Berømte heste

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Berømte heste

Post by Lone Beck »

Tag lige et kig ind på artikler. Dér har jeg starte en liste over berømte heste - vi er jo sådan lidt til de kendte, herinde :wink:

Udover de allerede beskrevne, er følgende undervejs: Godolphin Arabian, Milton, Marzog og My Nevele.

Men der skal da flere på! Jeg kan bare ikke lige komme i tanker om flere :oops:

HJÆLP MIG!! :D

Der var jo f.eks. den dér springhest tilbage i 1970'erne - Gladstone, Rhinestone, Flintstone, Livingstone??? Nej, nej, NEJ - jeg KAN ikke komme på navnet! :evil:

Hestene skal tilhøre fortiden, forresten. Ellers bliver det sgu FOR omfattende.
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Lone

Post by Lone »

[b:88b9ff036d]Pegasus[/b:88b9ff036d] og den Trojanske Hest ( som ikke helt er en hest, man alligevel....)

General Custers [b:88b9ff036d]Comanche[/b:88b9ff036d]

[b:88b9ff036d]Ruffian[/b:88b9ff036d], som en af de få hopper ( og som jeg ikke kendte) [url]http://www.equinenet.org/heroes/ruffian.html[/url] - men god historie.


Og så ham der Christians hvide hest, som ikke var så hvid endda.

Og Frederik d. ? islændere - det er osse en god historie!



Sjovt emne!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Comanche ER da med, er den ikke? Ellers er den i hvert fald på vej... 8)

Pegasus, Den trojanske Hest og Rosinante VAR jeg faktisk ved at tage med, men æææh, så kom jeg ligesom efter, at jeg ville holde mig til historiske facts (ellers skal vi vel også medtage Black Beauty, Den sorte Hingst, Jolly Jumper og utallige andre, skal vi ikke?) :lol:

Kong Christians hvide hest har jeg forhørt min gemal om, men han vidste sgu ikke engang, hvad den hed!!! :roll:

Ruffian må jeg have kigget nærmere på.

Frederiks islændere??? Har jeg aldrig hørt om :oops:
Den laver du lige, ikk'? :D
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Birgittekw
Posts: 384
Joined: Fri 18. Nov 2005 11:30

Post by Birgittekw »

Så er der Alexander den stores hest, Bukefalos...........og Copenhagen, pinligt jeg kan ikke huske hvis den var....Napoleons ?......General Grant....? Wellingtons ?
Pluto, den Frederiksborg hingst der blev en af grundstammerne i Lippizaner avlen.

De 3 store Grundlæggerne af Engelsk fuldblod, Gandolphin arabian som er nævnt, Byerley Turk og Darley arabian.

Roy Rogers hest Trigger.

Birgitte
User avatar
Elsoma
Posts: 249
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:00

Post by Elsoma »

Hva så med Stroller,ponyen i England som kom til OL(mener jeg,ellers var det verdensmesterskapet.) Kan ikke riktig huske hva rytteren hed,men det var en kvinne.

Hesten til Hugo Simon hed Gladstone. Den var praktfull!

Og så har I Jappeloup (staves),fantastisk spranghest,halvt traver og ganske liten.

Alexsander den Store hadde sin Bukefalos.(tror jeg det var)

Ellen
User avatar
Elsoma
Posts: 249
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:00

Post by Elsoma »

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:



Undskyld Lone!

Leste din fine tråd ETTER at jeg skrev i denne tråden.Så glem Bukefalos,ham har du da fanget allerede! :mrgreen:

Nu er jeg riktig flov over meg selv,for jeg blir alltid irritert når jeg ser andre svare i en tråd UDEN at lese alle indlegg først.......

:oops: Ellen :oops:
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Birgitte: Bukefalos har jeg med, og Trigger er blevet tilføjet af Heidi.
Godolphin Arabian (samt selvfølgelig de to andre) er på vej.

Men Copenhagen har jeg ikke hørt om og heller ikke Pluto. Sidstnævnte må Jytte kunne være behjælpelig med.

Ellen: Stroller, ja - selvfølgelig! Og Jappeloup!!

HED Hugo Simons hest Gladstone?? Jeg troede at jeg huskede forkert, da jeg ikke kunne finde noget om den på nettet. Jeg må vist på den igen :D
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Ha, Ellen. SKAM DIG :lol:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

Tarok var da også ret kendt. I det mindste i DK.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Rigtigt, Gunilla. Derfor er samme Tarok også nævnt som den allerførste! :lol:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Post Reply