Hvad sengetøj sover i i

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Ranunkel2
Posts: 230
Joined: Mon 17. Jul 2006 13:34

Hvad sengetøj sover i i

Post by Ranunkel2 »

Hvad sengetøj sover i i??? Skal det være bomuld, børstet bomuld, eller passer frotte bedre?? Eller er i til satin, eller silke...

Jeg vil helst sove i bomulds sengentøj.. Det må så godt være bæk og bølge osse..

Børstet bomuld ER dejligt varmt om vinteren, men kan godt blive FOR varmt..

Til gengæld satin og silke, kan jeg bare ikke døje... :ond: Det smyger sin om mig, det klistrer sig op af kroppen, føler jeg bliver fanget i det, og selvom det er varmt, kan det føles skide koldt at hoppe i, og nej tak her, til kuldechok, osse selvom det kun er et øjeblik... Og så er det ikke til at holde ordentligt på dynen, og det varmer.. Faktisk så HADER jeg satin og silke..

Ganske alm bomulds dyneog hovedpudebetræk, og jeg sover som en engel.....
Dont drink, and drive..
When you can smoke, and fly..
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Hvad sengetøj sover i i

Post by HHansen »

Jeg kan godt lide satin :elsk:

Indtil man har brugt det nogle gange og lagenet bliver nupret.. Så er det TRÆLS :brok:

Så for det meste bruger jeg glatte bomuldslagner med elastik kanter - ville gerne have helt glatte bomuldsting, men gider ikke lægge dem på - og bomulds dynebetræk.
Har en dobbeltdyne 200X220 og det er dejligt at ligge under den sammen! :elsk:
Men varmt - overvejer en dobbeltdyne i sommermodel :hhansen:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Hvad sengetøj sover i i

Post by Annemaja »

Helt sikkert bomuld tak :-)

Satin og silke er klamt og alt for glat og ubehageligt til mig.
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Hvad sengetøj sover i i

Post by HHansen »

He - min datter holdt meget af satin da hun var yngre.. Og havde det på sengen.. Og så fik hun et pyjamas sæt i satin og lykkelig var hun :heidio:

En halv time efter hun var kommet i seng lød der et brag! Hun var gledet ud af sengen :viben:

Der skal ikke være satin sengetøj OG satin nattøj :viben:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Hvad sengetøj sover i i

Post by KatieKat »

Det meste af vores er bomuld. Satin er øv. For glat og klamt hvis det bliver for varmt.
Silke er dejligt. Det silkesengetøj vi har er i hvert fald. Ikke så glat som satin og lunt i kulde og køligt i varme.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
aribeth

Hvad sengetøj sover i i

Post by aribeth »

Det aner jeg virkelig ikke.... hvad er børstet bomuld? hvad er bæk og bølge?!


Jeg er ret sikker på det er bomuld det jeg har... måske med noget satin i.... det eneste der er vigtigt er at det er glat...altså uden riller og bølger i... jeg HADER stof der ikke er glat....



Katrine
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Hvad sengetøj sover i i

Post by MinnaN »

Bomuld her tak. Enten almindelig bomuld, børstet bomuld eller bæk og bølge, bare det er bomuld. Jeg kan ikke med satin, jeg har det for varmt, det klistrer. Adr.
Frotté... For varmt, det er blødt og alt det der, men for varmt. Lige meget hvilken årstid.
Silke har jeg ikke prøvet, kanske det kunne være en ide? :ehh:
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Hvad sengetøj sover i i

Post by 99E »

Mest bomuld - ganske almindeligt glat bomuld.
Vi har et enkelt sæt i frotté-agtigt blødt bomuld (men ikke det langhårede som på håndklæder, naturligvis), det er rart om vinteren.
Og så en dobbeltdyne, naturligvis.

Vi har lige skiftet til sommerdynen - der egentlig er sådan et helt tyndt, quiltet sengetæppe fra Jysk. Og vi har sat myggenettet op.
Før det brugte vi hvad der er købt som en sommerdyne - sådan en ret tynd-agtig, vatteret en med lidt fyld. Den bruger vi det meste af vinteren.
Når det er rigtig koldt kombinerer vi de to.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Hvad sengetøj sover i i

Post by annetteB »

Det eneste der VIRKELIG du'r er satinvævet 100% bomuld. Det er glat og blødt og køligt og lækkert....osse efter 20 år.
Det næstbedste er almindeligt lærredsvævet bomuld.

Hader syntetisk sengetøj, herunder det såkaldte "satin": alt knitrer og slår gnister og alt hår rejser sig. Silke er osse nederen, det hænger fast i mine hænder.

Når jeg engang får overskud i min tilværelse igen vil jeg begynde at stryge mit sengetøj igen. INTET overgår følelsen af glatte, kølige, velduftende nystrøgne bouldssatinlagner og ditto dynebetræk.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Kokjo

Hvad sengetøj sover i i

Post by Kokjo »

Glat bomuld her, og dobbeltdyne. Frotte er irriterende, for meget elastik i det.
Post Reply