Drivhus

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Drivhus

Post by annetteB »

jeg har to (faktisk tre, men det ene gælder ikke, for det er en polytunnel)

Det ene er et Orkidéhus (længst hedengangent firma) på 25m2, opdelt i to ulige store afsnit med skydedøre imellem, således at man kan have én del opvarmet om vinteren, fx - eller have forskellige temperaturer i hver sektion. Det har dejligt høje trempler, så man kan stå opret i det - osse ude ved væggene.
Det ligger pt sammenklappet og uden glas og venter på bedre tider.

Det andet er venligst sponsoreret af HHansen og er et Juliana Gartnermodel som dette her: [url]http://www.drivhusexperten.dk/product-config.asp?id=221[/url]
Størrelse lige omkring de 18 m2. Gartnermodellen har kraftigere profiler og højere trempler end "almindelige" drivhuse.
Det står i vor container, sammenklappet og uden glas - og venter på bedre tider.

Jeg ville aldrig vælge et "standard" drivhus fordi de
1)er for små til at man reelt har nogen fornøjelse af dem: de bliver for varme og har for få udluftningsmuligheder
2)har for lave trempler så man ikke kan færdes i dem hvis man er over pygmæhøjde.

Var jeg rig valgte jeg tillige polycarbonatplader istedet for almindeligt glas.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
aribeth

Drivhus

Post by aribeth »

June det du har lyder ellers som et rigtig fedt drivhus... hvis bare det fik glas i.


Jeg har et drivhus som jeg har fået af min svigerinde.... hun ville ikke have det længere... om man forstår det?!

Det er højt og rigtig godt. omkring 14-16m2 vil jeg skyde på, men det måtte gerne være endnu større.... det er træls når der er lidt plads i et drivhus... især fordi jeg også har vin og vin fylder!! Vinen har jeg i øvrigt også fået af min svigerinde... hun havde hærget den og hakket den helt ned. Jeg gravede den op, og det første år efter kunnevi få små druer. Så gik der et år til med små druer og så flyttede vi, vinen kom med sammen med drivhuset og efter et år herude, så får vi nu de største flotteste kæmpeklaser med masser af blå lækre druer på!
Masser af sol, vand og hestegødning var det der skulle til.... plus en korrekt beskæring.

Men drivhuset er vel 3-3,5 meter bredt og 4-5 meter langt, det er højt som sagt og det er godt for det er satme træls at man skal bukke sig fordi vinen fylder....

Men jeg ville gerne have et til.... det er dejligt med drivhuse.

Nu vil jeg gå ud og rydde op i mit.


Katrine
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Drivhus

Post by annetteB »

[quote:bdd71002fc]Men jeg har altså ret i at det på 2,5 m i diameter er alt alt for lille ?? [/quote:bdd71002fc]

JA.
(Faktisk er det er ikke et drivhus, det er en tupperware! :hhansen:)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
NannaGeenie
Posts: 17
Joined: Tue 27. Dec 2005 02:20

Drivhus

Post by NannaGeenie »

Jep, for lille, vi har et helt almindeligt drivhus, vel omkring 12 m2, og det måtte godt være mere end dobbelt så stort. Det bedste ved det var at vi fik det ganske gratis mod selv at pille det ned.

Når jeg bliver rig vil jeg have et stort luksus drivhus (næst efter en ny hest forståes.... :mikkel: )

Nanna
Post Reply