tillykke med vores børn

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

tillykke med vores børn

Post by annetteB »

Så blev de færdige: Ida (og Junes Claes, der går i parallelklassen) er nu færdig med 9. klasse på Langå og undertegnede med samt det Fædrene Ophav har lige været til translokation på skolen.
(hvorfor, oh, hvorfor skal jeg ALTID sidde bag en eller anden rødnakket storpruttende far under sådanne arrangementer!??! :opkast:)

Ida fik et rigtig godt eksamensbevis med sig.
- når man tillader sig at mukke lidt over, at man "kun" fik 10 i geografi og ikke 12 - så kan man vist ikke klage!
:lol:

Efter sommerferien står det på 10. klasse fra Askov efterskole, hvor hun er tilmeldt medielinjen. Det skal nok blive et godt år!
:-)

Nu er hun til fest og skal hentes en gang i nat.
Håber hun får en god og sjov aften.
:fest:

Tillykke med de store børn, som nu er færdige med folkeskolen!
:jeanie:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
mariaw
Posts: 232
Joined: Wed 2. Apr 2008 09:12

tillykke med vores børn

Post by mariaw »

Tillykke med Ida. Det er okay at mukke over karakterene, det kan virke motiverende :mikkel:

Også tillykke med Claes, June :fest:
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

tillykke med vores børn

Post by Stimata Doamna »

Tillykke med dem! Døøøøgtige børn...
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Kikærten
Posts: 164
Joined: Tue 4. Mar 2008 12:37

tillykke med vores børn

Post by Kikærten »

Nu ikke så trist June.

Glem alt om knægtens karakterer i folkeskolen. De kan alligevel ikke bruges til noget. Glæd jer over at sønnike er optaget på et studie, som han glæder sig til. Bare vent - de gode karakterer skal nok komme der.

Min egen datter gik ud af 9. sidste år og hun er en sød og dygtig pige, men samtidig har hun en veludviklet retfærdighedssans og er sådan en type, som lærerne HADER. Hendes gennemsnit i årskarakter var 5 (gl. skala) og 9 til eksamen. Lærerne ville ikke anbefale hende til HHX, så vi måtte selv finde ud af, at hun kunne komme til optagelsesprøve (ingen oplysning/vejledning dér, for hun kunne jo slet ikke klare det iflg.
lærerne).

Nu er 1. g overstået og karakterne ligger mellem 4 og 7 (ny skala) garneret med enkelte 10-taller.
Små gule der kan og vil
User avatar
Zippeline
Posts: 461
Joined: Sun 2. Mar 2008 18:57

tillykke med vores børn

Post by Zippeline »

Mm, godt nok ingen folkeskolebørn at skrive om her. Men tillykke med jeres!

- Zip.
~ Anata no namida kirei na senritsu... ~
Camilla...
Posts: 417
Joined: Fri 18. Nov 2005 10:36

tillykke med vores børn

Post by Camilla... »

Tillykke med de snart-voksne børn.

Jeg ville nu heller ikke tage det så tungt June. Som Kikærten skriver, skal de karakterer ikke bruges til så meget. Det vigtige er at han er kommet ind på en uddannelse som interessere ham, så skal du se, så kommer motivationen sikkert af sig selv.

Til sammenligning kan jeg lige sige at jeg gik ud af folkeskolen med 1x7, 2x8, 2x9 og 1x 10 og ingen motivation til overhovedet at nærme mig en vidregående uddannelse.

Idag 14 år senere, har jeg været oppe og hente mit HF eksamensbevis med 4x12, 5x10, 5x7 og 1x2 og 2 tallet skyldes udelukkende et forsøg på at gå til eksamen med hjernerystelse (kan forresten ikke anbefales).

Min pointe er bare at hvis motivationen er der, så kommer karaktererne også. Og det sker helt sikkert også for din søn.

Camilla
God d
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

tillykke med vores børn

Post by annetteB »

[quote:f9f7503389]Knægten er springgymnast på højt plan og har dyrket det i årevis men selv i gym i skolen har han scoret et sølle 4 tal [/quote:f9f7503389]

Ida fik ingen idrætskarakter, men en udtalelse.....som du er velkommen til at læse, hvis du en dag trænger til et billigt grin!!
:viben:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Lisbeth Sejberg

tillykke med vores børn

Post by Lisbeth Sejberg »

Nu skal i altså bare slappe helt af, når jeres børn har gået i skole i Langå, så går det sgu nok alt sammen :hhansen:
Min mand gik godt nok ikke i den nuværende, men gået i skole i Langå, det har han og han er da blevet til ...... noget :hhansen:

Han flyttede heldigvis fra byen i tide, så han ikke blev så tynget af byens snæversyn, at det ikke kunne pilles af ham, da jeg fik fat i ham :hhansen:
Mvh. Lisbeth
Lisbeth Sejberg

tillykke med vores børn

Post by Lisbeth Sejberg »

Jeg ved det godt June, jeg lærte manden at kende i 1979, så jo byen ER vokset siden.
Mvh. Lisbeth
User avatar
Buusser
Posts: 445
Joined: Fri 29. Feb 2008 09:28

tillykke med vores børn

Post by Buusser »

Jeg kan så trøste dig med June, at når de starter på noget de selv har valgt og kan blive sparket ud af det hvis de ikke arter sig, så får piben oftest en anden lyd. Han er blot en typisk dreng, de tar længere tid om at modnes og tage ansvar - intet nyt i det.. :ide:

Sådan har det været herhjemme. Har jo en i 1. og 2.g nu og det gør en forskel at det er selvvalgt. Ham i 2.g flytter ovenikøbet hjemmefra i august og uha da hvor modenheden har fået et hop opad. Tror virkelig der er noget der er ved at gå op for ham :katiekat: nej, forældre er ikke pr definition snotdumme, de kan være gode at have i baghånden, ja man skal lægge penge til side til regninger, strøm er ikke gratis osv.

Tillykke med jeres dimittender.. :fest:
Post Reply