6. sans?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Vicks
Posts: 213
Joined: Sun 9. Mar 2008 19:31

6. sans?

Post by Vicks »

Hej allesammen.
Ja nu prøver jeg strigler af på en anden måde. Jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan jeres syn er på den 6. sans og de mennesker der mener at have den. Jeg ved hvordan HN overvejende ligger i den kategori, og herinde er mange af jer enormt nøgterne og virker lidt hårde i filten, om jeg så må sige, så det kunne være interessant at høre hvordan og hvorledes I ser på den slags.

Jeg har selv, med stor interesse fulgt Kanal 4's "Jagten på den 6. sans" og set meget der har fået mig til at ryste på hovedet, men ligeså meget der har fået mig til at sidde med åben mund og polypper, mens jeg (i øvrigt alene hjemme :hhansen: ) har udbrudt: "DET ER LØGN!!!"

Igår fik jeg virkelig måberen! De skulle alle ud i en stald, hvor der stod 5 heste (mener jeg). 2 raske, en der var halt på venstre forben og en der var halt på højre bagben, samt en hest der var aggressiv.
Den måde 2 af dem ramte 100% plet slog mig helt i gulvet. Den ene af dem kunne tilmed sige, HVOR hesten havde ondt.
Hun kiggede på den aggrissive (og man kunne absolut ikke se med det blotte øje at hesten var aggressiv - den stod ganske roligt, der var ikke nogen fysiske tegn) og sagde: "Denne hest er fysisk i orden, tror jeg... Men der er noget ubalance med noget andet...."
Meget imponerende!
Dertil kom, at en af dem havde lidt problemer med de overordnede problemstillinger, men til gengæld stod han meget længe ved en hest som han mente var ked af det. Han sagde at den engang havde været noget stort, men at den nu bare stod her, og var blevet lidt glemt... Det viste sig at være en hest der tidligere var brugt til store internationale konkurrencer, og nu stod den bare i boks, og VAR sat på vågeblus som den clairvoyante havde ment.

Måske havde han en bedre kontakt til den hest?

Jeg synes det er virkelig spændende... Jeg har selv en aftale på lørdag, med en der kan snakke med dyr... En del venner og bekendte har haft helt fantastiske oplevelser med denne dame, og jeg glæder mig meget til at få oplevelsen :lol:

Hvad siger I?
vicky02
Posts: 830
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:53

6. sans?

Post by vicky02 »

jeg har ikke set ovenstående program, men jo, jeg tror også på nogle kan. -Andre kan en smule, men overdriver sine egne evner, så det ender med de fremstår som utroværdige også er der alle de andre, som ikke kan en bjælde.

Jeg har haft held med en i midter kategorien, og en fra den første.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

6. sans?

Post by Stimata Doamna »

Jeg hører til skeptikerne, men jeg har set/følt eksempler på mennesker, der kan "noget", som den rationelle side af mig har det lidt svært med :-)

Jeg kender ikke det omtalte program, så det vil jeg ikke udtale mig om. Til gengæld har vi en fransk osteopat (en slags kiropraktor - bare anderledes :ehj:), som kommer til stalden indimellem. Han kan altså bare et eller andet. At jeg kan vælge at tro på, at han kan lave en manipulation i min nakke ved blot at lægge hænderne ganske let på den, er jo en ting. Men når han gør det samme med en hest... Ja, så må han kunne noget, som (jeg er overbevist om) jeg ikke kan :-)

Det var så bare et eksempel - så jo, jeg tror på, at der er nogen, der kan "noget", også selvom jeg egentlig ikke rigtig kan tro på det...
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
Pilevadgaard
Posts: 464
Joined: Sun 18. Nov 2007 22:14

6. sans?

Post by Pilevadgaard »

har ikke set ovenstående program, men har mange gode erfaringer med Henny.. (en man sender en tot hår til)..
Hun har hjulpet mig (piskesmæld)
mine hunde og ikke mindst mine heste... tro det eller lad være, har set mange gode resultater fra Henny
aribeth

6. sans?

Post by aribeth »

Nej, jeg tror ikke på den slags... heller ikek den slags :linski:

Jeg tror ikke på mennesker der siger de kan tale med de døde eller spore sig ind på andre folk eller dyr... (og hvad er der i øvrigt med hende den ene, hvorfor barbarer hun ikke det der klamme overskæg af)


Men jeg har da oplevet et spøgelse her, og lige for tiden er den ret aktiv ude i gården, nu kan jeg faktisk stå og se på spøgelset, før hørte jeg det bare!!
Og så har jeg endda haft en til at tale med Stråbær... ikke fordi hun sagde noget jeg ikke allerede nok vidste... men krikken blev en anden efterfølgende?!?!
På trods af det vælger jeg stadig at tro på min fornuft... der findes ikke hokus pokus...


