Strigler.dk vs. andre hestefora

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
aribeth

Strigler.dk vs. andre hestefora

Post by aribeth »

Det sker ind imelem at Strigler bliver sammenlignet med andre debatfora som hestenettet eller hestefolket eller sådan noget...

Det forstår jeg sådan set ikke rigtig... Strigler.dk er jo et selvstændigt, uafhængidt forum som ikke har andre sammenhænge med de andre foraer, end at det grundlæggende handler om heste... og så at der er skribenter der færdes på de forskellige foraer.

Det undrer mig især at der for eksempel bliver nævnt sådan noget med at "på HN må man i hvert fald godt gøre sådan og sådan, eller det oplever man ikke på HN, eller nu ligner i bare for meget hestefolket" ??

Det er vel ligemeget om man må det ene eller det andet på HN eller om man ikke må.... eller hvem vi ligner.... hvad man må og ikke må andre steder har jo intet at gøre med strigler?!


Katrine
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Strigler.dk vs. andre hestefora

Post by HHansen »

Selvfølgelig er det ligemeget hvad man må og ikke må andre steder.

Og jeg håber da heller aldrig den dag kommer hvor Strigler faktisk BLIVER som HN, for det er da for træls med indlæg der flyttes og slettes og hvad ved jeg..
Et andet sted jeg kommer, redigerer de indlæggene for stavefejl, fjerner al snak der ikke handler om det indledende emne (tænk hvad det ville gøre ved indlæggene på Strigler :avav: ) - og dette gør at jeg snart ikke gider skrive der mere..
HN læser jeg lidt på, men jeg gider sjældent deltage i en debat.

Da jeg igår skrev at det var ligesom på HN - så var det såmænd ikke STRIGLER jeg mente, men mere den skribent der fandt det HELT nødvendigt at påpege stavefejl i et indlæg, til trods for at det var fuldstændigt ligegyldigt for debatten (you know who you are :linski:).
Min bemærkning om det kom fordi det på MIG virkede som om man i arrigskab/desperation/andet gik efter manden istedet for bolden.. Debatten var kørt fast, stemningen blev dårlig, og så kommer der sådan et indlæg ud mellem sidebenene om hvordan man staver.
Det er muligt jeg ikke fangede det rigtigt... Men jeg gentager, på MIG virkede det som et surt opstød - og det er noget af det man igen og igen ser på HN og som jeg synes er træls... Og derfor reagerede jeg på det her, fordi jeg synes den slags er ærgeligt og unødvendigt. :ehj:
Men det er naturligvis TILLADT her på Strigler, derom hersker der ikke tvivl. Vi må skrive hvad vi vil.

Derudover, så er det vel naturligt nok at sammenligne fora.. Ligesom man i virkelighedens verden også sammenligner arbejdspladser, skoler hvadsomhelst...
Og engang imellem, så kan det jo være godt nok at "købe" en idé et andet sted fra - gode ting kan jo også komme til Strigler ved at man siger: Et andet fora jeg kender gør sådan og sådan...

Indtil videre er jeg nu ikke stødt på noget andre steder som jeg ønsker for Strigler - mere den anden vej rundt. Men der er klart tendenser på ANDRE fora som jeg IKKE ønsker at se her.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
aribeth

Strigler.dk vs. andre hestefora

Post by aribeth »

Jeg gider egentlig ikke at diskutere det jeg skrev i møgkællingetråden... det var ment som en venlig kommentar bare for at gøre opmærksom på fejlen (som jo altså ikke var værre end den var, men som jeg blot ville gøre opmærksom på, fordi den var meget påfaldende og blev gentaget mange gange, så det ikke længere bare så ud som en tastefejl).

Jeg kan jo også vende det og synes det er enormt HN'sk når der er nogen der kommenterer negativt overfor folk der gør opmærksom på en grammatikfejl eller en stavefejl. :ehj: Hvem af os er egentlig HNskurken Helle??!

Nej det jeg mener er, at faktisk kommer jeg ikke ret meget på Heste-nettet for eksempel, jeg ved ikke om tonen han ændret sig eller hvordan den egentlig er, fordi jeg ikke rigtig læser der mere. Og jeg er sikker på der er flere der heller ikke er inde i hvad der sker på Hestenettet. Derfor undrer det mig, at det nærmest er en selvfølge for nogen og at folk kæder de forskellige hesteforaer så meget sammen som de nu gør. For man kan jo ikke ane om folk kender noget til de andre foraer.
Når der bliver skrevet at det minder om hestefolket herinde eller lignende så er jeg altså uforstående, især fordi jeg måske kun har været på hestefolket 5 gange i hele mit liv eller sådan noget! Men der er debattører den nærmest ser det som en selvfølge, at man kender alle hesteforaer...og det forstår jeg ikke.

