Nettet er for meget!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Nettet er for meget!

Post by Godzilla »

Jeg synes at nettet er svært at nå.

Det forekommer mig en smule absurd, at jeg nærmest føler mig presset af nettet. For at følge med der hvor jeg gerne ville, skal jeg bruge meget mere tid ved computeren, end jeg har lyst til.

Jeg følger med på Strigler, tjekker min mailboks, og sjældnere et par andre mailbokse jeg har til mere uinteressante ting, feks div nyhedsbreve. Det er stort set hvad jeg kan nå inden for et acceptabelt tidsforbrug.

Hvad jeg egentlig kunne bruge tid på er dels ovennævnte, men derudover er der Face Book, et klassisk dressur forum, et klikkertræningsforum, 2 æsel fora, YouTube, og et par andre. Så er der surfing generelt, hvor der som regel dukker spændende ting op, og ikke mindst de sites der henvises til fra andre. Og så har jeg sikkert glemt nogle.

Alt det kan jeg simpelthen hverken overkomme, rumme eller nå? Det ville kræve at jeg mere eller mindre var på nettet i de timer jeg er vågen!

Jeg synes ofte at andre folk, incl. jer her på Strigler kommer på en del sites, og jeg fatter ikke hvordan det kan lade sig gøre?

De fleste mennesker har arbejde, børn og ægtemage. Mange af dem jeg kommer i kontakt med, f.eks. her på Strigler, har heste og ofte andre dyr. De/I når også at se TV og læse aviser, hvilket jeg helt har droppet, og så har de/i sikkert også et socialt liv af en art.

Hvordan kan i overkomme det, hvis i altså overkommer det? Jeg bliver sgu stresset af det, hvis jeg ikke hele tiden vælger fra.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Nettet er for meget!

Post by HHansen »

Det er da nemt nok, man dropper bare det virkelige liv og nøjes med et virtuelt :viben:

Jeg er dybt netafhængig.. Og mailafhængig.. Og nysgerrig, og selvom jeg har ferie har jeg allerede i formiddag skrevet 7 arbejdsrelaterede mails :ehj:

Og jeg HADER når jeg er på ferie uden netadgang.. Skal lige checke de sædvanlige 3-4 sites hver aften som et minimum :hhansen:

Tid - tja.. måske går tiden fra noget andet, måske ikke. Jeg multiprocesser når jeg er på nettet, og kan godt tale med andre og se TV imens.

Eller gøre rent.. Så kan man liiiiige checke strigler ind imellem :hhansen:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Nettet er for meget!

Post by 99E »

Det hjælper, hvis man ikke behøver være på arbejde og brækker noget så man sidder foran computeren det meste af dagen.

Jeg prioriterer.
Nu har jeg valgt HN fra - så har jeg tid til to andre, mindre krævende, fora.
Dem sker der ikke så meget på - så jeg har reelt "mere tid".
Parelli Savvy Club-forummet står øverst på prioritetslisten, derefter Strigler.

Jeg åbner en håndfuld nyhedssider - men på nogle af dem skimmer jeg kun forsiden, læser måske en enkelt artikel - og så hopper jeg videre.

Det er rent faktisk sjælndent vi får set nyheder på TV - lige for tiden får vi som regel set The Daily Show + DR Udland på DR2. Avis har jeg opgivet - den kommer for sent (med posten kl. 11) til at jeg får bladret den igennem om morgenen under morgenmaden.

YouTube surfer jeg ikke på.
Det gider jeg ikke.
Jeg publicerer videoer derinde MEGET sjældent og det er kun for at vise "hvad jeg kan" af en eller anden grund. Det er eminent til fx at vise venner og familie andre steder hvordan det går med hestene. Eller publicere StrigleTræfVideoer.

Jeg "surfer" heller ikke så meget - sådan bare formålsløst bipper rundt.

Jeg synes det er OK at vælge fra.
Det er man da nødt til?
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
spender
Posts: 386
Joined: Sat 1. Mar 2008 14:11

Nettet er for meget!

Post by spender »

Simpelt. Du bliver syg. Skriver her og der og alle vegne, surfer på livet løs.... OG pludselig en dag gider du ikke al den ståhej mere. jeg tjekker mail, nyheder, og har hele 3 sider jeg kommer på. Og jeg har ikke engang et liv. Ha ´ha. Mine dage går med at reloade, og glo på væggen.

ps: er det normalt at gå fra 34 grader til 39.6 påc få timer?
Beklager hvis der er underlige fejl i mit indlæg, men er lidt rundforvirret
Pr
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Nettet er for meget!

Post by 99E »

[quote:9b5b098ec1]ps: er det normalt at gå fra 34 grader til 39.6 påc få timer?
[/quote:9b5b098ec1]
Nej.
39,6 er, hvis det ellers er din temperatur, feber.
Hvis det er luftens temperatur, der svinger de der 5-6 grader på få timer er det helt normalt.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Nettet er for meget!

Post by Godzilla »

OK, så har jeg bare fortolket det derhen, at alle andre end jeg, kunne nå en masse på nettet, uden at få skærmkuller OG have et liv.

:ehh:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Nettet er for meget!

Post by 99E »

[quote:b3dc9aa526]OK, så har jeg bare fortolket det derhen, at alle andre end jeg, kunne nå en masse på nettet, uden at få skærmkuller OG have et liv.
[/quote:b3dc9aa526]
Ja.
Altså "Skærmkuller" får jeg først efter en 8-14 timer, tror jeg...
Men jo, jeg tror du overvurderer "os andre".

Jeg har ikke noget liv... :lea:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Nettet er for meget!

Post by HeidiO »

[quote:d578d21893]Og jeg HADER når jeg er på ferie uden netadgang.. Skal lige checke de sædvanlige 3-4 sites hver aften som et minimum Mr. Green [/quote:d578d21893]

Yes, sådan er det også her. Så det er da fantastisk, når man er suset på påskecamping i sønderjylland og det så viser sig at pladsen har gratis trådløst internet :respekt:

Jeg har nogle faste sider jeg besøger hver dag, men jeg surfer ikke på må og få til hverdag.

Jeg mener selv, at jeg kan være på nettet, se tv og tale med min mand samtidig.
Det er min mand ikke enig i, han synes at jeg kan være lidt fraværende :ane:
Heidi
Lisbeth Sejberg

Nettet er for meget!

Post by Lisbeth Sejberg »

Så længe man kan være på nettet OG koge risengrød på samme tid, uden at nogen af delene koger over :hhansen: ..... så går det da.

Mvh. Lisbeth
Jackpot
Posts: 22
Joined: Fri 18. Nov 2005 02:04

Nettet er for meget!

Post by Jackpot »

IRL....

Tja.... Er en anelse her på Strigler, Kigger en anelse med på HN (det er blevet meget mindre det senste 1½ år), Har en enkelt anden debat side jeg bruger rigtigt meget... (læs tjekker flere gange dagligt), Ellers læser jeg en avis, tjekker et tv program, leder efter afbudsrejer en gang i mellem når det rigtige liv bliver for kedeligt... Og så det evindelige nødvendige NET-BANK... Kedeligt.
Men jeg lever fint uden net et par dage af gangen, tjekker ikke min mail dagligt.
Post Reply