og allergimedicin hele året rundt, men som sagt kan jeg sagtens være donor alligvel....

Katrine
aribeth

Giv blod

Post by aribeth »

Har I haft anafylaktisk chok i forbindelse med jeres allergi, så forstår jeg det for så er man udelukket. Eller hvis i har kronisk astma og altid får indsprøjtninger og tabletter for det. Men inhalator og anden astmamedicin som kun bruges når der er symptomer på astma udelukker ikke en fra at være donor. Så kan man bare kun tappes når man er symptomfri!

Katrine
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Giv blod

Post by CXEC »

Tager ingen medicin mod min allergi, da der ikke rigtig er noget der hjælper mig.... Astma er kun periodisk.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
aribeth

Giv blod

Post by aribeth »

Jamen så kan du sagtens blive donor!

Katrine
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Giv blod

Post by KatieKat »

Jeg tager antihistamin året rundt og har også astma. Jeg kan ikke undvære min medicin et par dage uden meget store gener. Jeg ved ikke hvorfor de ikke vil have mig pga det. Jeg skulle udfylde sådan et skema oppe i blodbanken og da de så at jeg tog medicin sagde de nej tak.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Post Reply