Katrine
User avatar
Kiki
Posts: 73
Joined: Wed 12. Sep 2007 00:34

Strigler.dk vs. andre hestefora

Post by Kiki »

Jamen jeg har da også henvist til fx. HN, dog var det i forbindelse med samme indlæg som Helle her kommenterer. Hvor jeg så blot påpegede at den form for opførsel havde jeg aldrig oplevet på HN.
Det var jo så også mig der var "manden og ikke bolden som blev gået efter" og jeg giver klart Helle ret i hendes opfattelse af det indlæg. Sådan følte jeg det også.

Som Helle også siger, så kan man jo hente gode ting med over fra andre fora. HEr tænker jeg ikke på censur osv. Men jeg kan da fx. at man tråde herinde også er oprettet på HN og så glider debatterne jo sammen.
Men fx. kan man jo på andre fora se en rigtig god idé til overordnede emner eller hvad ved jeg.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Strigler.dk vs. andre hestefora

Post by HHansen »

I virkeligheden er de fleste fora ENS - fordi det er de samme mennesker der kommer der - i et eller andet omfang :hhansen:

Der er mange her på Strigler der også færdes på HN eller har gjort det. Derfor kan man uden nogen stiller sig måbende op, skrive om HN - uden at skulle uddybe hvad det betyder.
Der er åbenbart også nogen der kommer på Hestefolket, det gør jeg så ikke og hvis nogen i en debat snakker om det forum, så hopper jeg bare ud - eller springer det indlæg over. Jeg kender ikke Hestefolket og kan derfor ikke kommentere det.
Men jeg kan da ikke se noget som helst galt i at dem der kender begge fora sammenligner det og taler om det??
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Strigler.dk vs. andre hestefora

Post by KatieKat »

Så i mener at Strigler i den tråd blev ligesom HN fordi i valgte at læse en kommentar med HN briller på i stedet for med striglebriller?

Der kunne vel godt have været skrevet en lang pindsvinetrådsagtig indledning til Katrines kommentar i kællingetråden om at det bestemt ikke var for at nedgøre nogen og at det selvfølgelig ikke havde noget med tråden at gøre og der selvfølgelig på forhånd undskyldtes hvis den kommenterede var ordblind, men der er denne gentagne formuleringsfejl og jeg ved ikke om du er klar over det, men sådan her er det korrekte... Det plejer bare ikke at være nødvendigt på strigler.

Jeg fik engang et drag over nakken af Madam Beck fordi jeg brugte ordet fora forkert. Det er da aldrig fedt lige når det bliver påpeget, men det betød at jeg lærte at bruge ordet rigtigt og det er jeg da glad for i dag. Det er da en træls fejl at lave. Ligeledes er det da en træls fejl ikke at kunne hitte forskel på og og at og hvis man er opmærksom på fejlen er det altså nemmere at lære at rette den.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Strigler.dk vs. andre hestefora

Post by annetteB »

[quote:fffeb200d0]Der kunne vel godt have været skrevet en lang pindsvinetrådsagtig indledning til Katrines kommentar i kællingetråden om at det bestemt ikke var for at nedgøre nogen og at det selvfølgelig ikke havde noget med tråden at gøre og der selvfølgelig på forhånd undskyldtes hvis den kommenterede var ordblind, men der er denne gentagne formuleringsfejl og jeg ved ikke om du er klar over det, men sådan her er det korrekte... Det plejer bare ikke at være nødvendigt på strigler. [/quote:fffeb200d0]

Og dét bliver det forhåbentlig heller aldrig!
:respekt:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Strigler.dk vs. andre hestefora

Post by Lone Beck »

[quote:ff01ed5046]Jeg fik engang et drag over nakken af Madam Beck fordi jeg brugte ordet fora forkert.[/quote:ff01ed5046]

Nu må du gerne give det videre til Katrine :engel:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Strigler.dk vs. andre hestefora

Post by annetteB »

[quote:f2a77f3b23]Jeg fik engang et drag over nakken af Madam Beck fordi jeg brugte ordet fora forkert.


Nu må du gerne give det videre til Katrine [/quote:f2a77f3b23]

Har katrine nu osse klokket rundt i fora og forum og forummer og foderrum og hvad det nu ellers hedder alle sammen!??!
:lea:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Strigler.dk vs. andre hestefora

Post by CXEC »

Jeg kommer ret lidt på HN og synes egentlig ikke der er sammenlingnings grundlag, udover det med at vi alle på en eller anden måde har med heste at gøre.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Post Reply