hesteplejehjemmet århus

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
CJ

hesteplejehjemmet århus

Post by CJ »

fandt denne tråd på heste nettet og har ikke taget stilling til noget, men syns det er en noget speget affære.

smider hermed et link så i selv kan danne jeres mening

http://www.heste-nettet.dk/forum/6/107712/107712/

advarsel tråden er ret lang
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

hesteplejehjemmet århus

Post by CXEC »

Jeg hader at sige det, men man skal altså ALTID sørge for at få papirer på de handler man foretager. Jeg har indtil videre kun læst det første indlæg i den tråd.

Man skal altid forestille sig det aller værste som kan ske og så forholde sig til det. Desværre er edt den verden vi lever i. Altså få alle løfter ned på papir og sørg evt. selv for en kontrakt. De er tilgængelige mange steder.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Lisbeth Sejberg

hesteplejehjemmet århus

Post by Lisbeth Sejberg »

Jeg har også læst tråden.
Det der undrer mig mest er, hvorfor folk afleverer deres kæreste eje og lader en fremmed finde en plejefamilie til en syg/gammel pony/hest :ehh:
Hvorfor i hede hule tager de ikke selv ansvar og sætter dyret til salg eller udlån, så de har mulighed for selv at se folk an ??
Hvis det ikke kan lade sig gøre at finde et passende sted, man kan få sit kæreste eje pensioneret, hvad er der så galt i at få dyret aflivet, så man er 100 % sikker på, at dyret ALDRIG lider overlast og/eller bliver videresolgt ??
Mvh. Lisbeth
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

hesteplejehjemmet århus

Post by KatieKat »

Jeg har engang fået en hest derfra. Vi blev behandlet pænt.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

hesteplejehjemmet århus

Post by Lone Beck »

JEg synes godt nok det lyder mistænkeligt :tommelned:

JEg forstår ikke at de ikke kan få en journalist til at se på sagen, for hvis HEsteplejehjemmet HAR rent mel i posen, må der jo foreligge dokumentation for hvad der er sket med den enkelte hest og evt. hvor den er i pleje.

Hvis de har "hjulpet" 600 heste, må der være 600 sager, og så er det bare at vælge nogle tilfælde at tjekke op på.

Men alene det forhold at heste gives til hestehandlere eller afleveres til slagtning til Palle Ellehammer, som vi vel alle kan huske fra de skrækkelige tv-udsendelser om eksport af slagteheste, lyder dæleme ikke godt :ked:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

hesteplejehjemmet århus

Post by KatieKat »

En af de 600 sager kan slutte her. Hest blev indleveret. Plejefamilie (mig) blev fundet. Hest boede hos mig til den døde.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

hesteplejehjemmet århus

Post by xtiny »

En masse vrøvl og sludder og dét, der er værre. I den meget lange tråd nævnes tre sager med fakta, resten er rygter- og dét, der er værre.

Det er meget lidt at føre korstog på, og det giver mig tis i maden :avav: , at folk kan gå så meget i selvsving- over noget, de ikke har med at gøre personligt, og at folk skal være nævenyttige og svine andre til på så løst et grundlag. Og iler med at sprede smuds til sponsorerne. Nævenyttige sisken. Det burde udløse et brag af en injuriesag fra stedets side, men hvis de ikke driver forretning, så er der måske ikke noget at komme efter- selvom deres ry HAR lidt ubodelig skade.

Det er da en underholdende tråd, men jeg blev mere og mere utilpas, da jeg læste den. Jeg kender ikke noget til sagen eller stedet udover, hvad der er bragt i medierne

Selvfølgelig skal en hest afleveret til stedet ikke videresælges, men derfra at antyde at det sker i stor stil... Ja, der knækker filmen godt nok!
Det undrer mig, at den ikke er slettet/låst.

Det er sku trist, når der går hakhak-gokgok i det... :oeje: :alien:
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

hesteplejehjemmet århus

Post by Lone Beck »

Jeg synes sgu da at tre eksempler er tre for meget!!

Selvfølgelig er der heste, der rent faktisk er kommet til en god plejefamilie ligesom den Dorthe fik, men det er sgu da en skandal, hvis blot et mindre antal af de indleverede heste videresælges i strid med stedets egen politik. Jeg kan heller ikke forestille mig, at de tidligere ejere ville aflevere deres hest på stedet, hvis de fik at vide, at den i løbet af et par dage måske ville få en enkeltbillet sydpå med Palle Ellehammer Travels.

Så selv om det kun går galt i et mindre antal sager, er det klart uacceptabelt - mener jeg.

Men selvfølgelig skal folk ikke blande sig og foretage sig ting i sagen på et løst grundlag. Stedet skal da undersøges grundigt - og afsløres offentligt, hvis der er noget om snakken.
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Glory
Posts: 1472
Joined: Sun 9. Jul 2006 11:36

hesteplejehjemmet århus

Post by Glory »

Jeg er enig med Lone - faktisk synes jeg at blot et enkelt eksempel er et for meget, i sådan en sammenhæng.
Det kræver da om noget troværdighed, at køre sådan et foretagende.
Jeg synes at der er lige vel meget røg, til at der ikke også skulle være en lille smule ild i dette tilfælde - især når det er sådan nogle halv-skumle personer, vedkommende kan kædes sammen med.

Ud over det forstår jeg så heller ikke, at man ikke selv tar´ ansvar for sin gamle hest, i stedet for at sende den videre i systemet - det er da det mindste man kan gøre!

Pia
God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to hide the bodies of the people I had to kill because they annoyed me.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

hesteplejehjemmet århus

Post by BeritH »

For det første er jeg helt enig med Lisbeth Sejberg, hvorfor i hede hule helv.... kan folk ikke tage ansvar for deres gamle dyr. Hvad får dem til at tro at der er andre, der har lyst til at overtage økonomien af den hest, som de ikke selv gider betale til længere? Det ER squ da topmålet af stupiditet.

Men når det så er sagt, så har jeg også oplevet Hesteplejehjemmet og det er ikke for det gode.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
Post Reply