Hvad kan man tillade sig på nettet?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
PiaK

Hvad kan man tillade sig på nettet?

Post by PiaK »

Jeg læste et indlæg i går på en anden hestesite, der blev skrevet nogle ret grimme ting.

Hvor *fredet* er man egentligt, bare fordi man sidder bag en skærm?

Når man skriver på et site, og efterhånden lærer hinanden at *kende* finder man jo efterhånden også ud af svaghederne hos hinanden, men er det ok at bruge dem til at tryne med?

Der er jo ikke tale om injurier, men om kællingesladder, så retsmæssigt er det vel ikke ulovligt, men moralsk?

Tænker I herinde over hvad I skriver, og skriver I nogle gange ting I VED rammer andre et ømt sted, bare for at ramme?

Jeg syntes det er en trist udvikling, og det i går var absolut noget af det mest modbydelige jeg endnu har set =;

Undrene hilsner Pia
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

For mit eget vedkommende kan jeg kun sige, at jeg forsøger at udtrykke mig som jeg ville gøre, om jeg stod ansigt til ansigt med vedkommende..
Deciderede mudderkat er ikke mig, omend jeg må indrømme at jeg til tider finder disse tråde ganske underholdende, omend utiltalende.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Lone

Post by Lone »

jeg vil have et link - så jeg som alle andre kan svælge i tråden og forarges!!
Underholdningsværdien er jo enorm - alle læser denslags med stor fryd!

Selvfølgelig bør folk ikke té sig anderledes end de ville gøre i real life - Nogle af dem gør det vel osse - for de er vel bare nogle kællinger.

De værste, synes jeg er de der har de allermest perfekte hestehold, gir bjerge af hø, altid kun de dyreste foder, altid kun sadler til minimum 10.000 kr - og når man så tilfældigt falder over dem i virkeligheden så ser det noget anderledes ud -
De er skadelige synes jeg - som jeg så ofte har skrevet før.

[quote:764498b15c]Tænker I herinde over hvad I skriver, og skriver I nogle gange ting I VED rammer andre et ømt sted, bare for at ramme? [/quote:764498b15c]

Ja, ja - det har jeg da ofte gjort - men det gør jeg også i virkeligheden -, hvis folk har fortjent det - fx da jeg foreslog at en kendt person på nettet bare var en triviel og kedelig husmor. Mærkeligt nok følte hun trang til flere gange siden af skrive, at det var hun sandelig ikke.
Så meget for perfekt selvfølelse!!
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Post by Anja »

Nu er jeg ret sikker på, at jeg ved hvilken indlæg, der er tale om.

Mudderkast er uungåeligt når der sidder en masse mennesker gemt bag deres små pc'ere. Mudderkastningerne er sjældent så direkte ondskabsfulde og på så lavt et plan, som der er tale om i den sag, jeg tror du hentyder til.

Langt de fleste mennesker har et moralkodeks, der forbyder at man bruger visse emner eller bruger alt for slig viden, i forsøget på at beskytte sin egen sårethed.

Mine egne grænser går helt sikkert ved trudsler (som jeg også har set brugere ty til) og direkte ondskabsfuldhed.

At nogle ikke formår at begå sig skriftligt eller har et meget lille ordforråd, der gør at de bliver "misforstået" eller er dumme at "høre" på, er noget andet, der til tider er direkte morsomt at læse (jeg har det altså som Anette, det kan være sjovt at følge med i sådan en gang mudderkast).

Blev der bannet brugere i det, måske, omtalte indlæg?
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Jeg kunne egentlig bare kopiere LoneSchannons indlæg :P
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Post by Anja »

Iøvrigt:

[quote:053450ddbf]Tænker I herinde over hvad I skriver, og skriver I nogle gange ting I VED rammer andre et ømt sted, bare for at ramme?
[/quote:053450ddbf]

Nej det mener jeg ikke jeg gør, det er i alle fald yderst sjældent jeg gør det på nettet, ofte er det ikke bevidst.

I det virkelige liv, er jeg uhyggelig god til det, ofte er det ubevidst, sikkert sammenhængende med min meget tilfældige intelligens :D
PiaK

Post by PiaK »

Atengstedt: Ja, de kan være underholdene, men denne var grotesk!

Loneshannon: Der er desværre ikke noget link mere, da tråden blev slettet, men du kan få den på mail 8)

Anja: Jeg ved ikke om nogen blev bannet, men jeg ved der blev delt skideballer ud... (tror vi tænker på det samme indlæg)

Jeg undrer mig bare gang på gang over visse personers trang til at hævde sig selv på bekostning af andre, især når de egentligt ikke har noget at hævde sig med :^o

Selvom skærmydsler kan være underholdene, kan jeg personligt bedre lide at læse om haver og blomstrede testel, især hvis man bliver inviteret på rødvin :P
Lone

Post by Lone »

Stik mig den bare - jeg trænger til lidt lam læsning...

lonerj@msn.com
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Post by Anja »

Lone, det omtalte indlæg eksisterer ikke mere, eller det eksisterer lige så lidt som sygdommen kopper, mon ikke der er en kopi et og andet sted på en server, ikke tilgængeligt for offentligheden :D

Jeg er egentlig lidt forundret over at der ikke kom en banning, min kæreste læste omtalte indlæg og blev MEGET forarget... Der skal alligevel lidt til.
PiaK

Post by PiaK »

[quote:55f168be26="Anja"]Lone, det omtalte indlæg eksisterer ikke mere, eller det eksisterer lige så lidt som sygdommen kopper, mon ikke der er en kopi et og andet sted på en server, ikke tilgængeligt for offentligheden :D
[/quote:55f168be26]

Nemlig, bare sig til, så sender jeg det. :idea:



Det der med at såre, er jeg også alt for god til, men i 99% af tilfældene er det ubevidst, jeg kan bare ikke holde min k*ft.

Bagefter står jeg så der og kunne bide min tunge af :roll: men jeg er tilgendgæld blevet god til at undskylde =D>

Det skal man jo også lære, især hvis man skal mene det :P

Kan I det? Give en oprigtig undskyldning?
(uden at stå og krydse fingre, og krumme tær :mrgreen: )
Post Reply