Katrine
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

6. sans?

Post by MetteboDeluxe »

Jeg tror på stort set alting. Har oplevet at vide hvor min datter var (da hun var blevet væk i et storcenter.. fyldt af mennesker), og også at jeg skal følge de fornemmelser der popper op ind i mellem. Men intuitioner tror jeg alle har, nogen lytter bare ikke.

Har for lææænge siden haft healer til Damen (min gamle hest) og det var fantastisk at se hvordan min hest nærmest blev hypnotiseret.

Som sagt.. jeg tror på alting.. selv fluemennesker eller piger der kravler ud af fjernsyn.. dog begrænset til tiden efter visse film :linski:


Og dejligt at du stadig er her :mikkel:
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
Amts
Posts: 146
Joined: Sun 28. Sep 2008 19:02

6. sans?

Post by Amts »

Jeg er skeptiker. Nu bor jeg på landet uden alle de fancy tv kanaler så på en god dag har jeg DR1og TV2 - godt man ikke ser så meget fjernsyn eh :hhansen: Men det gør jo så at jeg ikke har set de der programmer.

Jeg tog engang kontakt til en af de "klarsynede" ang. et problem jeg gere ville have hjælp til at have løst.

Det var mildest talt en katastrofe. Kvinden ramte ikke rigtigt [b:89f91c7014]en eneste [/b:89f91c7014]gang og da til slut fortalte hende hvad hun havde havde ramt galt var forklaringen at hun skrev til mig fra job hvorfor det ikke var seriøst det hun havde lavet og dermed heller ikke ville koste noget...

På andre fora har jeg set denne person skamrost som værende hende med nøglen til alt men for mig var det en skuffende og dårlig oplevelse.

Jeg havde nære relationer til en person som påstod at have særlige evner og som kunne sige nogle ting der passede uden at have mulighed for at kende til dem - det kunne jeg ikke forklare hvorfor det var men om jeg tror på det..... Jeg er skeptisk.
Tukær
Posts: 748
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

6. sans?

Post by Tukær »

Jeg tror på det er mere mellem himmel og jord, end bare lige.
Jeg tror på en 6 sans.

Jeg har det også som Mettebo, jeg får sådan nogle pludselige fornemmelser en gang i mellem, og dem må jeg heller følge.

Men der er også uendelige mange klaphatte, der ingen 6 sands overhoved har, selv om de udgiver sig for alverden...
Men gode til menskeforståelse, og manipulering, det er de.... De ved lige hvad personen der har taget kontakt til dem gerne vil hører...

Har også prøvet sådan en her fra internettet der påstår at de kan tale med hesten via et foto, jøsses en klaphat, det var ihverttilfalde ikke min hest hun havde "snakket" med, ellers havde han taget enorm meget pis på hende.

Men nu har jeg brugt Tove Nielsen fra Naturgården nogle gange, og der har jeg været imponeret, hun kan godt nok et eller andet...

Hilsen
Annette
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

6. sans?

Post by annetteB »

[quote:3fd473d23c]Jeg er skeptiker. Nu bor jeg på landet uden alle de fancy tv kanaler så på en god dag har jeg DR1og TV2 - godt man ikke ser så meget fjernsyn eh Men det gør jo så at jeg ikke har set de der programmer.[/quote:3fd473d23c]

Heller ikke her.
Min holdning til emnet er, at jeg skulle være mere end almindeligt dum, hvis ikke jeg troede på, at der trods min store genialitet og indsigt :hhansen: faktisk fandtes mennesker, som KAN noget jeg overhovedet IKKE kan og aldrig har troet man kunne.
Så dét tror jeg der gør. Jeg tror der findes nogen mennesker der kan "ting". Jeg tror osse de er omtrent så sjældne som hønsetænder.

De der TROR de kan "ting" eller lever af at bilde andre folk ind, at de kan.....ja, de er efter min mening talrige som havets fisk.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

6. sans?

Post by HeidiO »

Jeg har været meget skeptisk omkring alle de der tilbyder diverse ydelser af den slags.


Men jeg så også programmet i går (har ikke set de tidligere), og jeg må erkende, at jeg blev imponeret.


Jeg tror, at de kunne noget, specielt de 2 damer, men ham der kunne sige det om hesten der var tidligere konkurrencehest, som nu var sat på vågeblus - han må da også have haft kontakt med dyret.

Så nu er jeg skeptisk, hældende til, at nogen da vist kan noget. Så er det bare problemet med at få siet skidt fra kanel.


For jeg tror ikke at det er alle de, der tilbyder den slags, der har evnerne.


Kan man mon få en clairvoyant til at se på om de clairvoyante kan noget

:ehh:
Heidi
Post Reply